Filmvilág blog

Kamerák fogságában - Pénzes cápa

2016. június 03. - Bilsiczky Balázs

Jodie Fostert, a Taxisofőrben tizennégy évesen kulcsszerepet játszó színésznőt is utolérte a gyerekszereplőként induló, majd a sztárok között rengeteg munkával a csúcsra (vagy annak közelébe) érő aktorok sorsa: nem elégedett meg a kamera lencséjével szembeni pozícióval, hanem a korábban őt instruáló…

Tovább

Velünk élő múlt - A lakás

Bármilyen vonatkozásban is vizsgálja egy film a holokausztot, a drámai hatás elkerülhetetlen. A feldolgozás hangvétele ugyanakkor a filmkészítő attitűdjétől vagy a konkrét témától függően már eltérő lehet, gondoljunk csak Roberto Benignire és Az élet szépre, mint a fenti állítás legszélesebb körben…

Tovább

Az idő nekik dolgozik - Hurok

A várva várt Batman-Superman csörte ugyan szerintünk is megbukott, a ki tudja, mióta tartó, a közelmúltban ismét nagylángra csavart magyar filmesek vs. hazai kritikusok tusában viszont egy szerencsés kezdeményezésnek köszönhetően legalább sikerült egy asztalhoz ültetni a civakodó feleket. A Hurok…

Tovább

Átlagemberek - Hétköznapi titkaink

A kortárs skandináv mozi zászlóshajója jó ideje a többnyire regények adaptációjaként vászonra kerülő thriller, amelyet nem beláthatatlan, de tisztes távolságból követ a jégkásás horror vagy a groteszk feketekomédia műfaja. A tíz év alatt mindössze harmadik nagyjátékfilmjével jelentkező norvég…

Tovább

Mese RAM-mal - Egyiptom istenei

Gerard Butler a 300 óta még mindig óriásira tudja nyitni a száját üvöltés közben, Nikolaj Coster-Waldau végleg letette a voksát a hol bárgyú, hol szofisztikáltabb, de véletlenül sem magasröptű fantasyk mellett, az egykor még kultfilmekkel jelentkező Alex Proyas rendezői renoméja pedig két évtized…

Tovább

Hét szűk esztendő - A szoba

Lenny Abrahamson nagy fába vágta a fejszéjét, amikor Emma Donoghue azonos című regényének, A szobának mozgóképes adaptációjáról döntött. A tavaly előtt bemutatott, laza, de nem szétesett, kimondottan szórakoztató Frank után a pozitív fogadtatás ellenére is mindenáron vissza akart térni a biztos…

Tovább

Műfaji megkülönböztetés - Joy

David O. Russell, a Joy rendezője mintha elveszítette volna időérzékét. A jelenség derült égből lesújtó villámcsapás, hiszen a tavaly bemutatott Amerikai botrány vagy más, korábbi munkái esetében alaposan kimért zsáneradagokkal pakolta meg a tányérokat. Hogy Russell képtelen…

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil