Október 13. és 20. között érkezik a kurrens dél-koreai mozi legjava a Corvin és a Sugár moziba. A jegyértékesítés szeptember 28-án indul.
A Koreai Kulturális Központ idén is elhozza Budapestre a kurrens dél-koreai mozi legjavát. Panasz nem hagyhatja el a szánkat: 19 válogatott nagyjátékfilm és 5 rövidfilm kerül majd bemutatásra 4 szekcióban (Friss, Arcok, Fókusz, Extra), ráadásul a mostani kiadásban is lesz két közönségtalálkozó: Kim Hee-jung rendezőnő és Park Ha-sun színésznő érkezik hozzánk Szöulból október 14-én és 15-én.
A következő öt filmet ajánljuk a kínálatból:
Előző életek (Past Lives, 2023)
Az egész fesztivál, egyúttal az idei esztendő egyik legjobb filmje a koreai-kanadai Celine Song által rendezett Előző életek, amely nagy szerencsénkre jövő januártól hivatalos forgalmazásban is látható lesz majd a magyar mozikban. Ritkán készül olyan felnőtteknek szóló, melodrámai túlzásoktól és erőltetett jópofáskodástól mentes romantikus dráma, amely egyszerre ragadja meg az emigrációból fakadó identitásvesztés és egy szerelmi kapcsolatról való lemondás fájdalmát. Az egészen finom szövésű, meglepő magabiztossággal levezényelt alkotásról senki emberfia meg nem mondaná, hogy egy elsőfilmes ún. kyopo (külföldre kivándorolt koreai) rendezőnő munkája.
Egy újabb lány (Next Sohee, 2022)
A koreai fiatalok által gyakran hangoztatott Hell Joseon (pokoli Csoszon, avagy pokoli Korea) gazdag jelentéstartalmú kifejezése többek közt az elvárt irodai túlórákat és a kedvezőtlen munkahelyi feltételeket ostorozza. Ennek a fogalomnak a megsemmisítő erejű mozgóképes demonstrációs anyaga July Jung Egy újabb lánya, amelyben egy végzős középiskolás diáknak egy irreális elvárásokat támasztó, stresszes telefonos ügyfélszolgálaton kell töltenie az érettségihez szükséges, kötelező szakmai gyakorlatát. Az igaz történeten alapuló cselekményről minél kevesebbet tudunk előzetesen, annál nagyobbat üt, kivált, amikor a játékidő második felében egy lelkiismeretes rendőrnő utánajár a munkahelyi kizsákmányolás részleteinek.
Gyilkos románc (Killing Romance, 2023)
A Gyilkos románc jelentékeny elmebaj, amely az energiától és kreativitástól lüktető, ezredfordulós koreai vígjátékokat idézi meg a Save the Green Planet!-től (2003) a Dasepo Naughty Girls-ig (2006), illetve nagyban épít a nyelvi komikumra és a helyi popkultúra megfricskázására a tévés reklámoktól a híres k-pop slágerekig (Rain: Rainism, 2008; H.O.T: Full of Happiness, 1997): csúcsra járatott, rajzfilmszerűen elrajzolt szatíra ez nagyszabású karaoke-párbajjal és digitális struccokkal megtámogatva.
6/45 (2022)
A magyar nézők számára ennél könnyebben dekódolható, bennfentes poénok nélküli vígjáték az Észak- és Dél-Korea határán játszódó 6/45, amelyben egy telitalálatos lottószelvényt átfúj a szél a déli oldalról az északi oldal demilitarizált övezetének aknamezőjére, ahol rálel egy helyi kiskatona. Onnantól kezdve, hogy az esetről tudomást szerző déli és északi különítmények elkezdenek egymással tárgyalni, frenetikusan vicces az egész mozi; olyan, mintha Park Chan-wook Demilitarizált övezet: JSA (2000) című klasszikus munkájának az eszelős komédiaváltozata lenne.
Büntetlenül – Halálos csapdában (The Roundup: No Way Out, 2023)
A 2023-as esztendő legnépszerűbb dél-koreai filmje (10,6 millió néző) az immár trilógiává bővült Büntetlenül – Halálos csapdában, amelyben a koreai Bud Spencer, Ma Dong-seok (a.k.a. Don Lee) csap szét látványosan mindenkit, aki nem követi a törvény betűit. Az első részben (The Outlaw, 2017) kínai-koreai gengsztereket aprított, a tavalyi Koreai Filmfesztiválon szereplő második részben (Büntetlenül – Véres küldetés; The Roundup, 2022) Vietnámba szakadt koreai rosszfiúk arcát pépesítette, jelen alkotásban pedig drogterjesztő jakuzákat és a velük kollaboráló koreaiak veséjét rúgja le kínos precizitással. Miként látható, a karizmatikus, egykori MMA-trénerre fazonírozott, habkönnyű hangvételű, ugyanakkor brutális bunyókat felvonultató akciókomédia receptje bevált: jövőre érkezik a széria negyedik epizódja (The Roundup: Punishment).