MAGYAR MŰHELY
Tompa Andrea: Az ottlét kockázatával (Börcsök Enikő 1968-2021)
Kránicz Bence: Az elkésettség tragédiája (Beszélgetés Nagy Dénessel)
Herczeg Zsófi: Rovarok és hajszálak (Beszélgetés Andrasev Nadjával)
Schubert Gusztáv: Az idegek játéka (Beszélgetés Sopsits Árpáddal)
PHILIPPE FALARDEAU
A québeci francia Philippe Falardeau filmjeiben (Lazhar tanár úr, Gyakorlatom Kanadábani) a lokális kanadai problémák ugyanúgy egyetemes érvényűvé válnak, mint a hétköznapi hősei személyes problémái. Falardeau filmjei mégsem komorak, még a súlyosabb drámákat is kedves humor és melegszívű empátia ellenpontozza.
Huber Zoltán: Az együttélés szabályai (Új raj: Philippe Falardeau)
TÁVOL-KELETI PANORÁMA
A dél-koreai populáris kultúra az elmúlt évtizedben igazi nagypályás, mainstream tényezővé vált a nagyvilágban. 2012 óta több mint 100 millió jegyet adnak el a helyi alkotásokra (Dél-Korea népessége 51 millió főt számlál). Park Chan-wook, Kim Ki-duk, Hong Sang-soo, Bong Joon-ho neve ma már világszerte ismert, a koreai sorozatok pedig a Netflix kínálatánák népszerű darabjai.
Teszár Dávid: Nagy tigrisből világerő (Koreai film 2016-2020)
Kovács Kata: Tűrt vagy tiltott? (Derek Tsang: Szebb napok)
Jordi Leila: Düh és csalódás (Kortárs japán kísérleti filmek)
Huber Zoltán: Tökéletes hamisítvány (Felix Chong: Egy megfoghatatlan hamisító)
A CSEND MESTEREI
Barkóczi Janka: Meztelen igazság (Lois Weber 1879-1939)
FANTASZTIKUS JÖVŐ IDŐ
Az 1993-ban bemutatott Idétlen időkig filmtörténeti hatását nehéz lenne túlbecsülni. Szinte példátlan, hogy egy film dramaturgiai sémája olyan életképesnek bizonyuljon, hogy évtizedekkel a premier után is egy vírus hatékonyságával örökítse át magát az összes létező műfajba. Az elmúlt évtizedben szinte önálló műfajjá váltak az időcsapdás filmek, a világjárvány és a karantén miatt még aktuálisabbak, mint valaha.
Nemes Z. Márió: A szuperkontextus eufóriája (Képregénylegendák: Grant Morrison: The Invisibles)
Baski Sándor: Játszd újra, meg újra, meg újra (Időhurokfilmek)
Schubert Gusztáv: Alvajárók Utópiában (Szép új világ-adaptációk)
FESZTIVÁL
Csákvári Géza: Jövő karanténban (Berlin)
Pauló-Varga Ákos: Elsőbbség a moziknak (Friss Hús Fesztivál – Beszélgetés Deák Dániellel)
FILM/REGÉNY
Ádám Péter: A járvány mint allegória (Albert Camus: A pestis)
FILM/ZENE
Pernecker Dávid: Frusztráció és kiábrándulás (Scott Walker)
Déri Zsolt: Lady Day napjai (Billie Holiday filmen)
PILLANATKÉP
Palotai János: Déja vu (Cseh Gabriella újrafotói)
TERMÉSZETFILM
Teszár Dávid: Flóra és fauna a pusztában (Beszélgetés Török Zoltánnal)
KRITIKA
Varró Attila: Elveszett Paradicsom (Francis Lee: Örök lenyomat)
Vajda Judit: Meghalni csak pontosan, szépen (Harry Macqueen: Szupernóva)
Zsubori Anna: Hercegnő a bábból (Don Hall – Carlos López Estrada: Raya és az Utolsó Sárkány)
A címlapon: Francis Lee: Ammonite (Kate Winslet és Saoirse Ronan)