MAGYAR MŰHELY
Pintér Judit: Palackposta-bontás (Szőts István Röpirata ma)
BŰNADAPTÁCIÓK
A film noir tipikus terepe a szervezett bűnözés világa, de a sötét bűntörténet jól elvan gengszterek nélkül is, a családi szférában fortyogó indulatok, sötét titkok és magánbűnök bőséges hajtóerőt biztosítanak a fekete szériának. Példa rá A Karamazovok, a Mildred Pierce, vagy épp néhány ’50-es évekbeli magyar szocialista privát-noir.
Gelencsér Gábor: A közélet magánosítása (A film noirtól a melodrámáig)
Ardai Zoltán: Egy családregény mélye (Karamazov-mozgóképek)
Tüske Zsuzsa: Anya noir (Mildred Pierce)
HŐSÖK 2.0
Az ezredforduló után, követve a globális elbizonytalanodást, a mozi legendás héroszai is megváltoztak: identitáskrízisük került a szuperhős-filmek centrumába. „Aki másokat legyőz: erős, aki magát legyőzi: hős.” E Lao-Ce-idézet tökéletesen illik régi-új szupermenjeinkre. Legfőbb céljuk a gonosz legyőzése mellett a bennük rejlő kontrollálatlan erők megismerése és megzabolázása.
Benke Attila: Szuperhősök 2.0 (Batman, Robin Hood, James Bond)
Kovács Marcell: Mindenki kapitánya (Joe Johnston: Amerika Kapitány)
Varró Attila: Káosz és karizma (Marcus Nispel: Conan, a barbár 3D)
Kolozsi László: Hollywoodi sorsjáték (Joseph Campbell: Az ezerarcú hős)
LATIN MOZI: BRAZÍLIA
A favela-filmek a kortárs brazil filmművészet egyik legjellemzőbb exportcikkévé váltak: a brazil nagyvárosok körül a negyvenes években kialakult, majd a hetvenesekben robbanásszerű növekedésen átesett nyomornegyedek az ezredfordulón már megkerülhetetlen kulturális tényezők, melyek éppúgy képviseltetik magukat a könnyűzene, mint a filmművészet területén.
Kóbori Sarolta: Pauliwood fényei és árnyai (Brazil mozi)
Glauber Rocha: Brazil filmesnek lenni
Sepsi László: A nyomor sikertörténetei (Favela-mozi)
ÚJ RAJ: DARDENNE
Báron György: Apák és fiúk (Jean-Pierre és Luc Dardenne)
FILMISKOLA
Varga Zoltán: Száműzött szavak, beszédes zörejek (A hangsáv lehetőségei)
Lukács Péter Benjámin: A fantasztikum hangjai (Hangdramaturgia)
DIGITÁLIA
Gerdelics Miklós: Játékhack (Videójáték és politikai aktivizmus)
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor: Keresztapák reneszánsza (Neil Jordan: Borgiák)
FESZTIVÁL
Kovács Kata: Megkésett kamaszkor (Edinburgh)
KIÁLLÍTÁS
Pataki Gábor: A nagy Fény-tér kalkulátor (Moholy-Nagy László: The Art of Light)
KÖNYV
Pálos Máté: Képrobbanás (Hornyik Sándor: Idegenek egy bűnös városban)
FILM/REGÉNY
Roboz Gábor: Bőrbörtön (Thierry Jonquet:Tarantula)
Horváth Eszter: Pygmalion szikével (Pedro Almodóvar: A bőr, amelyben élek)
KRITIKA
Varga Balázs: Nyári fagy (Alekszej Popogrebszkij: Így ért véget a nyaram)
A címlapon: Nicolas Winding Refn: Drive – Gázt! (Ryan Gosling) – A Forum Hungary bemutatója.