MAGYAR MŰHELY
Egy cseppet sem nehéz a vászonról vagy a képernyőről megtudni, mi foglalkoztatja a 21. században a kamaszokat. Csak ha a magyar filmektől várjuk a választ. Ami igen veszedelmes hiány, mert a jövő nemzedéke rendkívüli kihívásokkal küzdő, óriási változások elé néző világban nő föl, iránytű nélkül.
Szilágyi Ákos: „Túl nagy szavakat ne!” (Létay Veráról)
Kovács Bálint: A rendszerből törölve (Hol vannak a magyar filmek a kamaszlányokról?)
Schubert Gusztáv: Tékozló fiúk és lányok (Beszélgetés Dombrovszky Lindával)
Parádi Orsolya: Mossa kezeit (Dombrovszky Linda: Pilátus)
FILMTÖRTÉNET NŐNEMBEN
A Women Make Film készítői azt tapasztalták a filmrendezőnőkkel beszélgetve, hogy elegük van abból a kérdésből, milyen „női filmrendezőnek” lenni. A felmutatás aktusa lett tehát a fontos üzenet, hiszen a filmtörténet (mint más művészetek, vagy a tudományok és a társadalmak története is) a kihagyás, az elhallgatás útján válik szexistává.
Schreiber András: Mégis, kinek az egyenjogúsága (Margarethe von Trotta és a német nőmozgalom)
Vincze Teréz: Filmiskola kizárólag női oktatókkal (Mark Cousins: Women Make Film)
Kelecsényi László: BB avagy az ellopott tükörkép (Egyfelvonásos)
NŐI KÉPEK
Margaret Atwood írói életműve elsősorban női történeteket elmesélő regényekből áll, ám A szolgálólány meséje több egyszerű női történetnél. Atwood disztópiájában már nyoma sincs a női egyenjogúságnak, Gileád agresszív férfiállam, ahol nincs szerelem, nincs házastársi szeretet, a nők már csak tenyészállatok.
Pethő Réka: Értékrend és hatalom Gileádban (Margaret Atwood: A szolgálólány meséje)
Herczeg Zsófia: Nők útjai a megváltásig (Animáció nőnemben)
Kovács Kata: Közös sebek (Képregény-legendák: Alison Bechdel: Fun Home)
ÚJ RAJ
Jordi Leila: Mágikus neorealizmus (Alice Rohrwacher)
Pernecker Dávid: Boldog, hogy itt lehet (Tig Notaro)
NEMEK HARCA
Varró Attila: Rémálmok csapdájában (Női bűnfilmek – 1. rész )
Roboz Gábor: Kétes elégtétel (Ausztrál bosszúfilmek)
Déri Zsolt: Problémás csajok (Női punkfilmek Amerikából)
KÖNYV
Schubert Gusztáv: „Eredeti példány” (Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 2.)
TELEVÍZIÓ
Alföldi Nóra: A női lét elviselhetetlen könnyűsége (Dahvi Waller: Mrs. America)
A bűn vonzereje (Az HBO „true crime” dokumentumfilmjei)
KRITIKA
Margitházi Beja: Termodinamika, szabályok nélkül (Pablo Larraín: Ema)
Vajda Judit: A Pásztor az én uram (Małgorzata Szumowska: A másik bárány)
STREAMLINE MOZI
Kálovics Dalma: Macska/lány (Junichi Sato – Tomotaka Shibayama: Muge)
A címlapon: Karim Aïnouz: Egy nő láthatatlan élete (Carol Duarte) – A Cirko Film bemutatója