ÉLETEM SZERELME – Francia romantikus vígjáték egy házassági tanácsadóról (François-Xavier Demaison), aki a munkájában sikeres, de a magánéletben kevésbé: egy barátnőjét sem tudja két hétnél tovább megtartani.
A Filmvilág kritikusa szerint: Az Életem szerelme nem eredeti, nem felforgató és nem katartikus, ezzel szemben ékesen bizonyítja, hogy a használtnak nem kell feltétlenül elhasználtat jelentenie. (Vajda Judit kritikája a decemberi Filmvilágban olvasható.)
BÖRNI, AZ ESZELŐS TEMETŐS – Richard Linklater annak idején úgy nyilatkozott: ez a film lesz az ő Fargója. A valós eseményekre épülő történet alapján nem is tűnik erőltetettnek a párhuzam. 1996-ban Berhardt "Bernie" Tiede temetkezési vállalkozót elítélik egy 81 éves özvegyasszony meggyilkolása miatt. A vád szerint a férfi 9 hónapon át tartotta a holttestet a fagyasztóban, miközben megpróbálta elhitetni a környezetével, hogy az asszony még él. Bernie-t az eddig leginkább komikusként ismert Jack Black alakítja, az asszonyt Shirley MacLaine, míg Matthew McConaughey a kisváros ügyészét játssza. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Bernie minden erénye – a finom humor, Black jutalomjátéka és a hiteles kisvárosi miliő – ellenére alig nyújt többet egy Fókusz riportnál – ahelyett, hogy magyarázatot próbálna keresni, csak a rácsodálkozás, a „hogy mik vannak!”-élményét kínálja.(Baski Sándor kritikája a decemberi Filmvilágban olvasható.)
ALPOK – A görög Giorgos Lanthimos bizarr szatírája, a Kynodontas (Kutyafog) még 2009-ben nyerte el a Cannes-i Filmfesztivál Un Certain Regard szekciójának fődíját, de hozzánk sajnos nem jutott el. (Ennek kapcsán már esett is róla szó a blogon.) Történte alapján a rendező új filmje sem kevésbé meghökkentő. Főszereplője egy éjszakai nővér, aki egy Alpis nevű szervezet tagja. A résztvevők szeretteiket elveszítő családoknak kínálnak egy speciális szolgáltatást: helyettesítik az elhunytat a különféle hétköznapi interakciókban. Főszereplő: a Kynodontasban is látott Aggeliki Papoulia és a 2010-es Velencei Filmfesztivál legjobb színésznőjének választott Ariane Labed. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Az Alpok nem éri el a Kynodontas (Kutyafog) összetettségét, de így is további nyomatékot ad a „görög új hullám” kifejezésnek, Lanthimost pedig a buñueli szürrealizmus és hanekei teatralitás fontos átértelmezőjévé avatja. (Pálos Máté kritikája a decemberi Filmvilágban olvasható.)
A HOBBIT – A VÁRATLAN UTAZÁS – Hosszas huzavona után a projektre eredetileg kijelölt Guillermo del Toro helyett A Gyűrűk ura rendezője adaptálta Tolkien azonos című meseregényét. Ez az első (170 perces) rész, lesz még kettő folytatás. Gandalfot ismét Ian McKellen alakítja, míg Zsákos Bilbo szerepében Martin Freeman látható. A filmet több helyen a Jackson által kifejlesztett HFR 3D formátumban vetítik, vagyis 1 másodperc alatt a szokásos 24 helyett 48 képkocka villan fel. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A regény első hat fejezetét feldolgozó megamozit a mesevilág tökéletes illúziója volna hivatott egységbe rántani, de technikai újításai csak távolabb taszítják A hobbitot ettől a végcéltól. (Sepsi László kritikája a januári Filmvilágban lesz olvasható.)