NE ZAVARJANAK! – Yvan Attal vígjátékában két régi barát elhatározza, hogy beneveznek egy amatőr pornófilmes fesztiválra. Az egyik főszerepet maga a rendező alakítja, feleségét (aki előtt a tervet titokban kellene tartani) Laetitia Casta. [előzetes]
A PINGVINKIRÁLY – Dramatizált természetfilm a legendás David Attenborough produkciójában. Forgalmazza: az MTVA. [előzetes]
SZEMÉLYISÉGTOLVAJ – Road movie-ba oltott komédia a Förtelmes főnökök rendezőjétől, Jason Bateman és Melissa McCarthy főszereplésével. Előbbi alakítja a bankkártyacsalás áldozatává lett jámbor családapát, utóbbi a pimasz csalót. Előbbi utóbbi nyomába ered. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Személyiségtolvajban nemcsak az őszinte pillanatokat nehéz elválasztani a csalástól (a film világán belül és az alkotói szándékot illetően is), hanem – mivel a humor kétélű fegyver – azt is lehetetlen eldönteni, hogy a kicsi, kövér hősön vagy vele nevetünk. (Vajda Judit kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)
CYCLE – Önerőből készített magyar animációs sci-fi! Szinoposzis: „Zavart űrhajós (Jack) egy panelház tetején ébred. Halálos fekete köd közeledik, ami szép lassan felemészti a világot. Nincs hátra sok idő. Jack menekül, keresi a kiutat, a kamera pedig folyamatosan, megállás nélkül követi őt. Furcsa, szinte képzeletbeli helyeken és múltbéli időkön át vándorol, miközben újra és újra találkozik a furcsa Maszkos Emberrel, aki egy, a menekülést lehetővé tévő varázslatos ugráspontról mesél.” Szinkronhagok: Szabó Győző Keresztes Tamás [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Noha bátrabb pontjain a film pszichedelikus tripszekvenciákkal és absztrakt pixelháborúval jutalmazza a kísérletezésre nyitott nézőt, a domináns élmény mégis inkább azt a csüggesztő unalmat idézi, amikor órák óta ülünk a videójátékozó haverunk mellett, de csak nem akarózik neki átadni a konzolt. (Kránicz Bence kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)
GYILKOS JOE – A veterán rendező, William Friedkin vérbeli neo-noirt forgatott Tracy Letts színdarabjából, a Coen-testvérek után szabadon. A sztori: „Egy önző kreténekből álló család (Thomas Haden Church, Gina Gershon, Emile Hirsch) meg akarja öletni anyukát egy zsíros életbiztosítás kedvéért, úgyhogy Killer Joe-hoz (Matthew McConaughey), az ördögien magabiztos zsaruhoz fordulnak, aki másodállásban bérgyilkos. Elvileg minden rendben is lenne, ha a kis család rendelkezne kezdőtőkével, vagy legalább Joe-ban megbújna némi nagyvonalúság, de miután egyik sem igaz, antihőseink kénytelenek a hugicát (Juno Temple), egy angyali tisztaságú és enyhén zilált lelkű nimfácskát zálogba adni a gyilkosnak.” Bővebben: Orosdy Dániel kritikája. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A kifacsart noirként is élvezhető szatíra hajmeresztő jeleneteivel és merész cselekménybonyolításával tényleg próbára teszi a nézőjét. De megéri elfogadni a kihívást: gyönyörűen megrajzolt figurái, lehengerlő nyelvi megformáltsága és groteszk humora okán már most az egyik legemlékezetesebb amerikai filmszatíraként gondolhatunk rá. (Roboz Gábor kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
TABU – „A portugál Miguel Gomes alkotása kiválóan illusztrálja, hogy miként lehet úgy kísérletezni, hogy a vizuális és narratív játékok egy pillanatra se tűnjenek öncélúnak. A film két élesen eltérő félre tagolódik: a Lisszabonban játszódó első rész olyan, mint egy realista, de mégis mesterkélt szociodráma egy élete vége felé járó, szenilis és rigolyás idős asszonyról, míg a második felvonás, a nő Portugália afrikai gyarmatán töltött fiatalkorát idézi fel egykori szerelmének elbeszélésében. Különlegessé a melodrámát a Gomes által választott stílus teszi: a 16mm-re forgatott jelenetek nélkülözik a dialógusokat, a zajok-zörejek és a zenész szereplők által eljátszott dalok ellenben tökéletesen hallhatóak, ami egyszerre kölcsönöz megkapóan lírai és szürreális atmoszférát a filmnek.” (Baski Sándor elemzése a februári Filmvilágban olvasható.) [előzetes]
A VADÁSZAT – A Dogma mozgalom társalapítója, Thomas Vinterberg egy pedofília gyanújába keveredett óvóbácsi meghurcoltatásáról forgatott. Főszerepben: Mads Mikkelsen.
A Filmvilág kritikusa szerint: A Születésnaphoz, a Kedves Wendy!-hez vagy a Submarinóhoz hasonlóan a Vadászat is determinista tanmesének bizonyul, amellyel Vinterberg, ha megismételni nem is tudta, de legalább megközelítette első nagy sikerét. (Baski Sándor kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
ZERO DARK THIRTY – A BIN LÁDEN HAJSZA – Kathryn Bigelow (A bombák földje) először a fő-fő terrorista utáni reménytelen hajtóvadászatról akart filmet forgatni, de időközben likvidálták Bin Ládent, így átírták kissé a sztori. Jutalmuk: ötszörös Oscar-jelölés. Bővebben: Huber Zoltán kritikája. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Zero Dark Thirty rezzenéstelen tekintetű tárgyilagossággal és olajozott szakmai teljesítménnyel (látvány, dramaturgia terén egyaránt) zakatol végig a CIA-csoport elszánt hajszájának állomásain (…), egyetlen pillanatra sem foglal állást, csupán kőkeményen ábrázol, lehetőleg a leghatékonyabb szögből – tökéletes Rorschach-tesztet kínálva republikánusnak és feministának, liberálisnak és fundamentalistának. (Varró Attila kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)