Filmvilág blog

Heti tévéajánló

Szent Lőrinctől Máriáig

2011. február 07. - Orosdy Dániel

HÉTFŐ

A Szent Lőrinc folyó lazacai

András Ferenc (Dögkeselyű, Veri az ördög a feleségét, A nagy generáció) olasz-magyar koprodukcióban készült filmje Gregor Bernadett és Ónodi Eszter főszereplésével.
Vetítik: TV2 - 11:30

Kill Bill

Quentin Tarantino filmje.
Vetítik: Cool - 21:20

Bűnös szándék

Az elsősorban forgatókönyvíróként ismert Jim Kouf (Zsarulesen, Csúcsformában) bűnügyi filmje Tupac Shakur és James Belushi főszereplésével.
Vetítik: Hálózat - 21:00

A tehetséges Mr. Ripley

Patricia Highsmith remek bűnügyi regényének második feldolgozása. A Ragyogó napfény színvonalát ugyan nem éri el, de Anthony Minghella kellemesen retró stílusának, az európai helyszíneknek és a remek színészeknek hála, maradandó élmény.
Vetítik: Viasat3 - 21:30

Tovább

Új magyar thriller, angolul -- FRISSÍTVE: már magyarul is

Utolér

Elkészült Dyga Zsombor (Tesó, Kész cirkusz, Köntörfalak) új filmjének első előzetese. Az Utolér műfaja thriller, egy meg nem nevezett Kelet-európai városban játszódik (a forgatás helyszíne Miskolc volt) története három szálon fut: „Egy pincérnő rájön, hogy gyermeke edzője pedofil gyermekrabló. Egy mentőorvos szemben találja magát kisfia gyilkosával. Egy veterán gyorskorcsolyázónőt megzsarol egy haldokló öregember.” (forrás: filmhu) A forgatókönyvíró Lovas Balázs, a szereplők: Bartsch Kata,  Andy Hefler, Ónodi Eszter, Seress Zoltán, Heinz Trixner.

A 180 milliós büdzséből készülő produkciót az osztrák partner kérésére angolul forgatták. Hogy mennyire képesek boldogulni Shakespeare nyelvével a színészek, az a tovább után látható előzetesből kiderül. FRISSÍTÉS: már a szinkronizált előzetes is megtekinthető.

Tovább

VIDEO: Így remixel Tarantino

Tarantino nyomában - EXTRA

Másfél éve futó, mindezidáig 35 részt megért Tarantino-rovatunkban azt kutattuk / kutatjuk, hogy az egykori videotékás mely forrásokból merít, idéz, kölcsönöz, hommage-zsol. Hogy ezeket a kapcsolódási pontokat általában képekkel és nem videomontázsokkal illusztráljuk, csak annak köszönhető, hogy a különféle editáló programok kezelésében nem vagyunk különösebben jártasak. Egy Robert Grigsby nevű kolléga viszont nem sajnálta rá az időt, hogy a Kill Bill szinte összes idézetét egybegyűjtse egy ötperces montázsban. Annak, aki követi rovatunkat, ismerős lesz a legtöbb film, de akad olyan is, amely egyelőre még nem került sorra. (A video egyébként egy másik félprofi filmes, Kirby Ferguson felkérése készült, aki Everything Is A Remix címmel készít dokusorozatot a remixkultúráról. Érdemes ezt a projektet is figyelemmel követni, pláne azoknak, akik közönséges tolvajnak tartják Tarantinót – így kicsit tágabb kontextusba kerül a téma.)

Tovább

Kárpáti György Mór: Erdő

Villámkritika

Szerencsére nem példa nélküli, hogy egy magyar kisfilm rangos fesztivál versenyprogramjában szerepeljen, de lássuk be: nem vagyunk elkényeztetve efféle eseményekkel. Már önmagában ezért is lehet örülni Kárpáti György Mór kis opuszának, amely a Berlini Filmfesztiválra kapott meghívást.

Tegyem hozzá rögtön: nem alaptalanul. A tizenkét perces – a tárgyi világból ítélve a nyolcvanas években játszódó – film egy gyilkosság krónikája, de nem egyszerű bűnügyi darabot látunk. Igaz, „az ember, aki túl sokat tudott” alaphelyzete klasszikus thrillert ígér, Kárpáti György azonban nem a titkok felfejtésére, csupán azok megmutatására – pontosabban „megsejtetésére” – koncentrál: a történetet ürügyként használja ahhoz, hogy egy nagyon erős hangulatot skicceljen fel. A fekete-fehér, igen szépen fotografált film az atmoszférája mellett a precíz ritmusával, aprólékosan kidekázott tempójával fogja meg a nézőt, és az egyetlen problémája talán, hogy a rendező néhol sokat áldoz a hatáscentrikusság oltárán (lásd például az eső motívumának – megítélésem szerint indokolatlan – használatát).

Teljes erővel szurkolok a filmnek: egyáltalán nem esélytelen a berlini mustrán.

Tosoki Gyula

Tovább

Szolidaritás a bebörtönzött iráni rendezővel

Jószolgálati közlemény

Jafar Panahi rendezőt az iráni rezsim idén januárban 6 év börtönre és 20 év alkotástól való eltiltásra ítélte rendszerellenes tevékenység vádjával. Az idei Berlinale a rendező filmjeinek vetítéseivel és az iráni cenzúráról folytatott beszélgetéssel tiltakozik a példátlan ítélet ellen. Ugyanezt teszi a Cirko Film – Másképp Alapítvány, amely az elmúlt évek során Jafar Panahi 4 filmjét is forgalmazta, "nem csak művészi értékük, hanem küldetésük okán is, hiszen az iráni társadalom által elnyomott rétegek problémái foglalkoztatják a rendezőt." A Berlini Filmfesztivál február 11-ére tervezett szolidaritási napjához csatlakozva a Cirko Film levetíti A kör című Panahi-filmet, este 8-kor az Uránia moziban. Előtte előtt rövid előadás lesz az iráni társadalomról és kulturális életről. A program ingyenes, mindenkit szeretettel várnak a szervezők. 

Gulliver király Oscar-díjas beszéde, Párizsból

Premierek a héten

GULLIVER UTAZÁSAI – Jonathan Swift klasszikusának modern adaptációjában Jack Black alakítja Gullivert, aki egy New York-i lap tudósítójaként vág neki az ismeretlennek. További szereplők: Billy Connolly, Catherine Tate, Emily Blunt, Jason Segelm, Amanda Peet. [előzetes]  

A Filmvilág kritikusa szerint: Az elsőosztályú testjátékos Jack Blackkel a címszerepben olyan Gulliver-történet született, melyben a személyiségfejlődés fontosabb a civilizációk közötti különbségeknél. (Csillag Márton kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
 
PÁRIZSBÓL SZERETETTEL – Pierre Morel Luc Besson forgatókönyvéből és produceri felügyelete alatt újabb Párizsban játszódó akciófilmet készített az Elrabolva után. Liam Neeson helyett ezúttal John Travolta vállalta a külföldi vendégjátékos szerepét. Egy nyers modorú amerikai titkosügynököt alakít, aki az amerikai nagykövet zöldfülű személyi titkárának segítségével egy terrorakciót próbál megakadályozni. [előzetes
 
A Filmvilág kritikusa szerint: Morel munkája éppen a címében rejlő pökhendi ígéretet nem váltja be: párizsi elegancia helyett teli szájjal röhög (kissé megkésve) a terrorizmus elleni harcon és az egész filmet a hátán cipelő karikatúrát rajzol, de ezekkel együtt is csupán műfajának átlagdarabja, amit elsősorban a túlburjánzó önirónia különböztet meg hollywoodi társaitól. (Sepsi László kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
 
A KIRÁLY BESZÉDE – Hat Golden Globe-, 13 BAFTA- és 11 Oscar-jelölés; elsöprő közönségsiker (teltházas vetítések Angliában; 107. hely az IMDb listáján) – Tom Hooper filmje jött, látott és körül lett rajongva. A magyar közönség szerencsére még az Oscar-gála előtt személyesen győződhet meg róla, hogy megérdemelt-e a laudáció-áradat. 
A valós eseményeket feldolgozó történet egyik főszereplője Albert herceg (Colin Firth), aki apja, V. György király halála után a trónra is esélyes lenne, de dadogása miatt nem tartja méltónak magát az ország vezetésére. Egy ausztrál születésű logopédusra (Geoffrey Rush) vár a feladat, hogy bármilyen lehetséges módszerrel, de alkalmassá tegye őfelségét a közszereplésre. A forgatókönyvet az eddig inkább tévéfilmeket és sorozatokat jegyző David Seidler, írta. További szereplők: Helena Bonham Carter, Guy Pearce, Timothy Spall, Michael Gambon és Jennifer Ehle. 
 
 
Tovább

A Fehér Lótusz klánja

Tarantino nyomában - 35.

Hong Wending san po bai lian jiao – hongkongi, 1980. Rendezte: Lieh Lo. Írta: Tien Huang. Kép: Chih Chun Ao. Zene: Eddie Wang. Szereplők: Gordon Liu  (Hung Wen-tin), Lee King-chue (Wu Ah-biu), Lieh Lo (Fehér Lótusz), Kara Hui (Mei Ha), Yeung Jin Jing (Siu-ching). 95 perc.


Utazók útra fel!Mit kell tudni róla?

A Fehér Lótusz klánja a hongkongi, világhíres Shaw Brothers stúdió egyik méltán kiemelkedő alkotása, színészi és harcművészeti szempontból egyaránt. A Run Run Shaw és Runme Shaw testvérpáros által irányított filmes cég a hatvanas évektől kezdve megállás nélkül szórakoztatta a nagyérdeműt, a történelmi korok, a színpompás öltözékek és mesterien koreografált kung-fu összecsapások egyszerű történetekben tálalva nagy tömegeket vonzottak a filmszínházakba. A Shaw Brothers, akárcsak a szigorú szabályok szerint működő hollywoodi filmgyártás, biztosra ment: tapasztalt, rutinos rendezőkkel és a harcművészetekben otthonosan mozgó színészgárdával dolgozott. A Fehér Lótusz esetében sincs ez másként, melyben a direktori széket Lieh Lo foglalta el, a főszerepet pedig a színészként és rendezőként is elismert Gordon Liu kapta, aki a mára már klasszikussá vált Shaolin 36 próbatételével írta be magát a kung-fu filmek nagykönyvébe. A Fehér Lótusz a három évvel korábban készült Hóhérok Shaolinból kvázi-folytatása, és különlegessége, hogy a főgonosza nem más, mint Pai Mei, a kung-fu mozik közkedvelt alakja, rendszeresen visszatérő kegyetlen mestere.

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil