Jövő hétfőn (november 28-án) veszi kezdetét a negyedik Koreai Filmhét az Uránia moziban. Az idei, öt nagyjátékfilmet tartalmazó program különösen erős lesz, arról nem is beszélve, hogy a hétfői zártkörű előadást leszámítva valamennyi vetítésre ingyenes a belépés. A barátom és a feleségét (My Friend & His Wife) már két éve is ajánlottuk az egyik összeállításunkban, most egy kevésbé ismert, ám annál nagyszerűbb 1999-es mozira, a Happy Endre hívnánk fel a figyelmet a tovább után. (A többi filmről itt olvasható részletes ajánló.) A program:
- November 28. (hétfő), 18.00: ünnepélyes megnyitó, nyitófilm (kizárólag meghívóval látogatható): Öreg barátom (Old Partner, 2008).
- November 29. (kedd), 19.00: A barátom és a felesége (My Friend & His Wife, 2006)
- November 30. (szerda), 19.00: Ügynök a barátnőm (My Girlfriend is an Agent, 2009)
- December 1. (csütörtök), 18.00: Happy End (1999)
- December 2. (péntek), 19.00: Álom (Dream, 2008)
Jeong Ji-woo (Close to You, Modern Boy) debütáló munkája egy valós gazdasági jelenség (az 1997-es ázsiai pénzügyi válság) kulisszáját felhasználva mesél a hagyományos gender szerepek teljes felfordulásáról: miután elbocsátják Min-git, a kevés beszédű, szelíd banki alkalmazottat, az angol nyelvintézetet igazgató felesége (Bo-ra) lép elő a család kenyérkeresőjévé. Min-gi viszi bölcsödébe a gyermeküket, ő főz és takarít, a szabadidejében pedig romantikus regényeket olvas és szappanoperákat néz. Még akkor is passzív szemlélője marad az eseményeknek, amikor rájön arra, hogy a felesége viszonyt folytat a saját alkalmazottjával. Amikor viszont Bo-ra miatt a gyermeke testi épségi kerül veszélybe, kézbe veszi az irányítást és kíméletlen bosszút eszel ki.
Jeong ólomsúlyú, invenciózus képi megoldásokkal dolgozó, háromszereplős családi drámája folyamatosan azzal játszik el, hogy előbb közel hozza, majd pedig eltávolítja a nézőtől az azonosulásra alkalmas figurákat. Ez a sajátos dinamika kiváltképp azért hiteles, mert a feleség finoman árnyalt karakterét generációja legjobb színésznője, Jeon Do-yeon (Rejtett napfény, Untold Scandal, My Dear Enemy) formálja meg, míg a férj kétségbeesett alakját az Oldboy bemutatásra nem szoruló főhőse (Choi Min-shik) személyesíti meg. Choi Min-shik jelen feminin szerepe ráadásul különösen ironikus annak fényében, hogy ő szinte mindig kőkemény férfiakat alakít a gyöngyvásznon (a Shiri könyörtelen észak-koreai brigádvezetőjétől a Failan kisstílű gengszterén át az I Saw the Devil pszichopata sorozatgyilkosáig). A Happy End tehát egy mindennemű fals hangtól mentes, újrafelfedezésre váró mesterremek, amely a lebegtetett zárlatával biztos válaszok nélkül bocsátja útjára a megrökönyödött nézőközönséget.