Köztudott (?), hogy a filmelőzetesek csalnak és hazudnak, hinni csak annyira érdemes nekik, mint a mosóporreklámoknak. A trailerfogyasztás kockázatai és mellékhatásai (többek közt): spoilerveszély, túlzott elvárások indukálása, lelőtt vizuális és verbális poénok, a rácsodálkozás élményétől való megfosztás. Az előzetesek manipulációs technikáit persze ki lehet ismerni (ezekről bővebben itt írtam), de hogy pontosan mennyit és miben csúsztatnak, az csak az adott film megtekintése után állapítható meg. Új, most induló rovatunkban, a TrailerKontrollban pont erre vállalkozunk. Részletesen kielemezzük, hogy milyen módszerekkel próbálják pozícionálni termékeiket a gyártók, vagyis a stúdiók és a producerek. A cél kettős: egyrészt mindig szórakoztató leleplezni az illuzionista trükkjeit, de ez esetben még akár hasznos és tanulságos is lehet a filmkészítőik utólagos elszámoltatása. (Igyekszünk friss bemutatókkal foglalkozni, de előfordulhatnak régebbi filmek és előzetesek is a rovatban, és nem csak nagy stúdióprodukciók. Az elemzések természetesen spoileresek.)
Brett Ratner filmje, a Magyarországon forgatott Herkules az előzetes alapján igazi epikus-mitikus akciómozinak ígérkezett. A Dwayne Johnson által alakított hősnek háromfejű farkasokkal, egy óriás vadkannal és egy sárkányszerű hidrával kell többek közt megküzdenie, miközben a csatatéren sem csak közönséges halandók, hanem természetfölötti erővel bíró démoni ellenfelek is várnak rá. A komor hangvételű trailer látványos akciójelenetekkel és heroikus küzdelmekkel kecsegtet, de Herkules emberi drámáját is felvillantja, hiszen megtudjuk, hogy nem csak a népért, a társaiért, de meggyilkolt családjáért is küzd.