Neil Jordan Magyarországon forgatott sorozata a Tudorok receptjét követi. Pikáns politikai és vallási intrikák, szexszel és erőszakkal fűszerezve.
Az angolszász televíziós producereket aligha lehet azzal vádolni, hogy visszariadnának a szokatlan és merész témáktól. A filmes kifejezőeszközöket nagyfokú magabiztossággal használó sorozatokban egyre kevesebb tabu marad érintetlen, ahogy a potenciális főhősök köre is jelentősen kibővült – már nem csak a közszolgák (orvosok, rendőrök, ügyészek) kalandjai uralják a képernyőt. A kulcsszó a hétköznapiság: a kritika és a közönség által is elismert szériák legfőbb közös ismertetőjegye, hogy szereplőiket – legyenek azok hősök vagy antihősök, átlagemberek vagy ismert személyiségek – mindennapi szituációkban, esendő hús-vér figuraként ábrázolják.
Ez a trend azonban mintha nem érvényesülne a mostanában népszerű történelmi-kosztümös sorozatokban. Az HBO által gyártott Róma (2005-2007) sikere óta egyre több ilyen produkció kap zöld utat (Tudorok, John Adams, Spartacus: Vér és homok, Borgiák), és bár a történelmi korszakot vagy a célközönséget illetően különböznek egymástól, egyvalamiben nagyon is hasonlítanak. Az alkotóik, néhány kivételtől eltekintve (Deadwood, Gengszterkorzó) nem törekedtek arra, hogy a történelem kevésbé ismert epizódjaiból szemezgessenek és atipikus főhősöket válasszanak, helyette a már ezerszer feldolgozott slágertémákhoz nyúltak, fókuszban az ikonikus, legendák övezte figurákkal.