FRANCIA TÜKRÖK
Költő, filmrendező, regény-, dráma- és forgatókönyvíró, díszlettervező, jelmeztervező, festőművész, szobrász, grafikus, színész, kitűnő zongorista. 50 éve halt meg a francia művészet utolsó mindenes zsenije. „A divat arról ismerszik meg, hogy mindig kimegy a divatból.” Cocteau nem lett démodé, szikrázó kreativitása ma is izgalmassá teszi filmjeit és költészetét.
Ádám Péter: Fekete tükörben (Jean-Pierre Melville és a gengszterfilm)
Szatmári Zsófia: Egy örök visszatérő (Cocteau a Cinémathèque-ben)
Fáber András: Maszkok és tükrök (Jean Cocteau)
MAGYAR MŰHELY
1963 és 1968 között a liberalizáció és modernizáció folyamatát támogató „kérdező filmek” a valóság módszeres, józan elemzésének igényével léptek a közönség elé: megpróbálták színről-színre látni a Kádár-rendszert. 1968 tragikus fordulata, a reformer Csehszlovákia megszállása azonban véget vetett a gazdasági-politikai-kulturális reformoknak.
Kelecsényi László: „Mindegy mi az, csak igaz ne legyen” (Beszélgetés Király Jenővel)
Pólik József: Nehéz ébredés (A szocializmus reform-filmjei – 1. rész)
Horeczky Krisztina: Cintányéros cudar világ (Mundruczó Kornél színháza)
Schubert Gusztáv: Pokolidő (Kovács András Bálint: A kör bezárul – Tarr Béla filmjei)
Huber Zoltán: „Kitanulni a zsánerfilmeket” (Beszélgetés Orosz Dénessel)
Varga Zoltán: Rajzolt siratóének (Szilágyi Varga Zoltán: A jókedvű örmény temetése)
Kovács Kata: Kóla, foci, meditáció (Beszélgetés Miklós Ádámmal)
LIZZANI
Bikácsy Gergely: Celluloid (Carlo Lizzani 1922-2013)
MOZITENGER
A szuperhősfilmekben az egész világ sorsa a tét. Amikor már nem lehet tovább fokozni a fokozhatatlant, a mindenséget befogó fókusz az egyénre szűkül, és újra divatba jönnek azok a monodrámák, ahol „mindössze” a lét – a főszereplő léte – a tét. A rendezők a túlélőfilmek második hullámában ismét felfedezték maguknak a hajótörötteket és az óceánt.
Baski Sándor: Ember a vízben (Tengeri túlélőfilmek)
SKANDINÁV ZSÁNEREK
Géczi Zoltán: Jégvihar Kaliforniában (A skandináv Hollywood)
Roboz Gábor: És más semmi (Gabriela Pichler: Enni, inni, meghalni)
BALKÁN EXPRESSZ
Szíjártó Imre: Az Alpok napos oldalán (Új szlovén film)
FESZTIVÁL
Pörös Géza: Élni jó! (Gdynia)
FILM/REGÉNY
Varró Attila: Gombnyomásra (Orson Scott Card: Végjáték)
Sepsi László: Győzelemre ítélve (Gavin Hood: Végjáték)
KRITIKA
Andorka György: Feketén-fehéren (Lee Daniels: A komornyik)
A címlapon: Jean-Pierre Melville: A szamuráj (Alain Delon)