Alex Garlandot íróként nagyon szeretem, ezzel együtt az Ex Machina körbetapsikolása mindig érthetetlen volt előttem. Ez lenne az elképesztően árnyalt látásmód arról, mit akarunk csinálni az MI-vel, majd ha lesz? (Megdugni, világos, mi mást akarhatnánk?)
@Szekrényszagú néni: @Orosdy Dániel: Való igaz, hogy Szekrényszagú notórius, tartalmatlan ideirkálásai sehová nem vezetnek és bevallom, nem is vagyok rá kíváncsi, miért így jár el. Weirt illetően pedig teljesen felesleges, sőt, értelmetlen bárkinek objektíven-fellebbezhetetlenül kijelentenie (majd egy ilyen egyénfüggő kérdésből hosszadalmas, alaptalan párbeszédet indítani), melyik egy adott rendező legjobbja, hiszen sosem tudhatjuk, az adott fél milyen világnézeti, tudásszintből, családi, személyes háttérből, érdeklődési körből fakadóan választja ki a szóban forgó filmet. Mindenkinek megvannak az erényei, senki nem kevesebb a másiknál, a jellemét, ízlését, komolyan vehetőségét pláne nem az ízlése, döntése határozza meg.
@Szekrényszagú néni: Soha senki, te vagy az első és egyetlen. ? Amúgy meg A Moszkító-part a legjobb filmje, de a kollégák sztem azt sem látták, ami hiba. ?
@Szekrényszagú néni: SOFIA Coppola van akkora nagy név, hogy jól írjuk a nevét. ? Amúgy meg ő sem szokott nagy költségvetéssel dolgozni (eddig 40 milla volt a maximum), a Priscilla is ebbe a körbe tartozik.
Kitano rátalált A szerepre. jakuza aki annyira jakuza, hogy épp ezért a többi jakuza féli őt, tart tőle és ikább elkerüli, rövidebb, hosszabb pórázon tartja. A történet szögegyenes, de őt el tudom nézni órákig ha csak ül is.
Elvileg piszkos harry, de szerintem inkább Colors Japán verziója. imádom Kitanot, mindegy, hogy fiatal vagy öreg, majd megszakad nehogy játszon/alakítson/szinészkedjen egy pillanatra is a filmjeiben. Csak és kizárólag jelen van!
Köszönet az eddigi remek podcast adásokért!
A friss rész kedvenc filmes ördögeitek taglalása közben felmerül egy kérdés a gonosz ezen formájának magyar filmekben való megjelenéséről.
Két erős példa rögtön eszembe jutott:
Micci, Psota Irén női ördöge (Ördög vigye (1992)).
Kaspar, Vallai Péter megformálásában (Bűvös vadász (1994)).
Alaposabb kutatómunkát megérdemelne a felmerült kérdés, mert az ördög magyar filmes reprezentációja remek (és talán nem is kutatott) téma.
További jó munkát, hasonlóan remek adásokat!
Üdvözlettel:
Zsolt
Végtelenül taszító ez az egyrészt-másrészt kenegetés, amit a találó nevű művészúr előad. Cinikus közpénztolvaj senkiháziakkal vagy a sikeresen elhülyített zsebnáci jobbágyhadaikkal mégis milyen "párbeszédet" kellene folytatnom? Miről? És főleg mit kellene annyira megértenem az árnyalt lelkivilágukon? Meg van értve, köszöntem, időtlen idők óta, az aljassággal vegyes gátlástalanság és a csontig ható tahóság annyira azért nem rétegzett nüánszok.
@Szabó G. Ádám: Ui. Caine-t jobbnak tartom a '72-es szeretőszerepben (Olivier persze zseniális), hiszen az ottani cselekmény átgondoltsága miatt a játéka is belesimul az összképbe, míg a 2007-es adaptációban az ő és Jude Law alakítása is lelóg a kidolgozatlan nagy egészről.
Helyén van-e a krimiíró esze? Mivel egyik film sem elsősorban a nyomozásra összpontosít, hanem a jellemekre, ezért a suspension of disbelief megengedhetőbb a kirakósdarabok összeillesztésénél.
Egészen káprázatos, hogyan aknázza vagy nem aknázza ki a '70-es Shaffer-színdarab tartalékait a két angolszász feldolgozás. Míg a Joseph Mankiewicz-féle adaptáció tetrális háttere dacára nemcsak fordulatos, hanem dinamikus, élő-lélegző, tényleg filmszerű krimi, addig a Branagh-változat (nem remake, újabb adaptáció, van brit-pakisztáni is) piszkosul fáradt, létidegen és homofób. Előbbinél óriási súllyal bír, ahogy az alulról felkapaszkodott (vö: Caine valódi előélete) Tindolini képes valóban túljárni az őt lekicsinylő Wyke (vö: Olivier respektusa) eszén, de szintén nem elhanyagolható, hogy a krimiíró is belebukik a saját önhittségébe, de a folyamatosan megalázott, státusza, olasz gyökerei, családi öröksége miatt névleg stigmatizált színész bizonyítási kényszere is délibáb, hiszen az életével fizet a fals győzelméért. Vagyis Mankiewicz első adaptációja a játékelméletből bontja ki a hatalom, a háború természetét, mely szerint csatában, játszódjon le nemzetek vagy egyének között, senki nem kerülhet ki győztesen, hiszen nép és személy is gyakran pitiáner okokból mennek egymásnak, így ügyes stratégák sem tudnak lenni, csak szánalmas figurák. Érdekes megfigyelni, hogy a krimikre vagy a whodunitokre máig mennyire jól tapad a játéknarratíva, ld.: Nyom, Bodies Bodies Bodies, Az üveghagyma, plusz maga a nyomozásszál is tökéletesen a kicsinyes hatalmi játszmák metaforájává avatható.
Hát igen... Branagh-nek alig jutott hely, a homoszexuális vonulat teljesen kidolgozatlan, semmiért ráerőltetett fordulat az egészre, csak a végig egyértelmű alá-fölérendeltséget illusztrálja, semmiféle szívfájdalom nincs itt, csak egy sértő, zéró kifutású ötlet az egész, amitől valóban még nagyobb katyvasz a megoldás. Maguk a színészek is fáradtan, fix kamerák előtt, színpadiasan, tévéjátékba illően beszélnek, mozognak, semmi cinematikus nincs bennük, holott ezt a látványvilág, Caine karizmája (Law-é sajnos nem), Pinter szkriptje, pláne egy modernizált generációs konfliktus vagy gender-analízis az előnyére fordíthatta volna.
Filmvilág blog
Utolsó kommentek:
Szekrényszagú néni 2024.04.23. 20:46:51
Bejegyzés: #152 - Polgárháború, A tehetséges Mr. Ripley, A szimpatizáns, Kundun + Ripley
Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2024.04.21. 22:42:39
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Szabó G. Ádám 2024.04.17. 12:43:13
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.04.13. 13:02:52
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.04.13. 13:00:31
Bejegyzés: #150 - Most vagy soha, Kálmán-nap, Az ártatlanság kora, Szökevény csajok
Szekrényszagú néni 2024.04.08. 20:40:56
Bejegyzés: #151 - Casino, Kék Pelikan, Piknik a Függő sziklánál
Mesterséges Geci 2024.03.27. 07:48:42
Bejegyzés: #150 - Most vagy soha, Kálmán-nap, Az ártatlanság kora, Szökevény csajok
Szekrényszagú néni 2024.03.26. 12:19:19
Bejegyzés: #150 - Most vagy soha, Kálmán-nap, Az ártatlanság kora, Szökevény csajok
Orosdy Dániel · http://danielorosdy.blog.hu/ 2024.03.07. 16:28:58
Bejegyzés: #146 - Szegény párák, Saltburn, The Curse, A tanári szoba
Szekrényszagú néni 2024.02.20. 21:19:43
Bejegyzés: #146 - Szegény párák, Saltburn, The Curse, A tanári szoba
Simon János Bálint 2024.02.15. 16:32:44
Bejegyzés: #134 - 2023 legjobb filmjei eddig
David Bowman 2024.01.29. 18:56:54
Bejegyzés: Oscar-protokoll
Szabó G. Ádám 2024.01.26. 11:48:14
Novák Katyi?
Bejegyzés: 2023 legjobb sorozatai és magyar filmjei
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2024.01.16. 08:39:44
Bejegyzés: Szonatina
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2023.12.13. 10:01:30
Bejegyzés: Erőszakos zsaru
Gaztor Vals 2023.11.21. 11:23:41
Bejegyzés: #140 - Az ördögűző, Krisztus utolsó megkísértése, Elfogy a levegő, When Evil Lurks
Gaztor Vals 2023.11.21. 11:07:18
Köszönet az eddigi remek podcast adásokért!
A friss rész kedvenc filmes ördögeitek taglalása közben felmerül egy kérdés a gonosz ezen formájának magyar filmekben való megjelenéséről.
Két erős példa rögtön eszembe jutott:
Micci, Psota Irén női ördöge (Ördög vigye (1992)).
Kaspar, Vallai Péter megformálásában (Bűvös vadász (1994)).
Alaposabb kutatómunkát megérdemelne a felmerült kérdés, mert az ördög magyar filmes reprezentációja remek (és talán nem is kutatott) téma.
További jó munkát, hasonlóan remek adásokat!
Üdvözlettel:
Zsolt
Bejegyzés: #140 - Az ördögűző, Krisztus utolsó megkísértése, Elfogy a levegő, When Evil Lurks
Szekrényszagú néni 2023.10.13. 15:33:23
Bejegyzés: #138 - Magyarázat mindenre, Nincs aki megmentsen, Az alkotó, A félelem ára
Szabó G. Ádám 2023.08.29. 11:31:04
Helyén van-e a krimiíró esze? Mivel egyik film sem elsősorban a nyomozásra összpontosít, hanem a jellemekre, ezért a suspension of disbelief megengedhetőbb a kirakósdarabok összeillesztésénél.
Bejegyzés: #135 - Francia kapcsolat, Lidérces órák, Mesterdetektív
Szabó G. Ádám 2023.08.29. 11:21:35
Hát igen... Branagh-nek alig jutott hely, a homoszexuális vonulat teljesen kidolgozatlan, semmiért ráerőltetett fordulat az egészre, csak a végig egyértelmű alá-fölérendeltséget illusztrálja, semmiféle szívfájdalom nincs itt, csak egy sértő, zéró kifutású ötlet az egész, amitől valóban még nagyobb katyvasz a megoldás. Maguk a színészek is fáradtan, fix kamerák előtt, színpadiasan, tévéjátékba illően beszélnek, mozognak, semmi cinematikus nincs bennük, holott ezt a látványvilág, Caine karizmája (Law-é sajnos nem), Pinter szkriptje, pláne egy modernizált generációs konfliktus vagy gender-analízis az előnyére fordíthatta volna.
Bejegyzés: #135 - Francia kapcsolat, Lidérces órák, Mesterdetektív