MAGYAR MŰHELY
Muhi Klára: Tiszta Amerika (Magyar filmipar)
Kolozsi László: Magyar kopó (Hazai bűnfilmek)
Schreiber András: Pótkávé (Bűnügyi tévémagazinok)
EDGAR ALLAN POE
Noha a detektívtörténet és a modern horror feltalálója immáron 160 éve, jóval a mozgókép feltalálása előtt távozott az élők közül, nála aktívabb ihletőt keresve sem találni a filmgyártás mezején. A méltatlan körülmények között tengődő, alkoholizmusba és őrületbe fúló szerző irodalmi munkássága nyughatatlanul kísérti a rendezőket: novellái, versei, regényei és élettörténete egyaránt inspiratív hatásúak.
Géczi Zoltán: Míg e rejtélyt meglesem (Edgar Allan Poe)
Janisch Attila: Az inga alatt (A filmszerűtlen Poe)
Kovács Marcell: Többször használatos rémálmok (Poe és Corman)
ALVILÁGI AMERIKA
Roboz Gábor: A bánatos krónikás (Dennis Lehane-adaptációk)
KAMASZMOZI
A farkasember nemcsak az „állat az emberben” tézisét hivatott szemléltetni, hanem a felnőtté válás rémségét is. A farkasember-filmek nem csupán a szülő–gyermek vagy a testvérpár-kapcsolatot értelmezik újra: egyetlen klasszikus monstrum sem jelenik meg oly gyakran és látványosan a változás korát jelentő serdülés reprezentánsaként, mint az ösztönei bábjává váló farkasember.
Varró Attila: A változás kora (Farkasember-filmek)
Vajda Judit: Grimm és az idegenek (Maria Prohazková: Nem félek a farkastól)
Jankovics Márton: A korona súlya (Kamaszkirálynők)
Forgács Nóra Kinga: Nem leányálom (Andrea Arnold: Akvárium; Lone Scherfig: Egy lányról)
OLIVEIRA 101
„Körülbelül hatéves korom óta rajzolgattam természet után…, hetvenhárom éves koromban kezdtem megérteni a madarak, vadállatok, rovarok és halak szerkezetét, és azt, ahogyan a növények fejlődnek…, százharminc-száznegyven évesen eljutok arra a szintre, amikor a kezem alatt minden pötty és minden ecsetvonás élő lesz. Bár adna az ég lehetőséget rá, hogy bebizonyítsam, mindez nem hazugság.” – Mindezt Hokusai írta, de mondhatta volna a 101 éves portugál filmrendező, Manoel de Oliveira is, aki húsz éve csúcsformában forgat.
Forgách András: Az öregkor diszkrét bája (Manoel de Oliveira)
Stephane Delorme – Mathias Lavin: A természet ajándékai (Beszélgetés Manoel de Oliveirával)
ÉSZAK-KOREA
Teszár Dávid: Remetediktatúra (Dokumentumfilmek Észak-Koreáról)
Csoma Mózes: Pulgaszari (Sin Szang-ok megpróbáltatásai)
FESZTIVÁL
Barkóczi Janka: Cigányút (Európai és Magyar Cigány Filmfesztivál)
KÖNYV
Schubert Gusztáv: Filmsziget (BBS 50)
Grunwalsky Ferenc: A Sáncban (A Műcsarnok BBS-kiállításának megnyitója)
TELEVÍZIÓ
Kemenes Tamás: Szigorúan nyilvános (Rejtett kamerás műsorok)
Baski Sándor: Csak egy kattintás (A filmelőzetesek története 3.)
KRITIKA
Hirsch Tibor: Körkörös történelem (Jancsó Miklós: Oda az igazság)
Bori Erzsébet: Vendégjáték Erdélyben (Peter Strickland: Varga Katalin)
Gorácz Anikó: Háromszög franciaágyra (Esztergályos Károly: Májusi zápor)
A címlapon: Hajdu Szabolcs: Bibliotheque Pascal (Török-Illyés Orsolya) – A Szuez Film márciusi bemutatója