MAGYAR MŰHELY
A „bátor film” tipikus terminusa az 1960-as évek publicisztikájának, rejtetten utal a látszólag egységes kultúrpolitika belső ellentétére, ortodoxok és reformerek küzdelmére. Aki a Kádár-kor sajtójában a bátorfilmes szófordulatot magyar filmre használja, az már „tudja a vonalat”. Tudja, hogy itt az ideje bátornak lenni, miközben mások – a gyávák vagy a gyávákat megfélemlítők – még nem.
Hirsch Tibor: Régi szép kritikus közhelyek (A 60-as évek „bátor filmjei”)
Herczeg Zsófi: „Ha látnám a Földet kívülről” (Beszélgetés Bucsi Rékával)
Bartal Dóra: A cukormázon is túl (Beszélgetés Visky Ábellel)
Szíjártó Imre: Vendégjátékok (Orosz színészek magyar filmben)
A CSEND MESTEREI
Tatinál a szavaknak nincs jelentősége, nincsenek párbeszédek, humora a némafilmekéhez áll közel. mégis megújította a francia filmvígjátékot. Nem volt modernista, mint a nouvelle vague fiatal rendezői, de a „papa mozija” vicces beköpésekkel és grimaszokkal teli komédiáihoz képest a humor új hullámát hozta.
Gelencsér Gábor: Északi fény (Skandináv klasszikusok)
Kránicz Bence: Ma is ropják valahol (120 éves A táncz)
Ádám Péter: A humor új hulláma (Jacques Tati, a kívülálló)
HOLLYWOODI HATÁRSÉRTŐK
John Huston (1906-1987) négy remekművel búcsúzott a filmtől és az élettől. A Csalhatatlan vér, A vulkán alatt, A Prizzik becsülete és a Holtak négy különböző – groteszk, tragikus, komikus és elégikus – hangnemben idézi meg egy-egy széteső közösség és tradíció végnapjait.
Greff András: Az ember, aki célra tartott (John Huston utolsó évtizede)
Varró Attila: Ragadozók tora (Női bosszúfilm)
CSEH KORTÁRSAK
Gerencsér Péter: Kimaxolt csehesség (Jan Svěrák)
Varga Zoltán: Elveszett lelkek karneválja (Jan Balej: Éjszaka a városban)
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Szedlák Ádám: Utálja a világot, de ez kölcsönös (Warren Ellis: Transmetropolitan)
FILM/ZENE
Pernecker Dávid: Folytatni a képeket (Jonny Greenwood)
FILM ÉS VIDEÓJÁTÉK
Nagy Eszter: Konzolvilágok (A videójátékfilm)
FESZTIVÁL
Pazár Sarolta: Északi fények a nappaliban (Finn Filmnapok)
Paulo-Varga Ákos: Traumaoldás és önkifejezés (BIDF)
Murai András: Fájdalmak országa (Új izraeli filmek)
Schreiber András: Nyelvében élnek tovább (Vadim Perelman: Perzsa nyelvleckék)
KRITIKA
Roboz Gábor: Józan számítás (Thomas Vinterberg: Még egy kört mindenkinek)
Schubert Gusztáv: Az emlékezet démonai (Ács Dániel: A gyilkosok emlékműve)
A címlapon: Emerald Fennell: Ígéretes fiatal nő (Carey Mulligan) – UIP Duna Film