A FILMELMÉLET MESTEREI
Kovács András Bálint: A filmről gondolkodás művészete (Bíró Yvette 90. születésnapjára)
Kelecsényi László: A hivatásos túlélő (Bíró Yvette)
MAGYAR MŰHELY
Soós Tamás Dénes: Idő és figyelem (Beszélgetés Kocsis Ágnessel)
Vajda Boróka: Az önazonosság útjain (Teketória/Pál Adrienn)
Murai András: Meghurcoltak igaza (Varga Ágota történelmi dokumentumfilmjei)
Soós Tamás Dénes: Kemény versenyben (Beszélgetés Kollarik Tamással)
FELLINI 100
A cirkusz és az álom Fellini kulcsmotívumai. A Maestro a Satyricont tartotta leginkább álomszerű filmjének. Azt emlegette, hogy elragadta Petronius pogány, ókori világa, de már forgatás közben rádöbbent, hogy semmiképp nem tudja, nem akarja az antikvitást hűen, történészi precizitással ábrázolni; filmje tehát átfordul, átzuhan valamiféle saját álomfantáziába.
Bikácsy Gergely: Álom a cirkuszról (Fellini 100)
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
Kránicz Bence: Perzselő színek (Lorenzo Mattotti: Tüzek)
Varga Zoltán: A medve titka (Lorenzo Mattotti: Medvevilág Szicíliában)
ÚJ RAJ
Jurdi Leila: Bűn és bűnhődés Kínában (Diao Yinan)
A ZSÁNERFILM TRENDJEI
A járvány „fertőzőképessége” nem csak a biológiai tényezőkön múlik, hanem azokon a kulturális reprezentációkon, mozgóképeken, amelyek a médiában megmutatják a láthatatlan ellenfél kiváltotta hatásokat. A járvány körüli média-hisztéria a vírusok terjedéséhez hasonló epidemiológiai törvényszerűségeket mutat.
Nemes Zoltán Márió: Képfertőzés (Járványfilmek)
Andorka György: Horror vacui (Leigh Whannel: A láthatatlan ember)
Herpai Gergely: A Gonosz érintése (Hősök, akiket imádunk gyűlölni)
JACK LONDON
A vadon szava (1903) és a Fehér Agyar (1906) Jack London látszatra könnyed kalandtörténetei valójában filozofikusak, sötét tónusúak, az ökológiai gondolkodásmód korai példái: bemutatják, milyen hatással van az állatra, ha az ember kiszakítja eredeti életteréből, és ráerőlteti saját normáit.
Benke Attila: Kutyák és farkasok dala (Jack London vadonában)
Schubert Gusztáv: A vagyon szava (Pietro Marcello: Martin Eden)
FILMZENE
Pernecker Dávid: A végzet hangjai (Mark Korven)
FESZTIVÁL
Pauló-Varga Ákos: Magányos hősök és közösségek (Cseh Filmkarnevál)
Pazár Sarolta: Friss fintorok (Finn Filmnapok)
Szalkai Réka: Vallások és drogok (Rotterdam)
Mátyás Győző: A sokféleség jegyében (Rotterdam)
KRITIKA
Gelencsér Gábor: Az ő kis faluja (Szabó István: Zárójelentés)
Ádám Péter: Katonadolog (Roman Polanski: A tiszt és a kém)
Vincze Teréz: A fanatizmusra nincs orvosság (Luc Dardenne – Jean-Pierre Dardenne: Az ifjú Ahmed)
Ádám Péter: Fürdőkúra (Guillaume Nicloux: A terápia)
A címlapon: Roman Polanski: A tiszt és a kém (Jean Dujardin és Louis Garrel)