Filmvilág blog

Itt a júniusi Filmvilág!

2015. június 01. - filmvilág

fv1506.jpgORSON WELLES 100
Minden snittjén ott a zseni kézjegye, de az Aranypolgár után soha többé nem engedik meg neki, hogy teljesen szabadon alkothasson. Nincs még egy rendező, akinek életútját ennyi torzó szegélyezné.
Őrült, nagyszerű tervek, amelyek csak kompromisszumokkal vagy sehogy sem valósulhattak meg.

Báron György: Citizen Welles (Orson Welles 100)
Forgách András: A színész az emberben (Orson Welles a vásznon)
Olivier Gérard: A karosszék mélyén (Orson Welles)

 

JOHN BOORMAN
Csiger Ádám: A játéknak vége (John Boorman – 1. rész)
Takács Ferenc: „Ötven a százból” (John Boorman: A királynőért és a hazáért)

AUSZTRÁL ZSÁNER
2008 februárjában Ausztrália akkori miniszterelnöke, Kevin Rudd, első ízben kért nyilvánosan bocsánatot a huszadik századi ausztrál kormányzatok bennszülöttekkel szembeni megalázó, kirekesztő és erőszakos politikájáért, melynek sebei a mai napig nem gyógyultak be.

Zalán Márk: A didzserido szüntelen búgása (Ausztrál aboriginal filmek)
Pozsonyi Janka: Nyomkövetők (A kortárs ausztrál western)
Szabó Ádám: A fenevad gyomrában (John Hillcoat: Halott polgárok szelleme)
Varró Attila: Két úr sofőrje (George Miller: Mad Max – A harag útja)

REBELLIS ROBOTOK
A teremtője ellen forduló robot képzeténél is régebbi a (férfi)embert bűvkörébe vonó „női android” figurája. A Metropolis (1927) ál-Máriája egyszerre testesítette meg az összes negatív női archetípust, a bűnre csábító Évát, a naiv, de kártékony Pandorát, a babiloni szajhát és a végzet asszonyát. Az eltelt közel 90 évben nem volt olyan filmtörténeti periódus, amelyikben ne bukkantak volna fel nőiségükre apelláló androidok.

Baski Sándor: Lázadó Évák (A gonosz robot)
Huber Zoltán: Istenkomplexusok (Josh Whedon: Bosszúállók 2: Ultron kora)

MAGYAR MŰHELY
Várkonyi Benedek: „A film nekem mágia” (Beszélgetés Nemes Jeles Lászlóval)
Soós Tamás Dénes: „Én másképp láttam a vietnámi háborút” (Beszélgetés Zsigmond Vilmossal)

FESZTIVÁL
Vincze Teréz: Más világok (Titanic: Versenyprogram)
Huber Zoltán: Túlélési technikák (Titanic:Amerikai függetlenek/ Sötét oldal)

FILMISKOLA
Kelecsényi László: Hogyan kezdjünk el egy filmet? (Regényes filmdramaturgia)
Lichter Péter: Derengő folyosók az ismeretlenbe (Avantgárd főcímek)

FILM/REGÉNY
Sándor Anna: Ragadozó a völgyben (Ron Rash: Serena)
Tüske Zsuzsanna: Út a vadonba (Susanne Bier: Serena)

KRITIKA
Muhi Klára: „Ez se és más se...” (Kécza András: Magánterület)
Simor Eszter: Feminista romantika (Thomas Vinterberg: Távol a világ zajától)

A címlapon: Alex Garland: Ex Machina (Alicia Vikander)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr367508714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

filmvilág 2015.06.01. 11:50:07

@köpeciBebi: Holnap kerül az újságosokhoz.

köpeciBebi 2015.06.01. 11:53:52

@filmvilág: akkor én is holnap kerülök az újságárusokhoz! Köszönöm!

köpeciBebi 2015.06.01. 12:57:18

@filmvilág: értem! Akkor én is holnap kerülök az újságosokhoz! Köszönöm!
süti beállítások módosítása