MAGYAR MŰHELY
Szomjas valamennyi filmjében erőteljes a műfajhasználatot ellenpontozó stilizáció, a Könnyű testi sértéssel azonban még bátrabbá válik a Grunwalsky személyéhez köthető képi fogalmazásmód. Az idős Jancsót Grunwalsky hozza vissza a játékfilm világába, méghozzá azzal a felszólítással, hogy valami teljesen mást kéne csinálnia. Újfajta történet kell, új szereplőkkel, új zenékkel, újfajta képi világgal.
Gelencsér Gábor: A szerzőtárs (Grunwalsky Szomjas- és Jancsó-filmjei)
Kelecsényi László: A címzett elhunyt (Merengek a múltak ütemén – 3.rész)
Gyürke Kata: „Volt valami a levegőben” (Beszélgetés Moldovai Katalinnal)
Vajda Judit: Hát akkor itt fogunk élni? (Moldovai Katalin: Elfogy a levegő)
Gelencsér Gábor: Mások élete (Sopsits Árpád: Mellékszereplők)
Kolozsi László: Bőrünkre írva (Kempf Márta Anna: Varrat)
Benke Attila: Sakkmérgezés a diktatúrában (Tóth Barnabás: Mesterjátszma)
Buzsik Krisztina: Macska a forró művháztetőn (Szeleczki Rozália: Cicaverzum)
ÚJ-HOLLYWOOD SZELLEME
Kubrick megalkotta a tökéletes sci-fit ( 2001: Űrodisszeia), a tökéletes horrort (Ragyogás), a tökéletes erotikus thrillert (Tágra zárt szemek), a tökéletes kosztümös kalandfilmet ( Barry Lindon), a tökéletes háborús filmet (Acéllövedék), a tökéletes disztópiát (Mechanikus narancs). Ez az ambíció hajtotta: sorra venni minden műfajt, és bebizonyítani, hogy mindegyikben ő a legjobb.
Varró Attila: A sólyom és a bagoly (Martin Scorsese: Megfojtott virágok)
Beleznai Márk: Az éteriség keresése (Terrence Malick elidegenedés-trilógiája)
Baski Sándor: Ponyvaesszé (Quentin Tarantino: Cinema Speculation)
Bóna László: A három oszlop (A Kubrick titok – 1.rész)
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Vajda Judit: Az LMBTQ+ összes betűje (Alice Oseman: Szívdobbanás)
FORTÉLYOS FÉLELEM
A bérgyilkosok kultúrája régóta előkelő helyet foglal el a filmkészítők képzeletében, A klasszikus gengszterfilmek és a noirok meghatározó alakjává vált a magányos (anti)hős, aki a kor társadalmi, politikai rendszerére reflektálva jeleníti meg a nihilista karaktert, és kívülálló megfigyelőként mond ítéletet az emberek felett.
Havassy Gergely: Kapitalista boldogságmitológia (A Fűrész-sorozat)
Herczeg Zsófi: Fűrész X (Kevin Greutert)
Kiss Dalma: Bérgyilkosoknak áll a világ (David Fincher: A gyilkos)
Andorka György: A gép forog (Gareth Edwards: Az Alkotó)
FESZTIVÁL
Szíjártó Imre: Külön is együtt (Gdynia)
Huber Zoltán: Kis fesztivál, nagyban (Toronto)
KRITIKA
Pauló-Varga Ákos: Szabadon a fedélzeten (Nicolas Philibert: Az Adamanton)
Huber Zoltán: Bentlakásos nosztalgia (Alexander Payne: The Holdovers)
Fekete Tamás: Szoba jövőbelátással (Lubna Playoust: A 999-es szoba)
A címlapon: Moldovai Katalin: Elfogy a levegő (Krasznahorkai Ágnes) – A Mozinet novemberi bemutatója