MAGYAR MŰHELY
Pólik József: Elvesztett illúziók (A magyar politikai film korszakai – 1. rész)
Hegedüs Márk Sebestyén: Holt ügyek (Rosszak-e a magyar krimik?)
ÁLLATI ELMÉK
Az állathorror ragadozói nem a legyengült és beteg egyedeket, hanem a legyengült és beteg családokat fenyegetik. A család egységének megtörése egyben a civilizáció pajzsának repedését is jelzi, amin keresztül a hősök életébe betörhet az embertelen anyatermészet és a nyers ösztönvilág, így a leghétköznapibb állatot is csak egy hajszál választja el attól, hogy mitikus szörnynek látsszék.
Forgách András: Lili és Hagen (Mundruczó Kornél: Fehér Isten)
Sepsi László: Borzasztó természet (Állathorror)
Csiger Ádám: Rossz nevelés (Samuel Fuller: White Dog)
FEMME FATALE
Az egyetemes filmtörténet egyik legtöbbet foglalkoztatott figurája, a hollywoodi „végzet asszonya” idén százéves, sötét varázsát azonban mindmáig őrzi. A tragikus románc egyik legnagyobb karriert befutott változata 1914-ben született meg, és a keresztségben a vampfilm nevet kapta, prototípusa a Kipling verse és Burne-Jones festménye ihlette A veszedelmes asszony.
Pápai Zsolt: Kleopátra lánya (Százéves a femme fatale)
Zsubori Anna: Freud a Disney-kastélyban (Robert Stromberg: Demóna)
DIVATMOZI
Az elmúlt három évtized hollywoodi és európai filmtermésében jó pár mutatós darab született, amely alátámasztja a mozi és a divat szorosabb összefonódását. A csillogó, párhuzamos világok közti hasonlóságok adottak, joggal párosíthatjuk össze a prêt-à-porter, azaz a konfekció fogalmát a tömegfilmével, illetve az haute couture-t, a személyre szabott eleganciát a szerzői vagy művészfilmekhez kapcsolódó alkotói hozzáállással és gyártási rendszerrel.
Tüske Zsuzsanna: Divat-vásznak (Jalil Lespert: Yves Saint Laurent)
Varró Attila: Fotós-montázs (Divatképek és Nagyítás)
LENGYEL FILM
Zalán Vince: Öt nem könnyű darab (Krzysztof Zanussi)
Pályi András: Ki vagy? (Lengyel Filmtavasz)
HÖLLERING
Kelecsényi László: Höllering a Hortobágyon (Beszélgetés Szekfü Andrással)
Szekfü András: A puszta meséje (Passuth és a Hortobágy-film)
FESZTIVÁL
Varga Balázs: Eszköztelenül (Wiesbaden – goEast Filmfesztivál)
Buglya Zsófia: Filmhangok vegyeskarra (Linz – Crossing Europe)
Mátyás Győző: A tabuk ellen (Krakkó)
FILM/REGÉNY
Varró Attila: Apokalipszis, mindig (Hiroshi Sakurazaka: A holnap határa)
Kránicz Bence: Továbbélők (Doug Liman: A holnap határa)
KÖNYV
Stőhr Lóránt: A kánon joga (Gelencsér Gábor: Az eredendő máshol)
HATÁRSÁV
Szabó Dénes: Szerepjáték tárgyakkal (Beszélgetés Szöllősi Gézával)
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor:Szuperhősök, labdával (Futball és reklám)
KRITIKA
Sepsi László: A deviancia varázsa (Leonard Abrahamson: Frank)
Barotányi Zoltán: Első fokon (Hajdú Eszter: Ítélet Magyarországon)
Vajda Judit: Őserdők hősei (Thierry Ragobert: Amazónia; Luc Jacquet: Volt egyszer egy erdő)
A címlapon: Jalil Lespert: Yves Saint Laurent (Charlotte Le Bon) – A Cinetel bemutatója.