VÉDELMI KÓD – Koprodukciós kamarathriller a dán Kasper Barfoed rendezésében; főbb szereplők: az amerikai John Cusack, a svéd Malin Akerman, az angol Hannah Murray (Méh, Skins) és az ír Liam Cunningham. A történet szerint a Cusack által alakított kegyvesztett CIA ügynököt egy isten háta mögötti kommunikációs központba vezérlik, ahol az egyik (nőnemű) munkatársat kell megvédenie. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A történet minimalizmusa és elégikus hangvétele mellett is feltűnő annak tüntető ötlettelensége – erényei dacára így a Védelmi kód középfajú thrillerként főként csak a műfaj és John Cusack rajongóinak érdeklődésére érdemes. (Kránicz Bence kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)
ÚGY HÍVLAK: AMORE – Olasz romkom egy 37 éves reklámszakember és egy 17 éves diáklány románcáról. „Az igényes európai szórakoztató filmekre” szakosodott új magyar forgalmazó, a Cinenuovo első bemutatója. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Federico Moccia filmje faék egyszerűségű romkom, amelyben nincs felesleges moralizálás, sőt, tulajdonképpen semmilyen sincsen, nincs szó mulandóságról, nincs szó aberrációkról, és – sajnos – nincs szó valódi szenvedélyekről sem. (Barkóczi Janka kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)
AZ ACÉLEMBER – Zack Snyder rendezésében és Christopher Nolan produceri felügyelete mellett ismét reinkarnálódott minden idők legerősebb szuperhőse, Superman, alias Clark Kent. Aki a piros-kék pizsamát magára húzta: a brit Henry Cavill. Lois Lane szerepében Amy Adams látható, a főgonoszt Michael Shannon alakítja. További szereplők: Russell Crowe, Kevin Costner, Diane Lane, Laurence Fishburne. [előzetes]
A blog kritikusa szerint: Christopher Nolan valószínűleg szereti a lehetetlennek tűnő kihívásokat, máskülönben aligha vállalta volna el, hogy Batman-figurája után Supermant is megpróbálja korszerűsíteni – igaz „csak” íróként és producerként. Közreműködésének jótékony hatása valóban meg is látszik Az acélemberen, a Batman: Kezdődik!-et idéző alaptörténetnek köszönhetően például az unalomig ismert eredetsztori sem tűnik annyira elcsépeltnek, és Superman isteni alakját is sikerült némileg emberibbé tenni. De csak némileg, mert A sötét lovag drámaisága helyett a folytatásban a katasztrófapornóé a főszerep, vagyis a Bosszúállók fináléjára könnyedén rálicitáló akciójeleneteké. Amit látunk, valóban elképesztően jól megkomponált CGI-orgia, a nagy törés-zúzás azonban egy idő után súlytalanná válik: ahol felhőkarcolókkal labdáznak, ott nincs igazán tétje a küzdelemnek, pontosabban nem tudjuk mi, közönséges halandók átérezni.
Henry Cavill kiváló Superman (értsd: fizikailag pont megfelel a szerepnek), de a film leginkább akkor működik, amikor az eddig főleg független produkciókban brillírozó Michael Shannon főgonosza van a vásznon. Talán Supermanből is lehetett volna olyan izgalmas figura, mint ő, ha Nolan nem csak producereli, de rendezi is a filmet. Helyette Zack Snyder„csak” egy szemkápráztató, dobhártya-amortizáló popcornmozit forgatott. A célközönség nagyobb része éppen ezért imádni fogja. (BS)
A BÚCSÚKONCERT - Yaron Zilberman New Yorkban játszódó elsőfilmjében egy 25 éve együtt zenélő vonósnégyes tagjai szakmai és magánéleti válságba kerülnek. Legidősebb tagjuk kezdődő Parkinson kórja miatt a visszavonulás mellett dönt, amit a másodhegedűs arra használ fel, hogy megkérdőjelezze a csoporton belüli hatalmi viszonyokat. A neves szereplőgárda: Christopher Walken, Philip Seymour Hoffman, Catherine Keener és Mark Ivanir.
A Filmvilág kritikusa szerint: A feledhető hibák ellenére Yaron első munkája korrekt és igényes tanulmány az elmúlásról, az újrakezdés kihívásairól, a zene szeretetéről, de leginkább a közös produkció érdekében hozott áldozatokról. (Zalán Márk kritikája a júniusi Filmvilágban olvasható.)