FÁK JÚ TANÁR ÚR! – Német vígjáték egy magát helyettesítő tanárnak kiadó ex-fegyencről, aki így akarja visszaszerezni az iskola helyén elrejtett pénzt.
A KIS NICOLAS NYARAL – Francia vígjáték azAsterix és Obelixet illetve a Lucky Luke-ot is jegyző francia Goscinny népszerű (korábban rajzfilmben is feltűnt) karakterével.
AZ ISMERETLEN DRAKULA – Hogyan lett Vlad Tepesből Drakula gróf? Gary Shore filmje ezt az eredettörténetet meséli el Luke Evans, Dominic Cooper, Sarah Gadon és Charles Dance segédletével. Az Universal Stúdió szeretné a Marvel módszereihez hasonlóan újraéleszteni és közös univerzumba terelni klasszikus szörnyeit, ennek a kísérletnek a főpróbája ez a film. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Az ismeretlen Drakula újabb A-kategóriásnak álcázott B-film a Herkules legendája után. (Csiger Ádám kritikája a novemberi Filmvilágban lesz olvasható.)
HARAG – A korábban kőkemény zsarumozikkal (Az utca királyai, Az utolsó műszak) jelentkező David Ayer II. világháborús küldetéses-tankos filmet forgatott Brad Pitt, Logan Lerman, Shia LaBeouf és Michael Pena főszereplésével. Az idő: 1945 tavasza. A hely: Németország. A cél: végső kapitulációra késztetni a nácikat és közben túlélni. [előzetes]
KÉT NAP EGY ÉJSZAKA – Az egyszerű, de annál megrázóbb emberi drámákra specializálódott belga Dardenne-testvérek új filmjükben olyan alapötlettel álltak elő, amely egy hollywoodi forgatókönyvírónak is becsületére válna. Egy gyár dolgozóit a főnök kész helyzet elé állítja: megkaphatják az 1000 eurós bónuszukat, de akkor egyiküket, a betegállományból visszatérő Sandrát el kell bocsátania a vezetőségnek. A szavazáson a többség a bónusz mellett dönt, de Sandra kap még egy utolsó lehetőséget, hogy egyenként felkeresse a munkatársait és rávegye őket, hogy mondjanak le a pénzről. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Az eddig sztárdívaként tündökölt Marion Cotillard ebben a szokatlan szerepében is lenyűgöző: nála szürkébb-egyszerűbb munkáslánnyal a csepeli héven sem találkozhatunk. Dardenne-ék állandó operatőre, Alain Marcoen rugalmas kézikamerával, hosszú snittekben követi őt útján, csönget be vele az otthonokba, élő, lüktető kapcsolatba lépve a helyszínekkel és a szereplőkkel, úgy, ahogy ez az évek során a Dardenne-mozi stiláris védjegyévé vált. (Báron György kritikája az októberi Filmvilágban olvasható.)
A BÍRÓ – Bírósági thrillernek álcázott családi melodráma, amelyben a gátlástalan sztárügyvéd (Robert Downey Jr.) hazatér gyerekkora színhelyére, hogy eltemesse anyját. Apja, a kisváros megbecsült bírója (Robert Duvall), máig neheztel rá. A temetés után indulna is haza, amikor apját emberöléssel vádolják meg. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A rendezőt nem igen érdekli a krimiszál, s ahelyett, hogy Grisham-divat szerint csavaros thrillerrel frissítené az ügymenetet, inkább a családi melodráma vonalát vastagítja meg – miközben nem tud lemondani Downey Jr. pikírt humoráról sem. (Soós Tamás Dénes kritikája a novemberi Filmvilágban lesz olvasható.)
LEVIATÁN – Az egyik legjelesebb kortárs orosz rendező, Andrej Zvjagincev (A visszatérés, Elena) új filmjében Jób történetét helyezi a jelen Oroszországába. A történet szerint valahol északon, Murmanszk közelében a helyi hatalom ki akarja sajátítani egy egyszerű autószerelő, Nikolaj családi házát. A polgármester elleni harcában segítségére siet egy moszkvai ügyvéd barátja.
A Filmvilág kritikusa szerint: A Leviatán grandiózus film a szó sok értelmében: két órát meghaladó hosszával, a korunkról és világunkról rajzolt keserű és csendesen félelmetes, már-már kozmikus óriástablójával, és azzal, ahogyan - a legnagyobb orosz művészekre jellemző módon – az egyszerű ember sorsán keresztül is nagy és súlyos kérdésekre világít rá. (Vincze Teréz kritikája a novemberi Filmvilágban lesz olvasható.)