Filmvilág blog

Itt a januári Filmvilág!

2025. január 03. - filmvilág

202501.jpgFILMEK A KATEDRÁN

Hogyan néz ki a tanügy napi filmkánona? – nehéz megmondani, ehhez alapos terepmunka kellene. A filmoktatás résztvevőinek okos gyülekezete mindenesetre talán megérti, hogy érdemes újra és újra friss szemmel nézni, illetve nagyon komolyan venni egy-egy ősöreg fekete-fehér filmet és valamennyi TikTok-videót.

Szíjártó Imre: Iskolapéldák (Kánon és filmoktatás)           

Filmiskola
(Magyar mozgóképtanárok a filmoktatásról)          Hurtik NóraVigh Martin: Hova vissza? (Kerekasztal-beszélgetés az értelmiségi pályakezdésről)       


MAGYAR IFJÚSÁG
Beretvás Gábor: Megállt az idő (A magyar iskolafilm hagyományai)     
Kovács Kata: Kiskamaszkor megírva (Lakos Nóra: Véletlenül írtam egy könyvet)         
Tóth-Gyollai Orsolya: „Halálról beszélni tabudöntés” (Beszélgetés Lakos Nórával)     
Gelencsér Gábor: Csak szavak (Dettre Gábor: Csendes éj) 
                

Csabai Máté: Legyen nekünk is ilyen (Mazzag Izabella: Mi vagyunk Azahriah) 

MAI MÍTOSZOK
Legyen szó Pablo Larraín megtörtént eseményeket fikcióval kiszínező életrajzi filmjeiről (Jackie, Spencer, Maria), a száz éve töretlenül újabb és újabb filmeket eredményező Óz-legendáriumról vagy az ókori római mitológia Parthenope-történetét modernizáló Sorrentino-filmről, a kortárs film elszántan próbálja megteremteni a maga kortárs mítoszait

Greff András: Veszett a varázslóvilág (Az Óz és olvasatai)                     
Pethő Réka: A titkos tudás csábítása (Paolo Sorrentino: Parthenope)      
Kiss Dalma: Magányos hősnők köre (A mítoszteremtő Pablo Larraín)     
Herczeg Zsófi:  Belehabarodni Barbarellába (Jean-Claude Forest: Barbarella)  

ÉSZAKI FÉNYEK
A Cinefest fődíját is elnyerő Szerethető egy szakításnak, egyben egy nő kései önismereti utazásának története, amely szerint az emberi kapcsolatokban addig nem lehet egyenlőség, amíg nem beszélünk saját sötét oldalunkról, a sebezhetőségünkről – és nem mondjuk ki, hogy ez is a részünk.

Ayhan Gökhan: Megrendítő humanizmus (Aki Kaurismäki hősei)           
Pozsonyi Janka: Szeret, nem szeret (Lilja Ingolfsdottir: Szerethető)        
Gyöngyösi Lilla: „A nő is ember” (Beszélgetés Lilja Ingolfsdottirral)     
Buzsik Krisztina: Halványuló északi fény (Ole Christian Madsen: Határtalanul)          
Varró Attila: Amerikai éjszaka (Lasse Hallström: Sötétség)         

FESZTIVÁL
Navarrai Mészáros Márton
: Tegyük szívünkre a kezünket (Reykjavík Nemzetközi Filmfesztivál)                     
Navarrai Mészáros Márton: Hídépítő (Beszélgetés Hrönn Marinósdóttirral)     
Öt korhű darab (Válogatás a BIDF programjából)                      

FILMMÚLT
Somogyi Marcell: Fényesztéta 80 (Beszélgetés Kardos Sándorral)                      

FILM/KÖNYV
Alföldi Nóra
: Domináns nézőpont (Dombai Dóra: Veszélyes lehet a mozi)         

HATÁRSÁV
Szarka Judit: A létezés mozgásai (Forgács Péter: Apró megfigyelések)              

KRITIKA
Rudas Dóra: Ki söpri fel a szabadság útját? (Paola Cortellesi: Miénk lesz a holnap)     
Andorka György: Idegen testek (Brady Corbet: A brutalista)      
Huber Zoltán: „Jelenleg kollektíve éhezünk” (Beszélgetés Brady Corbettel)       
Varga Zoltán: Csigaházam, az én váram (Adam Elloit: Egy csiga emlékirata)    
Vajda Judit: Rózsis kedv (Orosz Dénes: Hogyan tudnék élni nélküled?)         
Varró Attila: Nehéz nézőnek lenni (Cinema Niche: Alekszej German: Nehéz istennek lenni)     

FILMIO          
MOZI           
STREAMLINE         
PAPÍRMOZI

Címlapon: Paolo Sorrentino: Parthenopé – Nápoly szépe (Celeste Dalla Porta) – A Mozinet bemutatója

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr5718765446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása