ONE DIRECTION: THIS IS US – „Dokumentumfilm” a most éppen nagyon népszerű, One Direction néven futó brit fiúzenekarról, a jobb sorsra érdemes Morgan Spurlock rendezésében. IMDb: 2.9. Nem mintha ez a célközönséget érdekelné.
HALBALHÉ – Maláj-kínai (!) animációs vígjáték, főszerepben egy fehérfoltú cápával és egy bambuszcápával.
RIDDICK – A Pitch Black - 22 évente sötétség és Riddick - A sötétség krónikája után Vin Diesel harmadszorra is eljátssza a galaktikus akcióhőst. A trilógia 3. részét is David Twohy rendezte. A sztori: „Riddicket egy látszólag kihalt bolygóra száműzik, ám hamar rá kell jönnie, hogy nincs egyedül. Vérszomjas ragadozókkal találja szemben magát, akik nem kímélnek semmit, ami él és mozog. Riddick egyetlen esélye a túlélésre, ha vészjelzést ad le a zsoldosoknak, akik már 10 éve vadásznak rá.”
A BŰN ÉJSZAKÁJA – Az eddig inkább íróként aktív James DeMonaco (A 13-as rendőrörs, 2005) akció-thrillere, amely egy jövőbeli Amerikában játszódik. Ebben a világban nincs bűnözés, egyetlen napot leszámítva, amikor nem érvényesek a törvények, mindenki azt tesz, amit akar. Egy család házát mindenre elszánt bűnözők kezdik ostromolni. Férj: Ethan Hawke. Feleség: Lena Headey.
A Filmvilág kritikusa szerint: DeMonaco a felütésben vázolt társadalmi konfliktussal később nem sokat bíbelődik, inkább a thrillerben rejlő feszültséget aknázza ki, több-kevesebb sikerrel. (Kovács Marcell kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)
A SZENVEDÉLY KIRÁLYA – Michael Winterbottom életrajzi filmje az „angol Hugh Hefnerről”, Paul Raymondról, aki az 50-es években sztriptíz bárok üzemeltetésével kezdte, majd pikáns magazinokat adott ki, és hamarosan Anglia egyik leggazdagabb emberévé vált. A címszerepet a rendező egyik kedvenc színésze, Steve Coogan alakítja, életének fontos (nő)alakjait pedig Anna Friel, Imogen Poots és Tamsin Egerton játssza.
A Filmvilág kritikusa szerint: A brit filmkészítő feltehetően abból indult ki, hogy alanya élete épp elég érdekfeszítő volt egy játékfilmhez, A szenvedély királya ugyanakkor inkább csak azok számára lehet lebilincselő moziélmény, akik szemében újdonság, hogy a gazdag hírességek világának csillogó felszíne alatt is emberi drámák rejlenek. (Roboz Gábor kritikája a szeptemberi Filmvilágban olvasható.)