POMPEJI – A Resident Evil sorozat rendezője, Paul W.S. Anderson nagyszabású kosztümös akció-kalandfilmmel jelentkezik. A Havas Jon vagyis Kit Harrington által alakított gladiátornak „meg kell mentenie az igaz szerelmét egy korrupt szenátor karmaiból, miközben a kitörő Vezúv megsemmisíti körülöttük a várost.” További szereplők: Carrie-Ann Moss, Emily Browning, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Kiefer Sutherland, Jared Harris. [előzetes]
A PLEBEJUS HERCEG – Újabb olasz közönségfilm a mozikban: Alessandro Siani filmjében egy kis európai hercegség trónörökösnője egy nápolyi, munkanélküli férfivel próbál összejönni, hogy többet szerepelhessen az újságokban. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Válság idején mindig népszerű az eszképista, glamúros tündérmese, a derűlátó komédia és a gazdag réteg (osztálykülönbségekre építő humorral való) kifigurázása. A filmbeli mesterséges románchoz hasonlóan a precíz sikerfilm-recept is garantáltan hozza a várt szenzációt. (Csiger Ádám kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)
MŰKINCSVADÁSZOK – George Clooney új rendezésében megint egy all-star gárdát hozott össze: ezúttal Matt Damon, Cate Blanchett, Bill Murray, John Goodman, Jean Dujardin és persze maga a direktor alakítja a főbb szerepeket. A valós eseményeken alapuló történet a II. Világháború idején játszódik, a jórészt civilekből álló amerikai osztag a nácik által elrabolt műkincsek felkutatását és visszaszerzését végezte a frontvonalak mögött. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Míg a film eszmei üzenete szerint egy művészi alkotásnak akár az emberélet is alárendelhető, ezúttal pont a lélektelen, öncélú sztárparádé temeti maga alá a filmalkotást. (Varró Attila kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)
BŰBÁJ ÉS KÉJELGÉS – A legőrültebb spanyol rendező címére eséllyel pályázó Álex de la Iglesia ezúttal egy heistfilmbe oltott horrorkomédiát készített az Alkonyattól pirkadatig után szabadon. Három bankrabló a főszereplő, akik egy sikeres akciót követően egy baszk faluban feminista boszorkányok karmaiba kerülnek. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Bűbáj és kéjelgés nélkülözi ugyan az Egy őrült szerelem balladájának tragikus felhangjait, és így profán könnyedségében inkább A fenevad napjának örököse, cserébe viszont magával ragadó felszabadultsággal meríti meg az európai mesekincset – élen a Jancsi és Juliskával – a švankmajeri groteszk testváladékoktól fortyogó kondérjában. (Sepsi László kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
MAISIE TUDJA – A Henry James regényéből készült adaptációban elvált szülők küzdenek a címbéli kislány felügyeleti jogáért. Scott McGehee és David Siegel filmje Maisie szemszögéből mutatja be az eseményeket, miközben olyan jó nevű színészek alakítják a felnőtt szerepeket, mint Julianne Moore, Steve Coogan vagy Alexander Skarsgard. [előzetes]
A TITOKZATOS SZERETŐ – Ralph Fiennes második rendezésében Charles Dickens magánéletének egy kevésbé ismert fejezetét meséli el. Az írót ő maga, fiatal szeretőjét Felicity Jones alakítja. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A közép- és felsőosztály életét hatásosan felidéző, a szópárbajokban és a női finesz bemutatásában jeleskedő, kifinomultan fogalmazó alkotás, ha valamiért, akkor Felicity Jones Nelly-alakítása, és az írót alakító Fiennes miatt mondható figyelmünkre érdemesültnek. (Kolozsi László kritikája a márciusi Filmvilágban lesz olvasható.)