Filmvilág blog

Tévéajánló - Péntek (03.07)

Frankenheimer, Fellini, Frears

2014. március 07. - Orosdy Dániel

Ronin
John Frankenheimer utolsó mesterműve. A szamurájok: Robert de Niro és Jean Reno.
Vetítik: Story4 - 21:05

Gyöngyök a mélyben
A cseh új-hullám egyik alapfilmje, szkeccsfilm Bohumil Hrabal novellái alapján. Rendezők: Věra Chytilová, Jaromil Jires, Jirí Menzel, Jan Němec, Evald Schorm.
Vetítik: Duna - 21:15

Utolsó órák
Vecsernyés János tévéfilmje gróf Batthyány Lajosról (László Zsolt).
Vetítik: m1 - 21:20

Kiadatás
A Tsotsi és az X-Men kezdetek: Farkas rendezőjének drámája Reese Witherspoonnal, Alan Arkinnal, Jake Gyllenhaallal, Peter Sarsgaarddal és Meryl Streeppel.
Vetítik: Viasat3 - 21:25

A Skorpiókirály 2. - Harcos születik
A Hegylakó rendezőjétől, ha ez számít.
Vetítik: TV2 - 22:45

Nem egészen Hollywood - Az ausztrál kommersz filmek hajmeresztő története
Haladó filmőrülteknek kötelező!
Ausztrália nemcsak a kenguruk és a koalamackók földje, de a hetvenes-nyolcvanas években a világ legszédültebb filmjei is itt termettek. Miközben a világ művészmozijai rajongással fogadták az ausztrál újhullám remekeit, addig az autós mozikban a szex-erőszak-akció utánozhatatlan elegyeit megvalósító ausztrál kommersz filmek keltettek feltűnést. A dokumentumfilm a filmtörténet e különös fejezetének krónikája kíván lenni rengeteg ritkaságszámba menő filmrészlet bemutatásával és olyan világhírű filmesek megszólaltatásával, mint Quentin Tarantino, Brian Trenchard-Smith, Jamie Lee Curtis, Dennis Hopper, George Lazenby, George Miller, Stacy Keach és John Seale. (port.hu)
Vetítik: m1 - 23:20

8 és 1/2
Az igazi remekművek arról ismerszenek meg a legbiztosabban, hogy minél többször találkozik velük az ember, annál erősebb a hatásuk. Pontosan nem is tudnám megmondani, hányszor láttam Fellini csodálatos önvallomását, ám minden alkalommal jobban tetszik, mint előtte bármikor. (Huber Zoltán)
Vetítik: Duna - 23:25

8 és fél.jpg

Tovább

A berni követ

Még ilyet!

berni követ.jpgA hollywoodi alkotások globális fölényével a helyi zsánerfilmek csak akkor versenyezhetnek, ha saját témákhoz nyúlnak és nagyfokú műfaji tudatossággal dolgozzák fel azokat. A hatalmas erőforrásokkal és jól bejáratott képletekkel dolgozó amerikai mozik mellett az egyszerű másolatok és utánérzések nyilvánvalóan életképtelenek. Igazán működőképes, nemzetközileg is vonzó alkotások akkor születhetnek, ha a lokális sajátosságok nemcsak puszta háttérként funkcionálnak, de a forgatókönyvekbe, az adott zsáner szabályrendszerébe is beépülnek. A virágzó filmgyártások hasonló módszereket követnek, a legsikeresebb művek izgalmas műfaji variációként és nemzeti alkotásként is sikeresek.

A franciák, a spanyolok és a britek a választott műfajokat a nemzeti karakterükhöz szokták igazítani, míg az ünnepelt argentin vagy német darabok a nemzeti traumák terápiás kibeszéléséből kovácsolnak lebilincselően izgalmas filmeket. A felsoroltak mellett számos példa mutatja, hogy a velünk élő történelem, a hétköznapjainkat befolyásoló félmúlt rengeteg elmesélhető történetet, számtalan feszült drámai szituációt tartogat. A magyar filmgyártás örömteli fejleményeként az elmúlt években több sikeres kísérlet bizonyította a formula hatékonyságát. Bár A berni követ a televízió számára készült, a megtörtént eseményeket feldolgozó mű az eddigi legkiforrottabb „történelmi” thrillerünk.

Tovább

Tévéajánló - Csütörtök (03.06.)

Mangold + Mangold

A párizsi diáklány
A Házibuli-filmek alkotóinak vígjátéka újfent Sophie Marceau-val.
Vetítik: Film+ - 10:50

A suttyó család
A holland és amerikai produkciókon egyaránt dolgozó, thriller- és komédiaspecialista Dick Maas népszerű vígjátéksorozatának első része.
Vetítik: Film Mánia - 17:50

Bosszú El Pasóban (alias A pirinyó, a behemót és a jófiú)
Giuseppe Colizzi westerntrilógiájának második, talán legjobb része, főszerepben Terence Hill-lel és Bud Spencerrel. További szereplők: Eli Wallach, Brock Peters, Kevin McCarthy.
Vetítik: Film Mánia - 20:00

bosszu_el_pasoban.jpg

Tovább

Online filmfesztivállal indul a 24. Mediawave

Sajtóközl. + néznivaló

Mediawave_logo.jpgElső alkalommal rendezi meg online filmfesztiválját a Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Együttlét. Az április 29-én kezdődő rendezvény előtt, március 1-től az interneten lehet szavazni azokra a filmekre, amelyek a kiemelt filmes témára, az Útonra érkeztek.

A világ különböző részein élő filmalkotók nem kifejezetten szeretik viszontlátni filmjeiket a videómegosztókon. A Mediawave az erre a célra kialakított, lapozgatós filmtárában korlátozott ideig, március 1-től április 30-ig teszi megtekinthetővé a nevezett filmeket, amelyek Mexikótól Irakon át Dél-Koreáig a legkülönfélébb szubkultúrákat tárják fel a nézők előtt. A különböző szemléletű és sokféle kultúrát bemutató alkotások - nagyjátékfilm, kisjátékfilm, animációs film, kísérleti film és dokumentumfilm - átfogó képet nyújtanak a nézők számára a világ különböző pontjain élő fiatalok életéről, az "úton lévő" népek, művészek örömeiről és gondjairól - mondta Hartyándi Jenő, a Mediawave igazgatója. ,,Bár vannak jócskán átfedések a filmes programok között, nem az egész nemzetközi és magyar filmverseny, hanem azok a művek tekinthetők meg a Mediawave honlapján, amelyekkel az alkotók az ÚTON / ON THE ROAD speciális online kategóriába neveztek” - tette hozzá a fesztiváligazgató.

Az online verseny nyertes alkotásai megtekinthetők lesznek a komáromi Monostori Erőd mozitermeiben, a MEDIAWAVE klasszikus filmfesztiválján. A szavazók belépőt, bérletet nyerhetnek az április 29. és május 3. között megrendezendő Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Együttlétre.

 

 

The Selfish Giant - Vasvirág

Best of 2013 - #6

grav.jpgKamaszlét Észak-Angliában, bűnkirályság a szemétdombon. Az első nagyjátékfilmjével jelentkező rendezőnő, Clio Barnard nemcsak a több dekádos hagyománnyal bíró kitchen sink drama ismérvein, hanem a kisrealista gengszterfilmek sémáin is csavar.

Miután tavaly Cannes-ban a Rendezők Kéthetén debütált, vetítették a BFI London Film Festivalon, a legjobb film díját nyerte Stockholmban, illetve egy hónappal azelőtt Gentben (ott ráadásul Szabó István zsűrielnök döntése miatt), az addig csupán a The Arbor című experimentális dokudrámával bizonyító Barnardot a brit moziművészet új reménységének kiáltotta ki pár sajtóorgánum. Innentől pusztán azt kell megválaszolni, helytálló-e a fenti állítás, és ha igen, miért?

selfish_giant.jpg

Tovább

Tévéajánló - Szerda (03.05.)

Koncsalovszkij, Struges, Jordan

másik én.jpgValdez lovai
Charles Bronson és John Sturges rendező ötödik, utolsó közös filmje (két leghíresebb közös munkájuk A hét mesterlövész és A nagy szökés volt).
Vetítik: Film Mánia - 11:45

Gilbert Grape
Lasse Hallström drámája Peter Hedges regénye és forgatókönyve alapján. Szereplők: Johnny Depp, Leonardo DiCaprio, Juliette Lewis, Mary Steenburgen, John C. Reilly, Crispin Glover.
Vetítik: Film Mánia - 16:45

Az oroszlán télen 1-2.
Andrej Koncsalovszkij tévéfilmje James Goldman híres darabja és forgatókönyve nyomán (az 1968-as moziváltozat 3 Oscart és tucatnyi egyéb díjat nyert). Főszereplők: Glenn Close, Patrick Stewart, Jonathan Rhys Meyers, Konrád Antal.
Vetítik: Film Mánia - 19:00

Tremors 2. - Ahová lépek ismét szörny terem
A Tremors jól fogadott, eredetileg videón kijött folytatása jórészt azonos szereplőkkel.
Vetítik: Story4 - 20:50

A másik én
Neil Jordan thrillere Jodie Foster, Terrence Howard és Mary Steenburgen főszereplésével.
Vetítik: Viasat3 - 21:25

Tovább

The Wrong Mans - A tévedés áldozatai

Daráló

Hitchcock egynéhány klasszikusa óta nyilvánvaló, hogy átlagpolgárként rosszkor rossz helyen lenni nem éppen életbiztosítás – ellenben kifejezetten kalandos dolog. Ezt az évek során klónokkal, paródiákkal, tiszteletadásokkal csupaszra vetkőztetett – mégis kimeríthetetlennek tűnő – témát a mai napig képtelenség magára hagyni. Újat azonban még annak ellenére is lehet mutatni, hogy az egymással összetévesztett ártalmatlan és gyarló identitások rejtélyes történetei soha az életben nem fogják magukat kihúzni a hitchcocki lábjegyzetek skatulyájából. James Corden (a Szigetországban kultikussá vált Gavin és Stacy alkotója) és Matthew Baynton legújabb sorozata azonban már első ránézésre sem próbálja meg átlátszó testcselekkel palástolni filmtörténeti eredetét. Elég csupán rátekinteni a komolytalan címre, hogy egyértelművé váljon a sorozat szándéka. Az 1956-os Hitchcock klasszikus, a The Wrong Man (magyarul: A tévedés áldozata) során a Henry Fonda által alakított ártatlan kisembert keverik össze egy bűnözővel, s alapvetően nem történik ez másként Corden és Baynton sorozatának szereplőivel sem. A szerzőpáros azonban sikeresen képes lerázni a sokadszorra életre hívott toposz miatt kesergőket azáltal, hogy az eredeti film címét egyetlen hozzátoldott betűvel szemtelenül debil grammatikai fiaskóvá varázsolják, mely így egyértelműen jelzi parafrázisuk komolytalan szándékát.

wrong mans.jpg

Tovább
süti beállítások módosítása