EGY SZERELEM TÖRTÉNETE: A NŐ – Ned Benson filmje, meglepő módon, egy szerelem története, mégpedig a nő (Jessica Chastain) nézőpontjából elmesélve. A férfi (James McAvoy) verzióját egy hónap múlva nézhetjük meg.
AMNÉZIA – Ilyet se hallottunk még: a Nicole Kidman által alakított nőnek olyan amnéziája van, hogy minden reggel szó szerint tiszta lappal indul. A lyukakat férje (Colin Firth) segít betömni (khm), de a nő egy idő után gyanítani kezdi, hogy a férfi valamit elhallgat előle. A műfaj tehát: thriller.
SÍROK KÖZÖTT – Újabb Lawrence Block-adaptáció a mozikban, Scudder magándetektívet ezúttal (Jeff Bridges helyett (lásd: 8 millió halál)) Liam Neeson alakítja.
EGY NEHÉZ NAP ÉJSZAKÁJA – Újra moziban a Beatles Oscarra jelölt zenés ál-dokumentumfilmje, felújított képpel és hanggal.
VAN VALAMI FURCSA ÉS MEGMAGYARÁZHATATLAN – Reisz Gábor diplomafilmjét alaposan megelőzte a híre, köszönhetően annak, hogy Karlovy Vary-ban, a miskolci CineFesten és a Magyar Filmhéten is bemutatták, és mindenhol ovációval fogadta a közönség. A gerilla módszerekkel forgatott felnövési vígjáték főszereplője a 29 éves, munkanélküli Áron, aki szerelmi bánatában, erős alkoholos befolyásoltság hatására, repülőjegyet vesz Lisszabonba. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Reisz Gábor diplomamunkája felszabadultan, játékosan és hitelesen mesél az útkeresés kínjairól. Kultgyanús generációsfilm született. (Baski Sándor kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)
ST. VINCENT – Az elsőfilmes Theodore Melfi dramedy-jében Bill Murray lecsúszott, rossz éltű mizantrópot alakít, aki pénzhiány miatt felcsap bébiszitternek. A gondjaira bízott 12 éves Olivert magával viszi kedvenc kocsmájába és a lovira, de verekedni is megtanítja. Bill Murray-fanok előnyben.
PISZKOS PÉNZ – A kiváló Bikanyak belga rendezője, Michael R. Roskamot megkapta a hollywoodi repülőjegyét: első angol nyelvű filmje Dennis Lehane egyik novellájának adaptációja. A helyszín Brooklyn, a történet főszereplője Bob (Tom Hardy), aki unokatestvére (James Gandolfini utolsó (?) szerepe) kocsmájában dolgozik csaposként. A műintézmény nem csak vendéglátóipari egységként funkcionál, de a csecsen maffia pénzgyűjtő helyeként is, ezért különösen érzékenyen érint minden felet, amikor valakik kirabolják a kocsmát.
SZAVAK NÉLKÜL – Megtörtént eseményeken alapuló lengyel dráma egy gyerekkora óta paralízises fiúról. Bár az orvosok úgy hiszik, nem csak testileg, de mentálisan is béna, Mateusz elkezd kommunikálni a külvilággal.
A Filmvilág kritikusa szerint: Maciej Pieprzyca filmje egy kósza percre sem válik hatásvadásszá vagy melodramatikussá. A rendezőírót ugyanis szemmel láthatólag egészen más érdekelte, mint a szenzáció. (Forgács Nóra Kinga kritikája az októberi Filmvilágban olvasható.)