Filmvilág blog

Itt az októberi Filmvilág!

2015. október 01. - filmvilág

1510.jpgFASSBINDER ÖRÖKSÉGE
A 33 éve elhunyt Fassbinder szűk másfél évtized alatt több mint 40 mozgóképet alkotott, és mellette ott volt még a színház, illetve egy befejezetlen regény is. A felfokozott, mániákus alkotóvágy (közléskényszer) nem szült fércműveket – a Fassbinder-életműben a kevésbé jelentős opusok is zseniálisak – és úgy tűnik, nem fog rajtuk az idő.

Schreiber András: Kamikaze (Fassbinder 70)
Forgách András: Intenzitás (Fassbinder esete a mozival)

HIROSHIMA ÁRNYAI
Andorka György: Bolygó árnyak (A Hiroshima-tabu 2. rész)
Pusztai Beáta: Kísértetjárás (Hiroshima az animében)

MAGYAR MŰHELY
Sághy Miklós: Gonosz vadkelet (Magyar ugar)
Várkonyi Benedek: Veszettek és elveszettek (Beszélgetés Goda Krisztinával)

A GYŰLÖLET KÖREI
Csiger Ádám: A gyűlölet vonzásában (Neonácik mozivásznon)
Petz Anna: Kísért a múlt (Német neonáci filmek)

VASEMBEREK
Mára minden fehér folt eltűnt a térképről, a jelen kalandorainak nem maradt más hátra, mint ugyanazokat az útvonalakat gyorsabban, nehezített körülmények közt – védőfelszerelések és oxigénmaszk nélkül, gúzsba kötve – teljesíteni, vagy alternatív ösvényeket keresni. A filmek sugallatával szemben a természet ma sokkal inkább az extrém erőpróba, mint az önfelfedezés színtere.

Baski Sándor: Útmutatók önkínzáshoz (Teljesítményfüggők)
Nevelős Zoltán: „Mert ott van” (Baltasar Kormákur: Everest)
Simonyi Balázs: Fuss el véle! (Futófilmek)   

FRANCIA VÉR
Noé a fizikai erőszakon túl a perverziót, a szexuális erőszakot megtestesítő karaktereinek ábrázolásakor a nézőre bízza a gondolkodást: nem is hasonlítható a „francia extrémek” mondvacsinált motivációkkal szabadon eresztett szadista gyilkosaihoz. Noé testközelbe hozott vad vízióinak minden alakja egyszerre univerzális és megismételhetetlenül egyszeri.

Pernecker Dávid: Az üresség állapotai (Gaspar Noé)
Gyenge Zsolt: Arcon spriccel a 3D (Gaspar Noé: Szerelem)
Ádám Péter: A gúzsba kötött kamera (Vichy-korszak: a francia mozi különös aranykora)

FESZTIVÁL
Morsányi Bernadett: Menekülés az érzelembe (Török filmek)
Ruprech Dániel: Hova tovább (Szemrevaló/Sehenswert)

KÍSÉRLETI MOZI 
Lichter Péter: A képguberáló magánya (Found footage filmek)

TELEVÍZIÓ
Pernecker Dávid: A hálózat csapdájában (Sam Esmail: Mr. Robot)
Kránicz Bence: Párizs retró (Papp Gábor Zsigmond: Ketten Párizs ellen)

FILM/REGÉNY
Varró Attila: Sebhelyeslelkűek (John Pearson: The Profession of Violence)
Simor Eszter: Dupla egó (Brian Helgeland: Legenda)

KRITIKA
Soós Tamás: Túllőttek a célon (Mátyássy Áron: Víkend)
Teszár Dávid: Emlékezni a felejtés korában (Ciro Guerra: A kígyó ölelése)
Baski Sándor: Izlandi magány (Dagur Kári: Fúsi; Baldvin Zofoníasson: Akváriumban élni)

A címlapon: Justin Kurzel: Macbeth (Michael Fassbender) – A Mozinet októberi bemutatója

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr337875434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása