KÉMKÖLYKÖK 4D: A VILÁG MINDEN IDEJE – Robert Rodriguez folytatja korhatáros kalandfilm-sorozatát, bevetve egy új nézővakító marketingfogást: nem csak 3D-ben látni, de szagolni is lehet a filmet. Döbbenet.
A DOLOG – A látszat ellenére Matthijs van Heijningen Jr. rendező nem a Carpenter-féle horrorklasszikus remake-jét, hanem az előzményfilmjét készítette el. Egy kiváló (és sajnos lefordíthatatlan szójátékokkal operáló) angol kritika így foglalta össze a két film kapcsolatát: „The Thing of the third Thing basically does the same thing we saw it do in the second Thing, so the third Thing probably isn’t for you if the second Thing wasn’t your thing.” A harmadik The Thing 6.7 ponttal áll az IMDb-n, ami egy korrekt, de nem különösebben izgalmas filmet valószínűsít. Főszereplők: Mary Elizabeth Winstead, Joel Edgerton, Ulrich Thomsen. [előzetes]
A GUARDISTA – „A nagysikerű Erőszakik alkotógárdájának új filmje” – így a hivatalos promó, ami ebben a formában nem teljesen igaz. Martin McDonagh nevét valóban ott találhatjuk az executive producerek között, de a filmet nem ő írta és rendezte, hanem testvére, John Michael McDonagh. A történet egy ír kisvárosban játszódik, főhőse egy kicsapongó életet élő őrmester (Brendan Gleeson), aki egy amerikai FBI-ügynök (Don Cheadle) személyében partnert kap maga mellé, hogy együtt próbálják elfogni egy kokaincsempész-hálózat fejét (Mark Strong). [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Az akciódús finálét leszámítva mindvégig lassú tempó és az a már-már feleslegesnek tűnő műgond, ami az operatőri munkát jellemzi, arról árulkodik, hogy nem az egyébként sem túl csavaros bűnügyi történeten van itt a hangsúly. (Vajda Judit kritikája az októberi Filmvilágban olvasható.)
LOPOTT IDŐ – Andrew Niccol rendező (Gattaca, Fegyvernepper) visszatért a sci-fi műfajához, a rendezés mellett ráadásul a forgatókönyvet is ő jegyzi. A történet szerint a jövőben az idő a legfontosabb fizetőeszköz: sikerült megállítani az öregedést, de csak azok lehetnek hallhatatlanok, akik gazdagok. A szegények kénytelenek megharcolni minden egyes percért – szó szerint. Főszereplők: Justin Timberlake, Amanda Seyfried, Cillian Murphy, Olivia Wilde. [előzetes]
MELANKÓLIA – Lars von Trier apokalipszis-filmjében egy kisbolygó beleütközik a Földbe, és elpusztul az egész emberiség, de előtte még tanúi lehetünk egy nagyszabású lakodalomnak. Hogy a két esemény miként kapcsolódik össze, az a film végére kiderül. Depresszív víziójához Triernek sikerült egy komoly színészválogatottat összehoznia: Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Kiefer Sutherland, Charlotte Rampling, John Hurt, Alexander Skarsgard, Stellan Skarsgard, Udo Kier. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Triertől szokatlan, hogy science fiction témát választ a lélek láttatására megszületett megannyi szimbólum közül, a végeredmény azonban egzisztencialista, romantikus és sokkoló meditáció, ami után a néző csak kibotorkálni tud a moziból. A lélek mozgásainak és a világegyetem történéseinek párhuzama tökéletesre sikeredett: a Föld és a közeledő kisbolygó drámája az ember és a világ viszonyát értetik meg velünk. (Pintér Judit Nóra elemzése az októberi Filmvilágban olvasható.)