MAGYAR MŰHELY
Szekfü András: „A forgalmazási felületek bővültek” (Beszélgetés Káel Csabával)
Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” (Beszélgetés a magyar dokumentumfilmről)
Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság (Párhuzamos montázs: Sodrásban / Macerás ügyek)
Kolozsi László: A húsleves muzsikája (Jeney Zoltán 1943-2019)
Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs (Richly Zsolt 1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
Az olasz film nagy öregje lázadó ifjúként robbant be az olasz filmtörténetbe. Pályakezdő filmje a rendszerbe illeszkedő, óvatoskodó vagy szépelgő mozidarabok között végre „kimondja a dolgokat”. Még három év volt hátra a ’68-as mozgalmakig, de az Öklök a zsebben egyértelműen jelezte az egyre növekvő feszültséget. Bellocchio a későbbiekben is a politikai tabuk elemzője maradt.
Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek (Marco Bellocchio)
Kovács Patrik: Éjsötét győzelem (Marco Bellocchio: Az első áruló)
JAN HŘEBEJK
Gerencsér Péter: Befejezetlen múltidők (Jan Hřebejk filmjei)
ÁLLATI ELMÉK
Fotórealisztikus afrikai vadak, emberből-macskából összemixelt szörnyszülöttek; orvosukkal szócsatázó, medvék, gorillák oroszlánkirály, Macskák, Dolittle. Egymást váltják a multiplexekben digitálisan életre keltett állatok. De miért pont most?
Kovács Gellért: Digitális idomárok (CGI-meseállatok Hollywoodban
Nemes Z. Márió: Majomparádé (David Lynch: Mit tett Jack?)
Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt (Képregény-legendák: Jim Davis: Garfield)
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
Korunk kiforrott szórakoztatóipari gépezete a technikai profizmus mellett erősen épít a megmagyarázhatatlan és keveseknek megadatott zsenialitás ideájára is. Költők, zenészek, festők, sőt matematikusok is a felfoghatatlan és megközelíthetetlen ihletettség ködébe burkolózva lépnek elénk. E filmekben a kreativitás rejtélyét ritkán szennyezi be gyakorlás, javítgatás, elbizonytalanodás.
Borbíró András: A tehetség átka (A művészportrék közhelyei)
Palotai János: Mű és modelljei (A Mű szerző nélkül háttere)
FILMEMLÉKEZET
Gelencsér Gábor – Murai András – Pápai Zsolt – Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon (Magyar filmek a kezdetektől napjainkig)
Bakos Gábor: Őskép-kutatás (Gaál István: Keralai mozaikok)
KÖNYV
Gelencsér Gábor: Platón barlangmozija (Pólik József: Körhinta a viharban)
TELEVÍZIÓ
Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron (Kalamár Tamás: Bátrak földje)
Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen (Damon Lindelof: Watchmen)
KRITIKA
Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr (Ladj Ly: Nyomorultak)
Teszár Dávid: Ember a gépezetben (Ken Loach: Sajnáljuk, nem találtuk otthon)
Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében (Teona Stugar Mitevska: Isten létezik és Petrunijának hívják)
Tóth Péter Pál: Túlélések (Gyöngyössi Bence: A feltaláló)
HATÁRSÁV
Pethő Réka: A színésznő élete (Hajdu Szabolcs: Obiectiva Theodora)
A címlapon: Gianni Di Gregorio: Világpolgárok – A Cirko Film márciusi bemutatója