ANGÉLIQUE – Francia kalandfilm. Szinopszis: „Angélique de Sancé, a makrancos szépséget az elszegényedett apja feleségül kényszeríti Joffrey de Peyrac grófhoz, akinek gazdagságát nem csak az egyház és más nemesek irigylik, de még a királynak is szemet szúr. Míg a friss házasok kapcsolata váratlanul romantikus szerelemmé alakul, az udvari intrika és Angélique sötét titka a múltból veszélybe sodorja az egész család életét.” (port.hu)
SAINT-TROPEZBAN TÖRTÉNT – Francia vígjáték Daniéle Thompson (Felix és Rose, Házibuli) rendezésében, főszerepben két egymástól mindenben különböző testvérrel. A címbéli helyszínen egyikük a feleségét temeti, a másik (ugyanaznap) a lányát adja férjhez.
HALÁLOS MÉLYSÉG – Az eredeti, norvég Álmatlanság rendezőjének új filmje, megtörtént események alapján. A 80-as években norvég és amerikai szakemberek közösen próbálták tökéletesíteni a mélytengeri olajfúrás technikáját, hogy az Északi-tenger gáz- és olajkészleteit meg tudják csapolni. Az egyik próbamerülés során halálos baleset történik, a testvérét elveszítő Petter azonban arra gyanakszik, hogy nem véletlenül kellett a bátyjának meghalnia. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Halálos mélység igazán torokszorító bravúrja, hogy remek érzékkel talált rá a norvég történelem egy olyan pontjára, amin keresztül becsempészheti a jóléti társadalom mögött lappangó rossz lelkiismeretet országának tömegfilmjébe. (Sepsi László kritikája az áprilisi Filmvilágban olvasható.)
HALHATATLAN SZERETŐK – Jarmusch. Vámpírfilm. Tom Hiddleston, Tilda Swinton, Mia Wasikowska, John Hurt. Szükség van még egyéb érvre? Az amerikai független film egyik legmarkánsabb figurája a túlzottan absztrakt és rideg Az irányítás határait követően szerencsére újra a megszokott színvonalon és stílusban alkotott. [előzetes]
A blog kritikusa szerint: Jarmusch otthonosan, magától értetődő természetességgel mozog a közegben, játszi könnyedséggel teremt hiteles "underground" hangulatot, manírok nélkül szólítja meg közönségét. Láthatóan pontosan tudja, kiknek készíti filmjét, a beavatatlan kíváncsiskodókat pedig nem áll szándékában megszólítani. (…) A Halhatatlan szeretők így válik egyedülállóan ötletes, eredeti vámpírfilmmé, tiszteletben tartja, ugyanakkor saját képére formálja a számtalan módon feldolgozott mítosz elemeit. Egyszerre unikuma, és minden ízében illeszkedő, mondhatni sorsszerűen elrendeltetett darabja Jim Jarmusch életművének. (Nemes András kritikáját itt lehet elolvasni.)
JOE – A Joe-ban dupla visszatérésnek lehetünk tanúi, egyfelől az izgalmas független filmekkel indító, majd stoner vígjátékokra (Ananász expressz, Király!) váltó David Gordon Green újra „komoly” filmet készített, másfelől Nicholas Cage-nek is sikerült végre – a kritikák tanúsága szerint – ripacskodás helyett valódi színészi teljesítménnyel előrukkolnia. A film valahol az amerikai délen játszódik, címszereplője egy börtönviselt, mogorva férfi, aki felvesz munkásnak egy halmozottan hátrányos családi környezetből érkező fiút (Tye Sheridan a Mudból). [előzetes]
TRANSZCENDENS – Nagyszabású sci-fi, neves szereplőgárdával (Johnny Depp, Rebecca Hall, Cillian Murphy, Morgan Freeman, Kate Mara, Paul Bettany) az eddig operatőrként jeleskedő Wally Pfister (A sötét lovag, Eredet) rendezésében. Depp egy mesterséges intelligencia szakértőt alakít, munkásságát azonban a radikális technológia-ellenes csoportok nem díjazzák, és merényletet követnek el ellene. Felesége és legjobb barátja feltöltik a tudatát a gépbe. [előzetes]