GAIA-MOZI
Ahogy a 2000-es évek második felére megkerülhetetlen témává vált az egyre súlyosbodó ökológiai válság, úgy szaporodtak a környezeti témájú filmek a mainstream animációs filmektől az öko-horrorig: legyen szó A vad robotról, Bambi-adaptációról vagy az In a Violent Nature öko-slasherjéről, a kezdeti konzervativista álláspontot felváltották progresszívebb ideológiák.
Vécsey Virág: Állati robotok és Földlények (Mainstream zöld animációk)
Buzsik Krisztina: Vissza az emberi természethez (René Laloux-trilógia)
Varró Attila: Vörös foggal és karommal (Öko-horror)
Sándor Anna: Apafilm az erdőmélyről (Michel Fessler: Bambi)
Molnár Judit Anna: „Nem szabad letegezni a természetet” (Beszélgetés Török Zoltánnal)
MAGYAR TEREP
Gaál István Holt vidék című filmje a magyar válasz Antonioni Vörös sivatagára: a pusztulásra ítélt lakatlan falu omlásnak indult üres házaival a szétbomlott közösségi életforma, illetve a kiüresedett emberi kapcsolatok metaforája lesz: hősnőjét titokzatos érzéki kapcsolat fűzi a tájhoz.
Bakos Gábor: A lélek szakadéka (A Holt vidék lélektani realizmusa)
Vajda Judit: Valami maraton (Herendi Gábor: Futni mentem)
Varga Dénes: „Ki voltam éhezve a játékfilmkészítésre” (Beszélgetés Herendi Gáborral)
Bárány Bence: Te magad vagy a hegy (Miklós Ádám: Mélypont érzés)
Kolozsi László: Az öntudat kígyómarásai (Rohonyi Gábor - Hegedüs Georgina: Bolond Istók)
KORTÁRS TÁVOL-KELET
A kortárs kínai film már nem rögrealista vidéki művészfilm-drámáival hódít világszerte, inkább a modernizáció veszélyeiről mesél: az okostelefonok és minikamerák korában minden eddiginél törékenyebb a nagyvárosi családi élet (Egy család rövid története) vagy épp egy celebritás éveken vagy évtizedeken át babusgatott imidzse (A mozi császára).
Teszár Dávid: Mr. Vörös Szőnyeg (Ning Hao és A mozi császára)
Keller Mirella: „Minél közelebb egy tárgyhoz” (Beszélgetés Lin Jianjievel)
Krajnyák Petra: Újgenerációs géniusz (Új raj: Naoko Yamada)
Vincze Teréz: A reménytelenség és keserűség történetei (Busani Filmfesztivál)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: A kis különbségek (Sitges)
Bakos Gábor: Látványos képkapcsolatok (ATAFF 2024)
Sokszínű impressziók (Anilogue-szemle)
FILMMÚLT
Babos Anna: Filmforgatás mint emberrablás (Robert Kramer és Thomas Harlan)
Kiss Dalma: Lasszóval a Holdat (Frank Capra: Az élet csodaszép)
Lichter Péter: Blikkzűr (Elsőfilmek: Stanley Kubrick)
FILM/ZENE
Déri Zsolt: Álmomban már halott alak (Paul Simon mozgóképes pályája)
FILM/KÖNYV
Benke Attila: A magyarok éjsötét filmjei (Pápai Zsolt: Magyar film noir és melodráma 1–2.)
KÉPREGÉNYLEGENDÁK
Maksa Gyula: Szatíra és önéletrajzolás (Patrick Essono Nkouna: Pahé élete)
KRITIKA
Teszár Dávid: Straight Outta Belfast (Rich Peppiatt: Kneecap)
Huber Zoltán: Túl szép halál (Pedro Almodóvar: A szomszéd szoba)
Varró Attila: Más nyelven (Almodovar rövidfilmjei)
Baski Sándor: Lehet más a Róma (Ridley Scott: Gladiátor II)
FILMIO
MOZI
STREAMLINE
PAPÍRMOZI
Címlapon: Herendi Gábor: Futni mentem (Trill Beatrix, Lovas Rozi és Tenki Réka) – A Vertigo Média bemutatója