Filmvilág blog - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://filmvilag.blog.hu/2024/02/05/_146_szegeny_parak_saltburn_the_curse_a_tanari_szoba/full_commentlist/1#c42488679
Válasz erre: #146 - Szegény párák, Saltburn, The Curse, A tanári szoba
2024-03-07T16:28:58+01:00
2024-03-07T16:28:58+01:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2024/02/05/_146_szegeny_parak_saltburn_the_curse_a_tanari_szoba?full_commentlist=1#c42465141" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42465141 );">@Szekrényszagú néni</a>: Mentségükre szóljon, tutira nem hívták magukat szekértőknek.
https://filmvilag.blog.hu/2024/02/05/_146_szegeny_parak_saltburn_the_curse_a_tanari_szoba/full_commentlist/1#c42465141
Válasz erre: #146 - Szegény párák, Saltburn, The Curse, A tanári szoba
2024-02-20T21:19:43+01:00
2024-02-20T21:19:43+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Hihetetlen baszki, a Nekromantikot még nem látta senki? És ezek a szekértők???!
https://filmvilag.blog.hu/2023/08/14/_134_2023_legjobb_filmjei_eddig/full_commentlist/1#c42456701
Válasz erre: #134 - 2023 legjobb filmjei eddig
2024-02-15T16:32:44+01:00
2024-02-15T16:32:44+01:00
Simon János Bálint
http://blog.hu/user/972501
Kimaradt a "Fremont" (remélem más nem : )
https://filmvilag.blog.hu/2024/01/23/oscar-protokoll/full_commentlist/1#c42429249
Válasz erre: Oscar-protokoll
2024-01-29T18:56:54+01:00
2024-01-29T18:56:54+01:00
David Bowman
http://blog.hu/user/383313
Ezért nem nézek amerikai filmeket.
https://filmvilag.blog.hu/2024/01/22/2023_legjobb_sorozatai_es_magyar_filmjei/full_commentlist/1#c42423743
Válasz erre: 2023 legjobb sorozatai és magyar filmjei
2024-01-26T11:48:14+01:00
2024-01-26T11:48:14+01:00
Szabó G. Ádám
http://blog.hu/user/838137
"Közép-Kelet-Európában nő nem kerül hatalomra."<br />
<br />
Novák Katyi?
https://filmvilag.blog.hu/2009/10/09/szonatina/full_commentlist/1#c42405827
Válasz erre: Szonatina
2024-01-16T08:39:44+01:00
2024-01-16T08:39:44+01:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Kitano rátalált A szerepre. jakuza aki annyira jakuza, hogy épp ezért a többi jakuza féli őt, tart tőle és ikább elkerüli, rövidebb, hosszabb pórázon tartja. A történet szögegyenes, de őt el tudom nézni órákig ha csak ül is.
https://filmvilag.blog.hu/2009/10/11/eroszakos_zsaru/full_commentlist/1#c42363039
Válasz erre: Erőszakos zsaru
2023-12-13T10:01:30+01:00
2023-12-13T10:01:30+01:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Elvileg piszkos harry, de szerintem inkább Colors Japán verziója. imádom Kitanot, mindegy, hogy fiatal vagy öreg, majd megszakad nehogy játszon/alakítson/szinészkedjen egy pillanatra is a filmjeiben. Csak és kizárólag jelen van!
https://filmvilag.blog.hu/2023/11/13/_140_az_ordoguzo_krisztus_utolso_megkisertese_elfogy_a_levego_when_evil_lurks/full_commentlist/1#c42327863
Válasz erre: #140 - Az ördögűző, Krisztus utolsó megkísértése, Elfogy a levegő, When Evil Lurks
2023-11-21T11:23:41+01:00
2023-11-21T11:23:41+01:00
Gaztor Vals
http://blog.hu/user/1639779
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/11/13/_140_az_ordoguzo_krisztus_utolso_megkisertese_elfogy_a_levego_when_evil_lurks?full_commentlist=1#c42327849" class="reply_nick_1639779" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42327849 );">@Gaztor Vals</a>: ...és még az "Az ember tragédiája" filmes feldolgozásai.
https://filmvilag.blog.hu/2023/11/13/_140_az_ordoguzo_krisztus_utolso_megkisertese_elfogy_a_levego_when_evil_lurks/full_commentlist/1#c42327849
Válasz erre: #140 - Az ördögűző, Krisztus utolsó megkísértése, Elfogy a levegő, When Evil Lurks
2023-11-21T11:07:18+01:00
2023-11-21T11:07:18+01:00
Gaztor Vals
http://blog.hu/user/1639779
Kedves Dénes, Sándor és Zoltán!<br />
<br />
Köszönet az eddigi remek podcast adásokért! <br />
A friss rész kedvenc filmes ördögeitek taglalása közben felmerül egy kérdés a gonosz ezen formájának magyar filmekben való megjelenéséről. <br />
Két erős példa rögtön eszembe jutott:<br />
Micci, Psota Irén női ördöge (Ördög vigye (1992)).<br />
Kaspar, Vallai Péter megformálásában (Bűvös vadász (1994)).<br />
Alaposabb kutatómunkát megérdemelne a felmerült kérdés, mert az ördög magyar filmes reprezentációja remek (és talán nem is kutatott) téma.<br />
További jó munkát, hasonlóan remek adásokat!<br />
Üdvözlettel:<br />
Zsolt
https://filmvilag.blog.hu/2023/10/13/_138_magyarazat_mindenre_nincs_aki_megmentsen_az_alkoto_a_felelem_ara/full_commentlist/1#c42258219
Válasz erre: #138 - Magyarázat mindenre, Nincs aki megmentsen, Az alkotó, A félelem ára
2023-10-13T15:33:23+02:00
2023-10-13T15:33:23+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Végtelenül taszító ez az egyrészt-másrészt kenegetés, amit a találó nevű művészúr előad. Cinikus közpénztolvaj senkiháziakkal vagy a sikeresen elhülyített zsebnáci jobbágyhadaikkal mégis milyen "párbeszédet" kellene folytatnom? Miről? És főleg mit kellene annyira megértenem az árnyalt lelkivilágukon? Meg van értve, köszöntem, időtlen idők óta, az aljassággal vegyes gátlástalanság és a csontig ható tahóság annyira azért nem rétegzett nüánszok.
https://filmvilag.blog.hu/2023/08/29/_135_francia_kapcsolat_liderces_orak_mesterdetektiv/full_commentlist/1#c42193467
Válasz erre: #135 - Francia kapcsolat, Lidérces órák, Mesterdetektív
2023-08-29T11:31:04+02:00
2023-08-29T11:31:04+02:00
Szabó G. Ádám
http://blog.hu/user/838137
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/08/29/_135_francia_kapcsolat_liderces_orak_mesterdetektiv?full_commentlist=1#c42193449" class="reply_nick_838137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42193449 );">@Szabó G. Ádám</a>: Ui. Caine-t jobbnak tartom a '72-es szeretőszerepben (Olivier persze zseniális), hiszen az ottani cselekmény átgondoltsága miatt a játéka is belesimul az összképbe, míg a 2007-es adaptációban az ő és Jude Law alakítása is lelóg a kidolgozatlan nagy egészről. <br />
<br />
Helyén van-e a krimiíró esze? Mivel egyik film sem elsősorban a nyomozásra összpontosít, hanem a jellemekre, ezért a suspension of disbelief megengedhetőbb a kirakósdarabok összeillesztésénél.
https://filmvilag.blog.hu/2023/08/29/_135_francia_kapcsolat_liderces_orak_mesterdetektiv/full_commentlist/1#c42193449
Válasz erre: #135 - Francia kapcsolat, Lidérces órák, Mesterdetektív
2023-08-29T11:21:35+02:00
2023-08-29T11:21:35+02:00
Szabó G. Ádám
http://blog.hu/user/838137
Egészen káprázatos, hogyan aknázza vagy nem aknázza ki a '70-es Shaffer-színdarab tartalékait a két angolszász feldolgozás. Míg a Joseph Mankiewicz-féle adaptáció tetrális háttere dacára nemcsak fordulatos, hanem dinamikus, élő-lélegző, tényleg filmszerű krimi, addig a Branagh-változat (nem remake, újabb adaptáció, van brit-pakisztáni is) piszkosul fáradt, létidegen és homofób. Előbbinél óriási súllyal bír, ahogy az alulról felkapaszkodott (vö: Caine valódi előélete) Tindolini képes valóban túljárni az őt lekicsinylő Wyke (vö: Olivier respektusa) eszén, de szintén nem elhanyagolható, hogy a krimiíró is belebukik a saját önhittségébe, de a folyamatosan megalázott, státusza, olasz gyökerei, családi öröksége miatt névleg stigmatizált színész bizonyítási kényszere is délibáb, hiszen az életével fizet a fals győzelméért. Vagyis Mankiewicz első adaptációja a játékelméletből bontja ki a hatalom, a háború természetét, mely szerint csatában, játszódjon le nemzetek vagy egyének között, senki nem kerülhet ki győztesen, hiszen nép és személy is gyakran pitiáner okokból mennek egymásnak, így ügyes stratégák sem tudnak lenni, csak szánalmas figurák. Érdekes megfigyelni, hogy a krimikre vagy a whodunitokre máig mennyire jól tapad a játéknarratíva, ld.: Nyom, Bodies Bodies Bodies, Az üveghagyma, plusz maga a nyomozásszál is tökéletesen a kicsinyes hatalmi játszmák metaforájává avatható. <br />
<br />
Hát igen... Branagh-nek alig jutott hely, a homoszexuális vonulat teljesen kidolgozatlan, semmiért ráerőltetett fordulat az egészre, csak a végig egyértelmű alá-fölérendeltséget illusztrálja, semmiféle szívfájdalom nincs itt, csak egy sértő, zéró kifutású ötlet az egész, amitől valóban még nagyobb katyvasz a megoldás. Maguk a színészek is fáradtan, fix kamerák előtt, színpadiasan, tévéjátékba illően beszélnek, mozognak, semmi cinematikus nincs bennük, holott ezt a látványvilág, Caine karizmája (Law-é sajnos nem), Pinter szkriptje, pláne egy modernizált generációs konfliktus vagy gender-analízis az előnyére fordíthatta volna.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/27/_133_oppenheimer_barbie_mission_impossible/full_commentlist/1#c42148327
Válasz erre: #133 - Oppenheimer, Barbie, Mission: Impossible 7.
2023-07-29T18:14:16+02:00
2023-07-29T18:14:16+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Lehet, hogy Barbie egyszer egy haladó kislány kezéb került, az játszott vele náciirtósat? Vagy a szomszéd gyerek nyúlta le a G.I. Joe-ja mellé, ki tudja.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/27/_133_oppenheimer_barbie_mission_impossible/full_commentlist/1#c42148269
Válasz erre: #133 - Oppenheimer, Barbie, Mission: Impossible 7.
2023-07-29T17:11:35+02:00
2023-07-29T17:11:35+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Úristen, egy kiöregedett milliárdos köcsög motorral ugrál. És ezt várják emberek milliói, mint a nyugati kultúra csúcsát így 5 perccel a világvége előtt. Tényleg nem lesz kár értünk.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/27/_133_oppenheimer_barbie_mission_impossible/full_commentlist/1#c42146817
Válasz erre: #133 - Oppenheimer, Barbie, Mission: Impossible 7.
2023-07-28T12:00:07+02:00
2023-07-28T12:00:07+02:00
Szabó G. Ádám
http://blog.hu/user/838137
Pitchelem a saját Barbie-ötletemet: ha már úgy is a rózsaszín dominál, kellene egy pinku eiga-verzió, műfajára nézve rape and revenge movie, fekete-fehér patriarchátussal, színes Barbielanddel, japán szado-mazo-babákkal, NC-17-besorolással.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/13/_132_black_mirror_6_evad_a_pokverzumon_at_flash/full_commentlist/1#c42139061
Válasz erre: #132 - Black Mirror 6. évad, A Pókverzumon át, Flash
2023-07-21T09:48:48+02:00
2023-07-21T09:48:48+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Ééés lassan 30 évvel a gugli után az értelmiség rájött, hogy a gonosz algoritmikus céges oldalakon is lehet KERESNI! Lehalok, komolyan.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/13/_132_black_mirror_6_evad_a_pokverzumon_at_flash/full_commentlist/1#c42139057
Válasz erre: #132 - Black Mirror 6. évad, A Pókverzumon át, Flash
2023-07-21T09:42:55+02:00
2023-07-21T09:42:55+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Színészvidámparkról: a John Malkovich-menetet is feltalálták elég régen.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/13/_132_black_mirror_6_evad_a_pokverzumon_at_flash/full_commentlist/1#c42132731
Válasz erre: #132 - Black Mirror 6. évad, A Pókverzumon át, Flash
2023-07-16T12:36:08+02:00
2023-07-16T12:36:08+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Azért "pörög" annyira, mert így még pár ezerszer el lehet sütni a szerencsétlen éhező (és immár joggal sztrájkoló!) kreatívok által vért izzadva összehozott Gumibugyiember 260 régi szobatársának a fodrászának az unokatestvérének a leszámolását az Iszapszörny öreganyjának alternatív prequeljével, tudjátok, amiben még Batman beleesett a gyerekmedencébe és azóta is azon rágja a körmét az igényes filmbarátok hada, hogy úristen túléli-e?!????!!
https://filmvilag.blog.hu/2011/08/05/eli_konyve_2023/full_commentlist/1#c42130512
Válasz erre: Éli könyve
2023-07-14T11:58:15+02:00
2023-07-14T11:58:15+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Keresztény mad max film aminek nagyon kellett volna egy határozott vágó, mert legalább 30 perccel hosszabb, mint szükséges lenne! A színészek jók, de a hiányzó forgatókönyvet nem tudják pótolni.
https://filmvilag.blog.hu/2023/07/07/majdnem_eloben_karlovy_varybol/full_commentlist/1#c42122386
Válasz erre: Majdnem élőben Karlovy Varyból
2023-07-07T09:18:14+02:00
2023-07-07T09:18:14+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Csak nálam tűnt el a twitterablak itt jobbra?
https://filmvilag.blog.hu/2023/06/22/_130_a_komedia_kiralya_asteroid_city_az_idol_blackberry/full_commentlist/1#c42106196
Válasz erre: #130 - A komédia királya, Asteroid City, Az idol, Blackberry
2023-06-24T16:24:53+02:00
2023-06-24T16:24:53+02:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/06/22/_130_a_komedia_kiralya_asteroid_city_az_idol_blackberry?full_commentlist=1#c42105874" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 42105874 );">@Szekrényszagú néni</a>: Én se mindig tudtam, hogy kik ezek, de van szerencsére Youtube meg Google. Azahriah 21 évesen megtöltötte a Papp László Arénát, ha másnak nem is, ennek azért van hírértéke. Weeknd esetében tényleg jobb lett volna, ha elmondjuk a valódi nevét. Ha mást nem is, a legnagyobb slágerét érdemes meghallgatni: <a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=ewfdRy5jfF8">www.youtube.com/watch?v=ewfdRy5jfF8</a>
https://filmvilag.blog.hu/2023/06/22/_130_a_komedia_kiralya_asteroid_city_az_idol_blackberry/full_commentlist/1#c42105958
Válasz erre: #130 - A komédia királya, Asteroid City, Az idol, Blackberry
2023-06-24T13:58:21+02:00
2023-06-24T13:58:21+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Magyar márkafilm pl. A feltaláló (Béres Józsefről és a Béres-cseppről), bár sokkal többről nem is tudok.
https://filmvilag.blog.hu/2023/06/22/_130_a_komedia_kiralya_asteroid_city_az_idol_blackberry/full_commentlist/1#c42105874
Válasz erre: #130 - A komédia királya, Asteroid City, Az idol, Blackberry
2023-06-24T13:12:55+02:00
2023-06-24T13:12:55+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Fogalmam sincs, ki az a Víkend vagy az Azahriah, boomer-e vagyok?
https://filmvilag.blog.hu/2023/06/05/az_ev_legjobb_filmjeit_mar_bemutattak_cannes-ban/full_commentlist/1#c42087444
Válasz erre: Az év legjobb filmjeit már bemutatták Cannes-ban
2023-06-12T10:27:28+02:00
2023-06-12T10:27:28+02:00
Kerma
http://blog.hu/user/1080248
De jó filmek! Lesz mit nézni! :-) Üdv, Kerma Design
https://filmvilag.blog.hu/2023/05/15/az_ai_es_a_film_renfield_a_vampir_csokja_gyilkossag_varazsszora/full_commentlist/1#c42049652
Válasz erre: Az AI és a film + Renfield, A vámpír csókja, Gyilkosság varázsszóra
2023-05-19T12:15:05+02:00
2023-05-19T12:15:05+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Honnan tudod, hogy a Gumibugyiember 29-et már AI írta? Kicsit jobb lett!<br />
<br />
Szóval az ilyen szinten "alkotó" "kreatívok" majd lehet, hogy mennek vissza krumplit sütni a Mekibe, de az emberiséget olyan nagy kár ezzel nem éri.
https://filmvilag.blog.hu/2023/04/11/_125_taxisofor_old_meg_cartert_szornyetegek_a_vad/full_commentlist/1#c42001416
Válasz erre: #125 – Taxisofőr, Öld meg Cartert!, Szörnyetegek, A vád
2023-04-22T11:29:31+02:00
2023-04-22T11:29:31+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Első ötletem nekem is az volt, hogy ott helyben megittam volna. A Taxisofőrben meg ha autentikus néger stricik lettek volna, akkor attól lenne rasszista? Hát nézd medve, már megint nincs rajta sapka!
https://filmvilag.blog.hu/2019/12/06/filmvilag_podcast_az_ir_hazassagi_tortenet/full_commentlist/1#c41982560
Válasz erre: Podcast: Az ír és a Házassági történet
2023-04-11T23:21:36+02:00
2023-04-11T23:21:36+02:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
A Youtube-ra csak kíváncsiságból töltöttünk fel egy-egy adást, hogy jobban mennek-e ott. Akkor lenne csak értelme átmenni oda, ha videós podcast lennénk.
https://filmvilag.blog.hu/2019/12/06/filmvilag_podcast_az_ir_hazassagi_tortenet/full_commentlist/1#c41982542
Válasz erre: Podcast: Az ír és a Házassági történet
2023-04-11T23:11:25+02:00
2023-04-11T23:11:25+02:00
Vollai Martin
http://blog.hu/user/934721
Egy kérdésem lenne, anno Youtubeon is fent voltatok. A legutolsó videó a Joker vita volt. Hogy-hoyg eltűntettek onnan vagy új néven vagytok fent?
https://filmvilag.blog.hu/2023/03/06/_123_oscar_2023_tar_nyugaton_a_helyzet_valtozatlan/full_commentlist/1#c41934706
Válasz erre: #123 - Oscar 2023, Tár, Nyugaton a helyzet változatlan
2023-03-19T16:00:17+01:00
2023-03-19T16:00:17+01:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/03/06/_123_oscar_2023_tar_nyugaton_a_helyzet_valtozatlan?full_commentlist=1#c41934378" class="reply_nick_1045876" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41934378 );">@Sipovicsné Zahedli Krisztina</a>: Megvan a sztori, volt is róla szó a podcast FB-csoportjában. A főszereplő neve alapból Tar volt, Blanchett ehhez "csak" az á-t tette hozzá.
https://filmvilag.blog.hu/2023/03/06/_123_oscar_2023_tar_nyugaton_a_helyzet_valtozatlan/full_commentlist/1#c41934378
Válasz erre: #123 - Oscar 2023, Tár, Nyugaton a helyzet változatlan
2023-03-19T12:25:08+01:00
2023-03-19T12:25:08+01:00
Sipovicsné Zahedli Krisztina
http://blog.hu/user/1045876
Bár régebbi az adás, remélem, még olvassátok (csak most hallgattam meg):<br />
<br />
A Tár konkrétan a magyar gyógyszertár szóból jött. Íme Cate Blanchett szájából a sztori:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://twitter.com/cakeblanchett_/status/1628103878020562945">twitter.com/cakeblanchett_/status/1628103878020562945</a> <br />
<br />
Egyébként nagyon sajnálom, hogy Lydia Tár szülei nem voltak nagy Ava Gardner-rajongók. Hisz ha róla nevezték volna el a kislányukat, ő lett volna Ava Tár.<br />
<br />
Ja, még valami, ha autóbuziként megengeditek. Lydia Tár kocsija nem Volvo, hanem egy Porsche Taycan.
https://filmvilag.blog.hu/2023/03/06/_123_oscar_2023_tar_nyugaton_a_helyzet_valtozatlan/full_commentlist/1#c41914642
Válasz erre: #123 - Oscar 2023, Tár, Nyugaton a helyzet változatlan
2023-03-09T19:19:24+01:00
2023-03-09T19:19:24+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
A regény (mármint a Nyugaton) közismert nálunk is, megjelent 1972-ben vagy még korábban. Nincs benne a postás, sem az egyenruhás rész. Az Acéllövedéktől egyébként úgy éreztem, hogy csárlikat lőni a dzsungelban a legkirályabb dolog a világon, szóval a nevelő célzat ott nem jött be.
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41863300
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-18T23:48:39+01:00
2023-02-18T23:48:39+01:00
Leadfoot
http://blog.hu/user/61177
Chazelle kb. 15 éve kezdett el házalni ennek a filmnek az ötletével, de több producer is azt mondta neki, hogy ez így nem, de a zene jó, miért nem ír egy musicalt. Ez lett a La La Land.<br />
<br />
Nem véletlen, hogy a Babylonban visszatérően fel-felcsendül egy zenei motívum, ami onnan van.<br />
<br />
Kettős érzéseim vannak a filmmel kapcsolatban egyébként. Sok jelenet és érzelem ütős, de a sztorivezetés gyengécske. De a Fabelmsnsnál ezerszer több spiritusz van benne.
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/16/_122_a_sziget_szellemei_titanic_aljas_utcak/full_commentlist/1#c41854776
Válasz erre: #122 - A sziget szellemei, Titanic, Aljas utcák
2023-02-16T12:43:07+01:00
2023-02-16T12:43:07+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Srácok, az Alkonyaton vagy a Tiffany-füzeteken nem szoktatok sírni? Mert ez kb. ugyanaz a szint, mármint a Titanic. (Igen, persze, hallom, nyilván éretlen hülyegyerek vagyok, kicsi a pöcsöm, és/vagy görcsösen próbálom leplezni az érzéseket, melyeket ez a filmtörténeti csoda minden puffogásom ellenére bennem is kiváltott, vagy az is lehet, hogy a Titanic tényleg nevetséges nyálözön. Melyik a valószínűbb?)
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41854518
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-16T10:28:22+01:00
2023-02-16T10:28:22+01:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly?full_commentlist=1#c41854488" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41854488 );">@Szekrényszagú néni</a>: Rendben, akkor nézz Tarr Bélát, ezen már nem veszünk össze. :)<br />
"hogy egy giccses lelkű, piás sanzonénekes borzasztó szerzeményeire tódulnak a prolik, mert hát a jóember itt a színpadon pont akkora suttyó, amekkorák mink prolik vagyunk, nem tudom, mitől lenne izgalmas" - Nem hiszem, hogy ezt el tudnám magyarázni, de <br />
a) sokra nem is mennék vele, attól tartok, <br />
b) nem is nagyon akarom. <br />
Szép napot!
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41854488
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-16T10:06:55+01:00
2023-02-16T10:06:55+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly?full_commentlist=1#c41854452" class="reply_nick_69601" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41854452 );">@Orosdy Dániel</a>: Á, ilyenkor Tarr Bélával kell példálózni, az Amadeus sztem pont jó értelemben populáris, sok emberhez hozta közelebb, mondhatni újra menővé tette Mozartot és zenéjét (nem mintha olyan olyan nagy szakértője, rajongója vagy valamije lennék, de mégis). Ez az, amilyen Zámbó Imre soha nem lesz, mármint menő - az, hogy egy giccses lelkű, piás sanzonénekes borzasztó szerzeményeire tódulnak a prolik, mert hát a jóember itt a színpadon pont akkora suttyó, amekkorák mink prolik vagyunk, nem tudom, mitől lenne izgalmas, legfeljebb a minden tekintetben elég veszélyes szennyimádat és a mit okoskodsz itt, te szemüveges kötsög (hadd ne vonjak párhuzamokat a mai magyar politika ágenseivel és az igényes fogyasztóikkal) jelenségét erősíti még tovább, azt meg nagyon nem kéne.
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41854452
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-16T09:43:19+01:00
2023-02-16T09:43:19+01:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly?full_commentlist=1#c41853042" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41853042 );">@Szekrényszagú néni</a>: Látod, nem is olyan nehéz! :) Viszont az állást sajnos már betöltötték, véletlenül a nővérem fia, távoli ismerős.<br />
Ami a sorozatot illeti, egy kocka nem sok, annyit se láttam belőle, de annyi azért már kiderült róla (csak az alkotók névsorát végignézve akár), hogy nem agyhalott prolik szintjére van belőve (hogy ilyen* dologról szól, abszolút más kérdés). De szerencsére az Amadeus több változatban is elérhető (rendező, blu-ray stb.), szóval semmi sem akadályoz a (nyilván sokadik) újranézésében. A magam részéről én simán megnézném adandó alkalommal a Jimmy-s sorozatot, mert ugyan nem sok dolog mozgat meg kevésbé, mint a Zámbó Imre életműve, de személyében nagyon érdekesnek tartom, és azt is, ahogyan halálában rákattant a fél ország, plusz ennek még van egy izgalmas utóélete is. Dehát ez van, kinek a pap, kinek a paplan.<br />
<br />
* Mármint _szerinted_ ilyenekről.
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41853042
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-15T20:36:28+01:00
2023-02-15T20:36:28+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly?full_commentlist=1#c41852848" class="reply_nick_69601" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41852848 );">@Orosdy Dániel</a>: Hát mit meséljek? Dinamikus csapatjátékosnak ismerem magam, egyetlen hibámként talán a túlzott maximalizmust említeném, amúgy meg tényleg nem értem, mi a frászért kell az agyhalott prolik szintjére belőtt produkciókat körbeugrálni, amikor vannak lényegesen érdekesebbek.
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41852848
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-15T19:22:23+01:00
2023-02-15T19:22:23+01:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly?full_commentlist=1#c41851736" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41851736 );">@Szekrényszagú néni</a>: Mesélnél még magadról? Nagyon érdekes embernek tűnsz.
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/09/_121_babylon_a_fabelman_csalad_a_kiraly/full_commentlist/1#c41851736
Válasz erre: #121 - Babylon, A Fabelman család + A Király
2023-02-15T11:20:18+01:00
2023-02-15T11:20:18+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Már gyerekkoromban kirázott a hideg Jimmytől meg a hangjától, most se értem, mitől kellene érdekeljen a tahókirály meg a színvonalas közönsége.
https://filmvilag.blog.hu/2023/01/16/2022_legjobb_filmjei_650/full_commentlist/1#c41845556
Válasz erre: Toplistázás: 2022 legjobb filmjei
2023-02-12T20:32:07+01:00
2023-02-12T20:32:07+01:00
Magas Valerie
http://blog.hu/user/817490
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/01/16/2022_legjobb_filmjei_650?full_commentlist=1#c41845496" class="reply_nick_235746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41845496 );">@Baski Sándor</a>: szuper, köszi
https://filmvilag.blog.hu/2023/01/16/2022_legjobb_filmjei_650/full_commentlist/1#c41845496
Válasz erre: Toplistázás: 2022 legjobb filmjei
2023-02-12T20:06:54+01:00
2023-02-12T20:06:54+01:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2023/01/16/2022_legjobb_filmjei_650?full_commentlist=1#c41838198" class="reply_nick_817490" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41838198 );">@Magas Valerie</a>: Frissítve a poszt.
https://filmvilag.blog.hu/2023/01/16/2022_legjobb_filmjei_650/full_commentlist/1#c41838198
Válasz erre: Toplistázás: 2022 legjobb filmjei
2023-02-09T14:16:43+01:00
2023-02-09T14:16:43+01:00
Magas Valerie
http://blog.hu/user/817490
Végül valahová ki lettek írva a listák? Volt róla szó, hogy lesznek majd. Köszi
https://filmvilag.blog.hu/2023/02/02/_120_az_ev_sorozatai_2023_legjobban_vart_15_filmje/full_commentlist/1#c41823740
Válasz erre: #120 - Az év sorozatai + 2023 legjobban várt 20 filmje
2023-02-03T09:01:41+01:00
2023-02-03T09:01:41+01:00
Szabó G. Ádám
http://blog.hu/user/838137
+1<br />
<br />
5. Bottoms (Seligman)<br />
4. I Saw the TV Glow (Schoenbrun)<br />
3. About Dry Grasses (Ceylan)<br />
2. Strange Way of Life (Almodóvar)<br />
1. Close Your Eyes (Erice)
https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig/full_commentlist/1#c41727254
Válasz erre: Az év legjobb filmjei (eddig)
2022-12-22T18:58:32+01:00
2022-12-22T18:58:32+01:00
Magas Valerie
http://blog.hu/user/817490
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig?full_commentlist=1#c41484267" class="reply_nick_1614113" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484267 );">@Nakahara</a>: azóta se írták ki sehol?!
https://filmvilag.blog.hu/2022/12/18/best_of_2022_teszar_david_evertekeloje/full_commentlist/1#c41722904
Válasz erre: Best of 2022 – Teszár Dávid évértékelője
2022-12-20T15:54:22+01:00
2022-12-20T15:54:22+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/12/18/best_of_2022_teszar_david_evertekeloje?full_commentlist=1#c41720848" class="reply_nick_180881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41720848 );">@para_noir</a>: Pedig ott van még az aktuális Gumibugyiember 28 vagy hogyishíjjják, vagy éppen a Jedi hónaljának az utolsó bosszúja meg egyéb megkerülhetetlen alkotások (többen próbálták, de nem sikerült megkerülni), majd biztos kiderül mindről 200 év múlva, hogy filmtörténeti mérföldkövek.
https://filmvilag.blog.hu/2022/12/18/best_of_2022_teszar_david_evertekeloje/full_commentlist/1#c41720848
Válasz erre: Best of 2022 – Teszár Dávid évértékelője
2022-12-19T14:53:28+01:00
2022-12-19T14:53:28+01:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
Sznobéria kimaxolva :)
https://filmvilag.blog.hu/2022/12/12/_117_az_osszes_coen-film_rangsorolva_indul_a_scorsese-sorozat_andor_1_resz_andor/full_commentlist/1#c41716774
Válasz erre: #117 - Az összes Coen-film rangsorolva + indul a Scorsese-sorozat + Andor
2022-12-17T14:07:30+01:00
2022-12-17T14:07:30+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Évtizedek óta olvasok Filmvilágot a villamoson, jelentem, nem jó semmire. (Az amúgy mitől tűrhetetlen elvárás, hogy egy _nővel_ lehessen értelmes dolgokról beszélni?)
https://filmvilag.blog.hu/2022/12/12/_117_az_osszes_coen-film_rangsorolva_indul_a_scorsese-sorozat_andor_1_resz_andor/full_commentlist/1#c41714716
Válasz erre: #117 - Az összes Coen-film rangsorolva + indul a Scorsese-sorozat + Andor
2022-12-16T11:57:24+01:00
2022-12-16T11:57:24+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Gondolom pl. az épülő-szépülő Harmadik Birodalomban is voltak páran, akik nem voltak véresszájú nácik, csak szerették a rendet és a karriert. Peheeersze. Annyira elnézők azért ne legyünk ezekkel a figurákkal.
https://filmvilag.blog.hu/2022/12/08/ingyenesen_nezheto_a_beremenyi_kalapja_es_az_eldorado_vasarnap_estig/full_commentlist/1#c41707588
Válasz erre: Ingyenesen nézhető az Eldorádó vasárnap estig
2022-12-12T17:54:32+01:00
2022-12-12T17:54:32+01:00
Mesterséges Geci
http://blog.hu/user/1617075
A filmet anno nagyon szerettem. De eperjestől olyan hányingerem van, mióta átment mélymagyar nagyonvallásosba, hogy képtelen vagyok megnézni.
https://filmvilag.blog.hu/2022/11/28/_116_larry_a_kiraly_buster_scruggs_balladaja_a_nagy_feher_fonok/full_commentlist/1#c41679866
Válasz erre: #116 - Larry, A Király, Buster Scruggs balladája, A Nagy Fehér Főnök
2022-11-29T20:56:15+01:00
2022-11-29T20:56:15+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Én szégyellem a legjobban, de a '90-es években Dead Kennedyst meg Front Line Assemblyt hallgattam, Jimmyre meg tettem magasról. Sőt még most is.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit/full_commentlist/1#c41609982
Válasz erre: A streaming megöli a mozit?
2022-10-15T13:27:03+02:00
2022-10-15T13:27:03+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Nem látom be, mitől lenne "esztétikailag" felsőbbrendű egy mozgókép, csak mert természetes fénynél vették fel, nem bevilágítva, arról nem beszélve, hogy digitális kamerával a filmezés egészen új, eddig elzárt világai nyílnak meg (mindenhova befér, egyszerűen fogalmazva, sőt kapaszkodj meg, ma már vannak a kritika által is elismert filmek, amiket mobillal rögzítettek...) Az esztétikum amúgy is nehezen értelmezhető, pl. a Radírfej vagy az Andalúziai kutya "esztétikus"? Aztán mégis korszakos film mindkettő. Vagy ha az aktuális blockbuster hulladékot celluloidra vennék, CGI nélkül, egyből "értékes" filmmé válna?
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit/full_commentlist/1#c41594140
Válasz erre: A streaming megöli a mozit?
2022-10-04T07:14:00+02:00
2022-10-04T07:14:00+02:00
kistroglodita
http://blog.hu/user/1616651
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit?full_commentlist=1#c41593968" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41593968 );">@Szekrényszagú néni</a>: Mellesleg láttam az Inland Empire-t, és katasztrofálisan néz ki. Bár gondolom azóta fejlődött valamennyit a digitális felvételi technika, de akkor is. Hasonlítsd össze a Mulholland Drive-val, ami gyönyörűen van fényképezve, filmre.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit/full_commentlist/1#c41594134
Válasz erre: A streaming megöli a mozit?
2022-10-04T07:07:47+02:00
2022-10-04T07:07:47+02:00
kistroglodita
http://blog.hu/user/1616651
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit?full_commentlist=1#c41593968" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41593968 );">@Szekrényszagú néni</a>: Nem egészen. A filmszalag nagyobb felbontásra és dinamikus tartományra képes, mint a digitális kamera, tehát a színek apróbb részleteit is képes leképezni, amit a digitális nem tud. Ezen kívül van egy természetes és esztétikus hatása. Nem beszélve arról, hogy a digitális kamerával forgatott filmeknél nem kell annyi fényt használni, ezért megvilágítani sem kell megfelelően a jeleneteket. Ha megnézed a régi, celluloidra forgatott filmeket, a megvilágítással minden egyes kép szinte egy művészi alkotássá vált. Ma erre nincs szükség, tehát kevésbé lesz esztétikus a látvány. Sajnos vannak rendezők, akik behódolnak az új technikának, de szerintem, aki komolyan gondolja a hivatást, legyen fotós, filmes vagy zenész, az analóg módon kell, hogy dolgozzon, mert az adja a legjobb, legtermészetesebb minőséget.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit/full_commentlist/1#c41593968
Válasz erre: A streaming megöli a mozit?
2022-10-03T21:22:34+02:00
2022-10-03T21:22:34+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
A celluloid-imádat sznob faszság, önmagában semmi sem semmivel lesz jobb tőle. Elmagyarázhatnád pl. David Lynchnek, a hülyéje képes volt digitális kézikamerával forgatni.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/29/a_streaming_megoli_a_mozit/full_commentlist/1#c41593776
Válasz erre: A streaming megöli a mozit?
2022-10-03T19:16:34+02:00
2022-10-03T19:16:34+02:00
kistroglodita
http://blog.hu/user/1616651
Hogy lehetne visszacsábítani a nézőket a moziba?<br />
1. Jó sztorik.<br />
2. CGI mellőzése.<br />
3. Celluloidra forgatás, digitális felvétel mellőzése.<br />
4. Digitális utómunkákat, pl. átszínezés, kontrasztmódosítás, zajcsökkentés tilos végezni.<br />
5. Kevésbé éles lencsék használata, hogy a film természetesebb hatást keltsen, ne legyen minden túl éles.<br />
<br />
Tehát ott kéne folytatni, ahol a '90-es években abbahagyták.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/08/a_taxisblokadrol_keszult_filmet_kuldjuk_az_oscar-versenyre/full_commentlist/1#c41590702
Válasz erre: A taxisblokádról készült filmet küldjük az Oscar-versenyre
2022-10-01T12:51:58+02:00
2022-10-01T12:51:58+02:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/09/08/a_taxisblokadrol_keszult_filmet_kuldjuk_az_oscar-versenyre?full_commentlist=1#c41558295" class="reply_nick_180881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41558295 );">@para_noir</a>: Így szerepelt a sajtóközleményben.<br />
<br />
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/09/08/a_taxisblokadrol_keszult_filmet_kuldjuk_az_oscar-versenyre?full_commentlist=1#c41570683" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41570683 );">@Szekrényszagú néni</a>: Amúgy tényleg vannak.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/23/ingyenes_filmek_a_filmio-n_vasarnapig/full_commentlist/1#c41582324
Válasz erre: Ingyenes filmek a FILMIO-n vasárnapig
2022-09-25T12:24:07+02:00
2022-09-25T12:24:07+02:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Filmio a magyar Netflix!<br />
:D<br />
Én örülök neki, hogy összehozták.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/22/oliver_stone_kiall_a_nuklearis_energia_mellett_interju/full_commentlist/1#c41581064
Válasz erre: Oliver Stone kiáll a nukleáris energia mellett – Interjú
2022-09-24T14:22:05+02:00
2022-09-24T14:22:05+02:00
CCnick
http://blog.hu/user/1229811
Egy értelmes ember
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/08/a_taxisblokadrol_keszult_filmet_kuldjuk_az_oscar-versenyre/full_commentlist/1#c41570683
Válasz erre: A taxisblokádról készült filmet küldjük az Oscar-versenyre
2022-09-17T11:36:54+02:00
2022-09-17T11:36:54+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Biztos vannak hamisított, műanyag oszkárdíjak is.
https://filmvilag.blog.hu/2022/09/08/a_taxisblokadrol_keszult_filmet_kuldjuk_az_oscar-versenyre/full_commentlist/1#c41558295
Válasz erre: A taxisblokádról készült filmet küldjük az Oscar-versenyre
2022-09-09T08:52:33+02:00
2022-09-09T08:52:33+02:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
Minek modoroskodni ezzel: Oscar©?
https://filmvilag.blog.hu/2013/08/17/the_star_wars_holiday_special_a_ero_sotet_oldala/full_commentlist/1#c41544869
Válasz erre: The Star Wars Holiday Special - A erő sötét oldala
2022-08-31T08:36:04+02:00
2022-08-31T08:36:04+02:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2013/08/17/the_star_wars_holiday_special_a_ero_sotet_oldala?full_commentlist=1#c41527861" class="reply_nick_453239" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41527861 );">@doggfather</a>: Talán a költős kérdés egyben költői kérdés volt, de elvileg létezik magyarázat. :)<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Holiday_Special#Production">en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Holiday_Special#Production</a><br />
(Ld. még "Aznap nem volt halsütés!")
https://filmvilag.blog.hu/2013/08/17/the_star_wars_holiday_special_a_ero_sotet_oldala/full_commentlist/1#c41527861
Válasz erre: The Star Wars Holiday Special - A erő sötét oldala
2022-08-18T12:12:29+02:00
2022-08-18T12:12:29+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Én elolvasok, megnézek minden szart amin rajta az SW cimke, a Solot is, meg az SW 7, 9 filmeket is megnéztem, de ezt 10 perc után ki kellett kapcsoljam, mert valami borzalom. Mire gondolhatott a költő ezzel?
https://filmvilag.blog.hu/2022/08/01/_110_egy_komoly_es_egy_szurke_ember_ferfias_jatekai_az_eroszak_utcain/full_commentlist/1#c41510447
Válasz erre: #110 - Egy komoly és egy szürke ember férfias játékai az erőszak utcáin
2022-08-04T21:40:08+02:00
2022-08-04T21:40:08+02:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/08/01/_110_egy_komoly_es_egy_szurke_ember_ferfias_jatekai_az_eroszak_utcain?full_commentlist=1#c41508731" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41508731 );">@Szekrényszagú néni</a>: Csak a vicc és a te kedvedért rákerestem a kedvenc filmem rendezőire a Netflixen. Az eredmény:<br />
1) semmi,<br />
2) 1 db kései (és nem jó) alkotás,<br />
3) 1 db társírói közreműködés,<br />
4) 7 db a több mint 30 nagyjátékfilmből,<br />
5) 3 db a több mint 30 nagyjátékfilmből,<br />
6) semmi,<br />
7) semmi,<br />
8) 2 db a kb. 20 nagyjátékfilmből,<br />
9) SEMMI (mármint az ő esetében még "ajánlat" SE),<br />
10) 2 db a kb. 10 nagyjátékfilmből.<br />
A kis nagyító, igen, az csodákra képes...
https://filmvilag.blog.hu/2022/08/01/_110_egy_komoly_es_egy_szurke_ember_ferfias_jatekai_az_eroszak_utcain/full_commentlist/1#c41508731
Válasz erre: #110 - Egy komoly és egy szürke ember férfias játékai az erőszak utcáin
2022-08-03T15:21:25+02:00
2022-08-03T15:21:25+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Elárulok egy hatalmas titkot, bár furcsa, hogy ekkora filmes bubusoknak pont nekem kell elmagyarázni: Netflixen lehet ám KERESNI is! Jobbra fent kis nagyító, ráklikklesz, beírod és enter! (Tényleg unom már kissé az oly divatos fanyalgást, mintha a moziban, tévében, akárhol csupa remekmű menne, meg mintha Netflixen nem lenne megtalálható csomó klasszikus és ritkaság is.)
https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig/full_commentlist/1#c41508685
Válasz erre: Az év legjobb filmjei (eddig)
2022-08-03T14:48:27+02:00
2022-08-03T14:48:27+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Köszi, kíváncsi vagyok! (Amúgy tényleg megérdemli a figyelmet szerintem.)
https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig/full_commentlist/1#c41508169
Válasz erre: Az év legjobb filmjei (eddig)
2022-08-03T08:28:47+02:00
2022-08-03T08:28:47+02:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig?full_commentlist=1#c41489001" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41489001 );">@Szekrényszagú néni</a>: Majd év végén külön adást kap, sőt, kettőt!
https://filmvilag.blog.hu/2022/07/27/eroszakos_es_szexi_lesz_az_erdelyi_politikai-tortenelmi_thriller/full_commentlist/1#c41500403
Válasz erre: Erőszakos és szexi lesz az erdélyi politikai-történelmi thriller
2022-07-28T10:38:00+02:00
2022-07-28T10:38:00+02:00
Ambiorix
http://blog.hu/user/613359
Szerintem fölösleges pénzkidobás. A Tündérkertben ugyanis nem az a legjobb, ami egyáltalán filmre vihető, tehát a meglehetősen egyszerű, nem túl fordulatos cselekmény, hanem a lenyűgöző írói stílus, az aprólékos lélektani motívumok és a szédületes jellemábrázolás, szóval pont azok a dolgok, amik nem fognak átjönni a képernyőn.
https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig/full_commentlist/1#c41489001
Válasz erre: Az év legjobb filmjei (eddig)
2022-07-20T11:35:31+02:00
2022-07-20T11:35:31+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Melegvizek országa meg sehol? Hol jártatok, szakértőkéim?
https://filmvilag.blog.hu/2022/07/11/az_ev_legjobb_filmjei_eddig/full_commentlist/1#c41484267
Válasz erre: Az év legjobb filmjei (eddig)
2022-07-16T16:47:40+02:00
2022-07-16T16:47:40+02:00
Nakahara
http://blog.hu/user/1614113
Hali, megtalálhatóak a toplisták valahol írott formában is? Vagy hallgassam újra az adást és jegyzeteljem ki magamnak? :)
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41461441
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-06-27T10:56:02+02:00
2022-06-27T10:56:02+02:00
Sereglei
http://blog.hu/user/1556034
Ajánlom, mert a hitelesség problémája kb. ennyire rétegzett.:<a rel="nofollow" href="https://youtu.be/1t0cJe98bPs">youtu.be/1t0cJe98bPs</a>
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41461073
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-06-26T21:58:05+02:00
2022-06-26T21:58:05+02:00
KingaBrit
http://blog.hu/user/28049
Bocs, h kicsit későn szólok hozzá; csak most fejeztem be a Besúgó c. sorozatot, és újra megallgattam az erről szóló podcatotokat. <br />
<br />
Csak nagyon röviden és pusztán a tények kedvéért: én nem csak pontosan egyidős vagyok Szávával, hanem abban az időben én is a Közgázra jártam, és ráadásul Rajkos is voltam egy ideig, pont akkor, amikor a Bibósok hozzánk jártak át tapasztalokat szerezni és fél-illegális előadásokat hallgatni (OV évre egyidős velem). Azzal, amit ti mondtatok a történelmi hitelességről, stb., maximálisan egyetértek, és én spec. semmi bajt sem látok ez ügyben a sorozatban (mármint abban, h semmi nem úgy történt a 'valóságban', mint ebben a fikcióban), sőt, minden pontban azonosan gondolkodom veletek a sorozatot illetően. De van egy pont, szerintem nagyon lényeges pont, ami éppen az ellenkező módon jött le nekem, mint nektek, és ez a(z esetleges) politikai kihallásokra vonatkozik. <br />
<br />
A 7. részben elfogott a kényelmetlen érzés, mert ott megjelenik egy valóságban is úgy létező szervezet, a Duna-kör, ráadásul joghallgatókkal körülvéve. Namost, nyilván tudjátok, h a magyar ellenzék tömegbázisa részben ebből a szervezetből nőtt ki, pont akkor és ott, és ekkoriban indult a mai politikai elit nagy részének a karrierje is, kezdve OV-vel. Ezek az emberek szinte mindegyike jogász, és köze volt a Duna-körhöz. A sorozatban az ellenzéknek ez a csoportja a "jó" oldal (leegyszerűsítek, bocs, a rövidség kedvéért), szemben Szávával (és körével). Nekem az a nagyon aggasztó és kényelmetlen érzésem támadt, hogy miután ezt az oldalt sokkal inkább lehet azonosítani a történelmi OV-holdudvarral, mint a Száva -kört (mert ez az oldal konkrét történelmi környezettel van megtámogatva, szemben a fikciós Kilián-kolis csapattal), megvan a komoly veszély, h a sorozat az OV rezsim pofátlan aplogetikájára fut ki, mármint arra, h tulképpen a történelemben ők voltak a jó szereplők. Ráadásul az amerikai követségi dolgozó meglehetősen sötét, agresszív, negatív karakter az epizódban, aki a másik oldaltól feltétel nélküli lojalitást kíván. Ez szó szerint egybevág az OV rezsim folyamatos nyugatellenes és Soros ellenes kampányával, és ez is az én aggodalmamat növeli.<br />
<br />
Hadd tegyem hozzá, tudom (és egyetértek azzal), hogy a 61 ország nézőinek nagy többsége valszeg sz*rik erre, viszont morálisan nagyon aggasztónak tartom, h egy magyar filmes erre futtat ki manapság egy alkotást. Mondom, nem a nemzetközi közönség miatt, hanem az egyetemes moralitás szempontjából. <br />
<br />
Még csak annyit, hogy nagyon-nagyon, és őszinte szívből remélem, hogy tévedek, és más lesz a folytatásban a sorok (pontosabban a képek) között olvasott "üzenet", de ezt csak a további évadok fogják eldönteni.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41455221
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-06-21T09:47:03+02:00
2022-06-21T09:47:03+02:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo?full_commentlist=1#c41426823" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41426823 );">@Szekrényszagú néni</a>: Amerikában kb. semmit sem jelent, hogy valaki ért a fegyverekhez, lehet attól még ápolónő, mérlegképes könyvelő vagy egyetemi tanár. Nem mindenki fegyverbuzi, de szinte bárkinek lehet fegyvere, van is belőlük civil kézben több háborúra elegendő, használatra pedig apa/anya gyerekkorában simán megtanít bárkit, ha épp olyanja van.
https://filmvilag.blog.hu/2022/06/17/jean-louis_trintignant_1930/full_commentlist/1#c41452263
Válasz erre: Jean-Louis Trintignant (1930 - 2022)
2022-06-18T09:29:35+02:00
2022-06-18T09:29:35+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Még az Éjszakám Maudnált (1969) említeném meg, mint fontos filmet.<br />
<br />
Hát lassan eltűnik ez a nemzedék is.<br />
Majd "hivatalosan" akkor zárul le a korszak, ha elmegy Godard és Léaud.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41426823
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-05-30T07:46:23+02:00
2022-05-30T07:46:23+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Lehet, a fegyverekhez viszont ért valahonnan, ezt a tudását valahol össze kellett szednie. Vagy Amerikában úgyis mindenki fegyverbuzi, aki kicsit is az akar lenni?<br />
<br />
Északiról: kicsit túl sokat ordítoznak benne, elhiszem, hogy ezek zabolátlan vikingek az ősidőkből, de valószínűleg még azok se üvöltöttek egész nap érzelmileg felspannolt állapotban sem. Amúgy rossz értelemben hollywoodias lett, messze nem akkora durranás sajna mint vártam. Sztem nyugodt lélekkel kihagyható, szemben Eggers eddigi filmjeivel.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41426799
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-05-30T07:23:15+02:00
2022-05-30T07:23:15+02:00
Orosdy Dániel
http://blog.hu/user/69601
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo?full_commentlist=1#c41422255" class="reply_nick_1587040" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41422255 );">@Szekrényszagú néni</a>: Csalódol. :( Egy világos színű cetlit (kb. jelentkezési lapot) ad át Joe Spinellnek, aztán kérésre a jogsiját. KÉRDÉSRE VÁLASZOLVA mondja, hogy katona volt Vietnamban, kitüntetéssel szerelt le, a tengerészetnél szolgált, ami imponál Spinellnek, mert ő is ott szolgált. ***Ennyi.*** Nincs se papírja a katonai múltról, se semmije, csak egy zavart-zaklatott arckifejezés, ami bármire utalhat, pl. hogy éppen hazudik, vagy valójában meglógott a sorozás előtt, vagy megtudta valahonnan, hogy ezen a helyen így lehet bevágódni, vagy (...).
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41422255
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-05-27T12:24:48+02:00
2022-05-27T12:24:48+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Taxisofőr elején Bickle azzal vágódik be a munkaadójánál, hogy vietnámi veterán, ha nem csalódom valami igazolványt is mutat róla, szóval 2 elmebetegnek legalább kell lennie a filmben.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/23/_106_a_besugo/full_commentlist/1#c41421641
Válasz erre: #106 - A besúgó és Az Északi
2022-05-26T23:13:39+02:00
2022-05-26T23:13:39+02:00
doggfather
http://blog.hu/user/453239
Az északi (2022)<br />
.<br />
Szimpla Hamlet a Valhalla Rising és a 300 stílusában és a Vikingek sorozat díszletei/jelmezei között elmesélve. Nem volt rossz film, de egyszer megnézni pont elég. Ha tudtam volna, hogy Anya Taylor-Joy szerepel benne nem vártam volna eddig vele.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/09/_105_nem_vennek_valo_videk/full_commentlist/1#c41398617
Válasz erre: #105 - Nem vénnek való vidék, A játékos, Ál/Arc
2022-05-11T18:53:33+02:00
2022-05-11T18:53:33+02:00
Strelok93
http://blog.hu/user/1458036
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/05/09/_105_nem_vennek_valo_videk?full_commentlist=1#c41398413" class="reply_nick_235746" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41398413 );">@Baski Sándor</a>: Mea culpa..... habár ez már a mi lett volna ha kategória. :D
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/09/_105_nem_vennek_valo_videk/full_commentlist/1#c41398413
Válasz erre: #105 - Nem vénnek való vidék, A játékos, Ál/Arc
2022-05-11T16:05:50+02:00
2022-05-11T16:05:50+02:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/05/09/_105_nem_vennek_valo_videk?full_commentlist=1#c41398391" class="reply_nick_1458036" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41398391 );">@Strelok93</a>: Az egy nagyon kezdetleges nyomkövető. Az első moteljelenet előtt is látni, hogy be sem kapcsol a vevő, csak amikor már pár kilométernyi távolságban van a jeladó. Chigurh-nak fogalma se lett volna, hogy merre induljon el, ha nem tudja meg a gépjármű-regisztrációból, hogy ki a tolvaj. Amit csak azért tudott meg, mert Moss visszament a vízzel.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/09/_105_nem_vennek_valo_videk/full_commentlist/1#c41398391
Válasz erre: #105 - Nem vénnek való vidék, A játékos, Ál/Arc
2022-05-11T15:49:16+02:00
2022-05-11T15:49:16+02:00
Strelok93
http://blog.hu/user/1458036
Úgy tűnik a kedves csapat elfelejtette, a Nem vénnek való vidékeben, lehet látni egy ponton, hogy nyomkövető van az egyik pénzkötegben.....vagyis a kezdeti eszmefutatas nem állja meg a helyét.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/11/alapfilmek/full_commentlist/1#c41398161
Válasz erre: Alapfilmekkel segíti az oktatást az NFI
2022-05-11T12:57:38+02:00
2022-05-11T12:57:38+02:00
Liberális Artúr
http://blog.hu/user/1191178
Ez tök jó kezdetnek :)<br />
Legyen alap az is, hogy legalább a klasszikusok korlátlanul hozzáférhetőek legyenek.
https://filmvilag.blog.hu/2022/05/09/_105_nem_vennek_valo_videk/full_commentlist/1#c41394955
Válasz erre: #105 - Nem vénnek való vidék, A játékos, Ál/Arc
2022-05-09T11:20:40+02:00
2022-05-09T11:20:40+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Kevin Spacey-nél szerintem sokkal nagyobb botrány, hogy az adónkból (vagy az európai adófizetők adójából) készül egy újabb, valószínűsíthetően hulladék gigantikus pénzlopó pénznyelő. "Visszatérésnek" nevezni ezt az izét túlzás látatlanban is, bár bizarr katasztrófaprodukcióként az igényes trash rajongóinak érdekes lehet.
https://filmvilag.blog.hu/2022/04/25/_104_513/full_commentlist/1#c41390299
Válasz erre: #104 - Az év legőrültebb filmje + 2022 legjobb sorozata (eddig)
2022-05-06T21:12:38+02:00
2022-05-06T21:12:38+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Azta, továbbá a kreativitás csúcsa (fontolva haladok az adásban), ha a szereplők seggel ugrálnak műpöcsökbe? Tudok ajánlani számos, még ilyenebb alkotást a tematikus oldalakon, lesz majd nagy ájuldozás!
https://filmvilag.blog.hu/2022/04/25/_104_513/full_commentlist/1#c41380553
Válasz erre: #104 - Az év legőrültebb filmje + 2022 legjobb sorozata (eddig)
2022-05-01T19:38:39+02:00
2022-05-01T19:38:39+02:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Mert a HBO, Paramount, Apple stb. nem gyárt vagy forgalmaz hulladékot, csak és kizárólag filmtörténeti mérföldköveket. Továbbá Netflix = alsó polcos termékek, mert a paraszt képességeit meghaladja a keresés funkció használata, így sose látja a Ragyogást vagy a Blade Runnert. Amúgy pl. nekem van előfizetésem (Netflixre), de nagyjából-egészében teszek a sorozatokra, még a szentséges Stranger Things nélkül is ki fogom bírni valószínűleg, bár az Andy Warhol Diaries érdekel, ami meg közismerten filléres táp a proliknak. Egyszóval bámulatos, hol tart már a tudomány!
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41172224
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-25T23:21:45+01:00
2022-01-25T23:21:45+01:00
Sereglei
http://blog.hu/user/1556034
Ez.<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lady_Bertilak">en.m.wikipedia.org/wiki/Lady_Bertilak</a>
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41172216
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-25T23:19:03+01:00
2022-01-25T23:19:03+01:00
Sereglei
http://blog.hu/user/1556034
Sziasztok! <br />
Most néztem meg másodszor a Zöld lovag c. filmet. Más is észrevette az Easter egg-et az óriásnők távozása után? Mert én nem. Filmklubbon néztük és más szólt, hogy ott van egy kép. És valóban!
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41156326
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-18T17:35:42+01:00
2022-01-18T17:35:42+01:00
steflac
http://blog.hu/user/14130
Nagyszerű, köszi a listákat, remélhetőleg a filmek is szép sorjában felbukkannak valahol!
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41153392
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-17T11:43:53+01:00
2022-01-17T11:43:53+01:00
Kavics
http://blog.hu/user/138
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315?full_commentlist=1#c41153360" class="reply_nick_138" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41153360 );">@Kavics</a>: ja látom, hogy később lesz... bocsi
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41153360
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-17T11:35:00+01:00
2022-01-17T11:35:00+01:00
Kavics
http://blog.hu/user/138
A listákat nem raknátok ki textben is?
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/ingyenes_online_jaan_filmfesztival/full_commentlist/1#c41150772
Válasz erre: Idén is ingyenes és online a japán filmfesztivál
2022-01-16T13:22:38+01:00
2022-01-16T13:22:38+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Fizetnék elég sok pénzt, ha végre nem online lennének ezek a "fesztiválok". (Kis túlzással online most is azt nézek, amit akarok, a személyes jelenlét lenne a lényeg...)
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront/full_commentlist/1#c41150694
Válasz erre: Új dokumentumfilm dicsőíti a magyar szinkront
2022-01-16T13:02:49+01:00
2022-01-16T13:02:49+01:00
Szekrényszagú néni
http://blog.hu/user/1587040
Nem tudom a sok polihisztor hallott-e róla, de a fordítás nem azt jelenti, hogy kiszótárazzuk a szavakat egyenként egyik nyelvről a másikra, hanem egy másik, gyökeresen eltérő nyelv történelmi, kulturális, mindenféle kontextusába is kell helyezni a célnyelven az átlag befogadó számára gyakran simán értelmezhetetlen elhangzottakat, még sima vígjátékban vagy kommersz szórakoztató műben is. Pl. amerikai filmben hivatkoznak a NRA-ra vagy az IRS-re. Egyik az ismert fegyvermeleg szövetség, másik az adóhivatal, de vajon hogy kéne ezeket magyarul mondani, hogy beleférjenek 3 szótagba? Még az IRS tűnik könnyebbnek, legyen NAV (esetleg adóhivatal, 2x olyan gyorsan hadarva), de már hallom is a felröffenést, há milyen hüjjék ezek má, nem tudják, hogy Amerikában nem NAV van? A másikra hirtelen ötletem sincs. Amúgy pl. az Annie Hall klasszikus Kern András-féle szinkronja is tele van hírhedt félrefordításokkal (pl. "Lehet, hogy díjat kap a Nagyi című lemezem" -> "My record may win a Grammy award" kb.), de nem véletlenül lett az is klasszikus. Néztem csomó, legkülönbözőbb műfajú és korú filmet (Született gyilkosok, Fritz macska, Kellemes húsvéti ünnepeket, Marék dollárért, Torrente stb.) eredetiben és magyarul, és az esetek nagy részében a szinkronos a jobb - kifejezőbb, viccesebb, hatásosabb. <br />
<br />
Ja az meg főleg nem fordult elő soha, hogy magyar szinkronból lett a hazai terméssel vetekedő, nemzedékeken átívelő szállóige. Semmi cicó, pisztácia nem is volt, mi? De semmi buzulás!
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41144610
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-13T18:56:46+01:00
2022-01-13T18:56:46+01:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315?full_commentlist=1#c41144516" class="reply_nick_11726" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41144516 );">@Pacey</a>: Láttam, de nálam nem fért be a 10-be. Teszár kollégánál viszont igen:<br />
filmvilag.blog.hu/2021/12/22/best_of_2021_teszar_david_evertekeloje
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/13/2021_legjobb_filmjei_315/full_commentlist/1#c41144516
Válasz erre: Toplistázás: 2021 legjobb filmjei
2022-01-13T17:55:42+01:00
2022-01-13T17:55:42+01:00
Pacey
http://blog.hu/user/11726
Sziasztok! Kíváncsi lennék a Cop Movie-t (Ruizpalacios), nem láttátok, vagy csak nem szerettétek annyira, hogy szóba kerüljön?<br />
<br />
Muszáj elmesélnem,hogy abban a tizedmásodpercben, amikor Dénes először mondta, hogy "bumm" a Memoria kapcsán, megszólalt az ablakom alatt egy autóriasztó.
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/07/matrix_feltamadasok_561/full_commentlist/1#c41134856
Válasz erre: Mátrix: Feltámadások
2022-01-09T11:14:05+01:00
2022-01-09T11:14:05+01:00
Baski Sándor
http://blog.hu/user/235746
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/07/matrix_feltamadasok_561?full_commentlist=1#c41134606" class="reply_nick_1575000" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41134606 );">@mentalicska</a>: Mi legyen helyette?
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/07/matrix_feltamadasok_561/full_commentlist/1#c41134704
Válasz erre: Mátrix: Feltámadások
2022-01-09T10:18:50+01:00
2022-01-09T10:18:50+01:00
TanBá
http://blog.hu/user/751947
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/07/matrix_feltamadasok_561?full_commentlist=1#c41134606" class="reply_nick_1575000" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41134606 );">@mentalicska</a>: Hasonló borzadály a -csak direkt kiejtve írom - a kócs szó is.
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/07/matrix_feltamadasok_561/full_commentlist/1#c41134544
Válasz erre: Mátrix: Feltámadások
2022-01-09T09:04:22+01:00
2022-01-09T09:04:22+01:00
Alick
http://blog.hu/user/824438
Lana Wachowski lazára vette és sokat merített az Űrgolyhókból... :)
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/07/matrix_feltamadasok_561/full_commentlist/1#c41134466
Válasz erre: Mátrix: Feltámadások
2022-01-09T08:28:19+01:00
2022-01-09T08:28:19+01:00
TanBá
http://blog.hu/user/751947
Ez csak üzlet és pénzkereset már és nem "film".
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront/full_commentlist/1#c41133564
Válasz erre: Új dokumentumfilm dicsőíti a magyar szinkront
2022-01-08T16:52:38+01:00
2022-01-08T16:52:38+01:00
arthurthedent
http://blog.hu/user/1539976
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront?full_commentlist=1#c41132962" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41132962 );">@eßemfaßom meg áll</a>: no igen
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront/full_commentlist/1#c41132962
Válasz erre: Új dokumentumfilm dicsőíti a magyar szinkront
2022-01-08T10:27:37+01:00
2022-01-08T10:27:37+01:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront?full_commentlist=1#c41132858" class="reply_nick_1539976" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41132858 );">@arthurthedent</a>: „Louis, maga ugyanolyan szentimentális, mint én" :)
https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront/full_commentlist/1#c41132858
Válasz erre: Új dokumentumfilm dicsőíti a magyar szinkront
2022-01-08T09:46:28+01:00
2022-01-08T09:46:28+01:00
arthurthedent
http://blog.hu/user/1539976
<a href="https://filmvilag.blog.hu/2022/01/06/uj_dokumentumfilm_dicsoiti_a_magyar_szinkront?full_commentlist=1#c41132700" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41132700 );">@eßemfaßom meg áll</a>: "úgy szól szinkronnal mintha a kiskunlacházi általános iskola médiaszakköre rakta volna össze a hangokat ingyenes hangmintákból egy délután alatt."<br />
<br />
Egyetértek. Nagyon kevés kivételtől eltekintva a szinkron alaposan tönkreteszi a filmet. Persze magyarországon nagy divat arról beszélni, hogy a szinkron jobb mint az eredeti, de ezt általában azok mondják, akik egyetlen idegen nyelvet sem beszélnek annyira, hogy megnézzenek egy filmet eredeti nyelvvel.<br />
<br />
És akkor meg sem említettük magát a szöveget. Ha egy magyar színás olyan hosszan beszél mint az amerikai, nagyjából azt mondja és ráadásul pont úgy mozog a szája, akkor az szinte biztos, hogy nem lesz olyan találó duma. Azt mondják, hogy a szinkronos filmek dumáiból mekkora szállóigék lettek. Hát persze, de közel sem akkorák mint az eredeti magyar filmek dumáiból, lásd macskafogó, mézga vagy üvegtigris.<br />
<br />
Az üvegtigrisbe az író betehetett jó dumákat és nem kellett így vagy úgy mozognia a színészek szájának. Ilyen egyszerű.