Filmvilág blog

Tévéajánló - Szerda (03.26.)

Parker, Corbijn, Szemző

2014. március 26. - Orosdy Dániel

Ahol a grizzlyk élnek
Családi film Bryan Brownnal és Richard Harris-szel. Történet: Stuart Margolin (Kelly egyik hőse, Kicsi Joe).
Vetítik: Film Mánia - 19:05

Pokoli édenkert
A korábban forgatókönyvíróként (A szökevényWaterworldG. I. Jane) működő, majd rendezőként is bemutatkozó (Pitch BlackRiddick - A sötétség krónikája) David Twohy thrillere három nászutas pár rémálomba torkolló hawaii-i kiruccanásáról. Főszereplők: Steve Zahn és Milla Jovovich. (BS)
Vetítik: Film Mánia - 21:00

Othello
Oliver Parker Shakespeare-adaptációja Laurence Fishburne, Kenneth Branagh és Irene Jacob főszereplésével.
Vetítik: Duna - 22:00

Bérgyilkos ösztön
Igen gyengének tűnő akciófilm Christopher Lambert és Kerry Fox főszereplésével. Azért ajánljuk, mert egyrészt ez az egykori állandó James Bond-rendező John Glen máig utolsó filmje, másrészt mert a forgatókönyv íróját Ripley Highsmith-nek hívják (aki érti, érti).
Vetítik: Film Mánia - 22:50

bergyilkos_oszton_.jpg

Tovább

Itt a Friss Hús!

Programajánló

Friss_Hus_special.JPGIdén is megrendezik a Friss Hús fesztivált, amely a hazai rövidfilmes termést szemlézi, bemutatkozási lehetőséget nyújt a hazai filmes tehetségeknek és megismerteti munkáikat a szélesebb közönséggel, valamint a külföldi rövidfilmes trendekbe is bepillantást nyújt. A formátum iránt érdeklődő közönség 66 alkotást nézhet meg a március 27-30 között megrendezett szemlén a Toldi moziban. A fesztivált először 2013 tavaszán rendezték meg, az öt magyar filmes blokkra körülbelül 2000 néző volt kíváncsi. A nagy érdeklődésre való tekintettel a fesztivált pótvetítések követték. Idén nemzetközi versenyprogrammal egészül ki a program: a változatos összeállításba olyan országokból érkeztek alkotások, mint Thaiföld, Kína, Spanyolország, USA, illetve Irán.

Tovább

The Doll Squad (1973)

Tarantino nyomában - 61.

The Doll Squad - amerikai, 1973. Rendezte: Ted V. Mikels. Írta: Ted V. Mikels, Jack Richesin, Pam Eddy. Kép: Anthony Salinas. Zene: Nicholas Carras. Szereplők: Michael Ansara, Francine York, Anthony Eisley, John Carter, Lisa Todd. 101 perc

Utazók, útra fel!Mit kell tudni róla?

dollsquadpost.jpgTed V. Mikels pályafutását olyan beszédes címek fémjelzik, mint a Dr. Sex, a kultikus Astro-Zombies vagy a Blood Orgy of the She Devils (A nőstényördögök véres orgiája). A fáradhatatlan exploitation-filmes a hatvanas-hetvenes években olcsón és gyorsan forgatott, ám meglepően komoly bevételeket ért el: az emberevő macskákkal sokkoló Corpse Grinders (Hulladarálók) ötvenezer dollárból készült és közel tízmilliót hozott a konyhára. A legendás szennymozi-korszak ikonikus figurájáról van tehát szó, akiről nemrég dokumentumfilmet forgattak és a tengerentúlon már az életmű gyűjtői kiadása is folyamatban van. Az idén nyolcvanöt éves mester élete és művészete ráadásul olyannyira összefonódott, hogy ő nemcsak a vászonra álmodta, de meg is tapasztalta a pikáns fantáziáit. Mikels hosszú évekig hét nővel élt egy kaliforniai kastélyban és ezek az élményei számtalan művében visszaköszönnek.

A The Doll Squad korszakalkotó ötlete a Bond-mozik lenyúlásából, illetve minél több lengén öltözött hölgy felvonultatásából állt, ami nem túl meglepő módon elég is volt a halhatatlansághoz. Bár a dekoratív akciócsoport alacsony költségvetésű kalandja a bemutató idején nem emelkedett ki a mezőnyből, a film később mégis a figyelem középpontjába került. Mikels 1976-ban beperelte az akkor induló Charlie angyalai alkotóit, mondván a sorozat koncepciója az ő filmjén alapszik. Az eset nyilvánvaló marketingértéke mellett valóban vannak áthallások a két produkció között, sőt, a show egyik producere állítólag az 1973-as mozi bemutatóján is ott volt. Akár lenyúlták azonban Mikels forgatókönyvét, akár nem, érdemes megjegyezni, hogy a The Doll Squad és a Charlie angyalai megálmodói végeredményben a Goldfinger egy emblematikus mellékszálát, Pussy Galore „akrobata” csapatát gondolták tovább.

Tovább

A Daazo bemutatja: a Magyar Film 12 pontja

Kiáltvány

Március 15-én a Daazo rövidfilmes portál munkatársai összeállították és publikálták a Magyar Film 12 pontját a Litera webnaplójában. "Jobb később, mint soha" jeligével most mi is közöljük ezt a kiáltványt.

Magyarországnak 2014-ben nincs Petőfi Sándora. Magyarországon 2014-ben nincs forradalom. A magyar filmnek sincs Petőfi Sándora. A magyar filmben sincs forradalom. A magyar filmes közeg sem működik másképp, mint a magyar társadalom. Ugyanúgy hazudott magának a Kádár-korban, választotta a megalkuvást a rendszerváltás után és éppen úgy veri át magát most, 2014-ben is. Megalkuvás, átverés, panaszkultúra - ennek az esszenciája a magyar film közege. És egyszerre mindennek az ellentéte is. Van sok tehetség, de van kontraszelekció; minden eddiginél nagyobb pénzbeli bőség és nyomor; felemelő nemzetközi sikerek és lefojtó provincializmus.

A Daazo büszke a függetlenségére. Büszkék vagyunk a magyar filmre. És büszkék lennénk, ha a magyar film független lehetne. Nem a sokszínűségből akarjuk kiválasztani a jót és a rosszat; nem akarjuk megmondani, ki vezesse a filmszakmát; nem akarjuk megmondani, milyen filmek készüljenek, de még azt sem, mi a jó és mi a rossz hatalom. A magyar filmnek nincs szüksége egy Petőfi Sándorra. Petőfi Sándorai pedig vannak. Csak béke, szabadság és egyetértés nincs. Szabad és támogató közeget szeretnénk, hogy a magyar film jobb, népszerűbb, sikeresebb legyen. Ezért dolgozunk, ez a  Daazo mindennapi műhelynaplójának egyik fejezete. Így március 15-i netnaplónk alkalmából arra vállalkozunk, hogy megírjuk a Magyar Film 12 pontját. Nem követelünk, inkább kívánunk, vagy ha úgy tetszik, javasolunk.

1. Kívánjuk a magyar film függetlenségét.

2. Felelős, független és sokszínű magyar filmes döntéshozó szervezeteket.

3. Rendszeres tisztújítást a filmes támogató szervezetek élén.

4. Egyenlőséget a pályázatoknál, a döntéshozatali folyamatokban műnemi és műfaji, származási, politikai és mindennemű hovatartozástól függetlenül.

5. Hatékony magyar filmes promóciót belföldön és külföldön egyaránt.

6. Filmes öngondoskodást: az államon kívül más filmfinanszírozó források, alternatív, közösségi filmalapok kialakítását.

7. Decentralizálást: Budapesten kívüli, regionális filmfinanszírozó szervezetekkel és a filmes közösségi életet szervező társaságokkal.

8. Egységes, független filmes érdekképviseletet.

9. Átlátható filmfinanszírozást.

10. Sokszínű filmes oktatást: filmes pályakezdők, szakemberek hazai és nemzetközi képzésének segítését; külföldi tehetségek, szakemberek Magyarországra hívását. A tehetséggondozó hálózatokba való bekerülést. Nyelvtudást.

11. Szolidaritást: a hátrányos helyzetű alkotók, műfajok támogatását; szellemi és anyagi segítségnyújtást.

12. Közönséget: jusson el a magyar film a magyar nézőhöz. Párbeszédet a nézők és alkotók között. Nézőművelést.

Egyenlőség, szabadság, testvériség!

Tévéajánló - Kedd (03.25.)

Vitézy, Greengrass, Madden

hajszaelmore.jpgX-akták: A film
A cigarettafüstök nem azok, amiknek látszanak.
Vetítik: Film+ - 19:00

Békeidő
Vitézy László filmje, melyet megkapta többek között a mannheimi filmfesztivál nagydíját is. Forgatókönyv: Szalai Györgyi.
Vetítik: Duna World - 21:20

A United 93-as
Paul Greengrass (Bourne-filmek, Phillips kapitány) rendezői és vágói BAFTA-val elismert, ugyanezen kategóriákban Oscarra is jelölt drámája.
Vetítik: Viasat3 - 21:25

Büszkeség
Megtörtént eseményeken alapuló sportfilm. Szereplők: Terrence Howard, Bernie Mac, Tom Arnold.
Vetítik: Duna - 21:45

Hajsza
John Madden felemás, de rokonszenves thrillere Elmore Leonard műve alapján, Diane Lane, Mickey Rourke, Thomas Jane, Rosario Dawson és Joseph Gordon-Levitt főszereplésével. Forgatókönyv: Hossein Amini (Drive - Gázt!, Oscar-jelölés A galamb szárnyaiért), valamint Sydney Pollack és Anthony Minghella.
Vetítik: Film+ - 23:00

Wes Anderson királysága

Ahol a madár se jár

Wes Anderson bizarr, de vonzó világa egyszerre nyomasztó, mint egy jó dán melodráma, és édes, akár egy klasszikus Disney-film.

wesanderson4.jpgA Sundance-kölykök generációjának (Soderbergh, Tarantino, Anderson, Payne, Fincher, Sofia Coppola) talán legmegrögzöttebb szerzői életműve az örökifjú csodagyerek Wes Andersoné: munkássága a kettősségek és a szélsőségek jegyében telik, ám a különböző alkotói alternatívákat javarészt egy laza csípőrándítással és egy furfangos kacsintással hozza közös nevezőre. Bizarr, de vonzó világa egyszerre nyomasztó, mint egy jó dán melodráma, és édes, akár egy klasszikus Disney-film.

Pályája kezdetétől a „hollywoodi függetlenfilmes” visszás státuszát megőrizve dolgozik olyan nagy stúdiók pénzéből, mint a Disney, a Sony vagy a Fox, személyes élményekből táplálkozó, reflexiókkal tarkított filmjeiben, így az Okostojás és az Édes vízi élet művész-alteregóin keresztül pedig gyakran reflektál a szuverenitás és „a pénz beszél” szembenállására. Hasonlóképpen, a független–hollywoodi ellentétre reflektálva extravagáns és diszfunkcionális családjainak központi problémája a generációs ellentét és a félresiklott szülő-gyerek kapcsolat. Legyen szó az Okostojás vagy az Édes vízi élet szerelmi háromszögéről, a Tenenbaum, a háziátok és az Utazás Darjeelingbe szülő-gyerek kapcsolatának nyílt kríziséről, vagy szimplán csak a társadalom (és részben a szülők) hátrahagyásán keresztül megvalósuló idillről (Holdfény királyság), a szereplők személyes önmegvalósítása mindig csak ezen a konfliktuson felülkerekedve valósulhat meg. Az Utazás Darjeelingbe szimbolikus záró képsorában a testvérek nem csak bőröndarzenáljuktól szabadulnak meg, hanem a fájdalmas apai örökség terhétől is. Anderson első filmje, a Petárda sem véletlenül indul egy olyan jelenettel, amelyben az apai hatalmat gyakorló orvos belegyezésére van szükség, hogy Anthony eljátszhassa, lázadóként szökik meg az elmegyógyintézetből, nem pedig kiengedték. Ezekben a történetekben gyakran az apa tölti be a tékozló szerepét, és filmjei végén is rendszerint a felnövő generációt teszi meg a remény forrásává. Elég csak az Édes vízi élet zárlatára gondolni, ahol Zissou kapitány és legénysége a kisfiúval kiegészülve, és az apa-fiú kapcsolat újrakezdésének ígéretével vonul végig a kikötőn, vagy az Okostojás fináléjára, ahol Max megbékél mind igazi, borbély apjával (akiről azt hazudta, hogy sikeres sebész), mind pedig gazdag, képzeletbeli-fogadott apjával és riválisával, akik az örök, andersoni rendező–megrendelő dichotómiát testesítik meg.

Tovább

Tévéajánló - Hétfő (03.24.)

Hulk + Alien

hulk2003.jpgTársbérlők
A Tarantino-favorit Brian Trenchard-Smith humoros tévéfilmje Lea Thompson és Steven Brand főszereplésével.
Vetítik: Film Mánia - 17:15

Szimpla ügy
Sam Raimi zseniális, de némileg félreértett bűnügyi drámája többek között  Bill Paxton, Bridget Fonda és a szerepért Oscarra jelölt Billy Bob Thornton remek alakításával. Nem mellesleg a saját regényét filmre író Scott Smith-t ugyancsak felterjesztették az Amerikai Filmakadémia díjára.
Vetítik: Film Mánia - 21:00

Az éhezők viadala
Suzanne Collins bestsellerének adaptációja Gary Ross (Pleasantville) rendezésében. A történet szerint Észak-Amerikát a jövőben 12 körzetre osztják és minden körzetnek évente egyszer két-két tinédzsert ki kell jelölnie, hogy a 24 fiatal élet-halál harcot vívjon egymással. A főhőst, a 16 éves Katnisst Jennifer Lawrence (Winter's Bone - A hallgatás törvénye) alakítja. További szereplők: Elizabeth Banks, Woody Harrelson, Stanley Tucci, Donald Sutherland. (BS)
Vetítik: Cool - 21:10

Hulk
Ang Lee ambiciózus, de nagyot bukó képregényfilmje Eric Bana, Nick Nolte és Jennifer Connelly főszereplésével.
Vetítik: Viasat3 - 21:25

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil