Filmvilág blog

Itt a januári Filmvilág!

Jodorowsky, Frears, Miss Hollywood

2014. január 02. - filmvilág

fv1401.jpgJODOROWSKY
A chilei világpolgár rendező, író, színész, rajzoló, zeneszerző Jodorowsky filmjei leplezetlen példázatok önmagunk meghaladásáról és az ego levetkőzéséről, olykor mintha egyenesen spirituális oktatófilmek lennének, ezek a tanmesék azonban bizarr, hipnotikus erejű képekben bontakoznak ki, melyeket örökre beégnek a néző retinájába.

Jankovics Márton: A világfi hazatérése (Jodorowsky, a mágus)
Sepsi László: A próféta kudarca (Frank Pavich: Jodorowsky's Dune)

JAPÁN SZELLEM
Amióta a második világháború befejezése (és a közel egy évtizedig fennálló amerikai protektorátus) szélesre nyitotta a két nemzet közötti átjárót, Japán kulturális szigetvilága gazdag és sokszínű zsánervilágával megtermékenyítő hatást gyakorol az őshonos amerikai műfajokra. miközben maga is kiváló közeget jelent a hollywoodi zsánerexportnak.

Varró Attila: Harcosok és hittérítők (Variációk 47 roninra
Csiger Ádám: Ház az erdő mélyén (Japán kísértetfilmek:Hausu)

FREARS
Takács Ferenc: Itt és most (Stephen Frears)
Vajda Judit: Nihil nimis (Stephen Frears: Philomena)

MISS HOLLYWOOD
Kovács Kata: Neurózis és happy end (Nicole Holofcener: Exek és szeretők)
Baski Sándor: Hölgyválasz (Korhatáros női komédiák)

MAGYAR MŰHELY
Pólik József: Nehéz ébredés (A szocializmus reform-filmjei – 2. rész)
Kővári Orsolya: „Az oroszlán: asszimilált bárány” (Filmszínpad: Rába Roland)

QUEER FILMEK
A „meleg robbanás” globális utórengései a helyi hatásokkal keveredve rajzolják ki a 2000-es évek magyar filmjének nemekkel és szexualitással kapcsolatos térképét. A 80-as évek tragikus-melodrámai vonulatát, az elmúlt évtizedben a vígjátéki vonulat váltotta, amelyben az alpári viccelődéstől az intelligens romkomig terjed a skála.

Kis Katalin: A bús heteroszexuális férfi panaszai (Melegek a magyar filmben)
Harmat György: Ugyanaz a szerelem (Budapest Pride LMBTQ Fesztivál)
Huber Zoltán: Másképpen más (Orosz Dénes: Coming Out)

TEST ÉS LÉLEK
Kovács Petra: Titkok a vásznon (London: Európai Pszichoanalitikus Filmfesztivál)
Pintér Judit Nóra: A szenvedés képei (Betegség a filmvásznon)

BALKÁN EXPRESSZ
Forgács Iván: Béketeremtő filmes háború (Bosnyák filmek)

CAPA 100+
Bácsvári Kornélia: A mexikói bőrönd (Robert Capa elveszett fotói)
Kolozsi László: Capa filmje (Robert Capa/A Játékos)

KÖNYV
Kelecsényi László: A vér nem válik vízzé (Inkey Alice: No de Alizka!)

FILM/REGÉNY
Bocsor Péter: Fehéren feketén (Solomon Northup: Twelve Years a Slave)
Roboz Gábor: Halványuló kézjegy (Steve McQueen: 12 év rabszolgaság)

KRITIKA
Gelencsér Gábor: A ló másik oldala (Ferenczi Gábor: Overdose)
Bilsiczky Balázs: Határtalanul (Zsigmond Dezső: Háromkirályok)
Andorka György: A halhatatlanság halála (Ari Folman: A futurológiai kongresszus)

A címlapon: Ari Folman: A futurológiai kongresszus – A Cirko Film januári bemutatója.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr795720906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása