MAGYAR HOLOCAUST
A holocaust egyszerre veti fel az ábrázolhatóság lehetetlenségének és szükségszerűségének kérdését; sajátossága és egyedisége éppen ebben a paradoxonban rejlik. Ehhez a Kádár-kor is hozzátette a maga politikai paradoxonját, mivel saját genezisével nem tudott szembenézni, a magyar történelem 1945 előtti traumáit sem tudta, akarta feltárni. A kollektív amnéziát a kor irodalma és filmművészete törte meg.
Gelencsér Gábor: Láthatatlan történet (A magyar film és a holocaust)
Báron György: Egyszer volt... (Magyar dokumentumfilmek a holocaustról)
MAGYAR MŰHELY
Harmat György: Ha a szellem szabad (Első és utolsó filmek)
Varga Balázs: Hét az egyben (Pálfi György: Szabadesés)
Erdélyi Z. Ágnes:Az új hullám édes könnyűsége(Beszélgetés Török Ferenccel)
Sipos Júlia: Riksaláz (Beszélgetés Somogyvári Gergővel)
EASTPLOITATION
Sághy Miklós: Eastploitation (Kelet-európai leánykereskedelem)
Margitházi Beja: Lassú gyors (Men Lareida: Viktória – A zürichi expressz)
SÖTÉT BŰNÖK
Highsmith még nem volt harminc, amikor Hitchcock filmet forgatott első regényéből, az Idegenek a vonatonból, de ezt a figyelemreméltó indulást nem követte gyors áttörés. Az ötvenes évektől folyamatosan aktív írónő munkái elsikkadtak az olyan sikerszerzők árnyékában, mint Mickey Spillane vagy Donald Westlake, de a hipermaszkulin, akciódús hard-boiled krimikkel szemben Highsmith írásai eleve közelebb állnak James M. Cain fatalista bűntörténeteihez.
Baski Sándor: A lazaság romantikája (Elmore Leonard-bűnregényei)
Varró Attila: A negatív tér (Hard-boiled képregények)
Kovács Marcell: Az örök város (Frank Miller-Robert Rodriguez: Sin City: Ölni tudnál érte)
Roboz Gábor: Orvos a műtőasztalon (Ann Biderman: Roy Donovan)
Sepsi László: Elveszve Európában (Hossein Amini: Kétarcú január)
SZÉP ÚJ VILÁGOK
A young adult disztópiák (Az emlékek őre, Éhezők viadala, Burok, Az útvesztő), bár lehetőséget adnak a társadalomkritikai reflexiókra is, Huxley, Orwell, Bradbury, Gilliam anti-utópiáival szemben inkább az egyén útjára, kiemelkedésére és fejlődésére koncentrálnak. A disztópia embertelen, rettenetes világa csupán közeg, extrém mesei akadály, ami a fiatal hősök fejlődéstörténetét, beérését előidézi és teszteli.
Sándor Anna: Szép új világ – ősi hagyomány (Tini-disztópiák)
Jankovics Márton: Sokadik nekifutás (Wes Ball: Az útvesztő)
Andorka György: Belső űr (Terry Gilliam:A zéró teoréma)
BACALL
Horeczky Krisztina: A szövetséges (Lauren Bacall 1924-2014)
TÖRÖK FILM 100
Barkóczi Janka: A Zöld Fenyő örökösei (100 éves a török film – II. rész)
Kránicz Bence: Játszd újra, Semih! (Török remake)
FESZTIVÁL
Simor Eszter: Brit szellem (Edinburgh)
Kovács Bálint: A kísérletek száma (Wroclaw)
FILM/REGÉNY
Vajda Judit: Lemenni a térképről (Reif Larsen: T. S. Spivet különös utazása)
Alföldi Nóra: Szelíd teremtés (Jean-Pierre Jeunet: T. S. Spivet különös utazása)
KRITIKA
Báron György: A jólét peremén (Jean-Pierre Dardenne-Luc Dardenne: Két nap, egy éjszaka)
A címlapon: Pálfi György: Szabadesés (Nagy Zsolt) – A Vertigo Média bemutatója.