Érintsd meg a sötétséget és az visszanyúl érted – ekképp fordítható az idei év bivalyerős nyitányaként képernyőre kerülő tévésorozat, A törvény nevében plakátján szereplő mondat. A mottó árulkodó a nyolc epizód végkifejletére vonatkozóan, de nem érdemes ennyire előre szaladni, tartsuk inkább azt a tempót, amit a műsor megálmodója, Nic Pizzolatto, illetve Cary Fukunaga rendező diktál a két sztárszereplőnek, az utóbbi két évben A+ kategóriás színésszé fejlődő Matthew McConnaughey-nek, valamint a „hibázni képtelen” listáról kockázat nélkül kiválasztható Woody Harrelsonnak. Az okkult, rituális sorozat-gyilkosságot vizsgáló két nyomozó klasszikus film noir hősként komótosan teszi a dolgát, nem rohan, még ha sürgetőek is a körülmények.
A két, teljesen eltérő személyiséggel megáldott detektív mindegyik dialógja, amelyekre rendszerint Louisana állam országútjain, az autóban kerül sor, olyan, a legapróbb részletekre is kiterjedő karakterépítést tesz lehetővé, amit máshonnan joggal hiányolhat a minőségi televíziós műsorokat fogyasztani kívánó néző. A helyenként felturbózott, de alapjáraton lassú történetmesélés merőben eltér a megszokott sorozat-dramaturgiától, ennek eredménye egy szélesen epikus tévésorozat, mely sokkal inkább felidézi egy nyolcórás nagyjátékfilm hangulatát, semmint egy hétről hétre visszatérő történet összefüggő, mégis különálló etapjait.