KHUMBA – Dél-afrikai animációs film, főszerepben egy csíkozottság tekintetében kihívásokkal küzdő zebrával, aki nekivág a nagyvilágnak, hogy orvosolja szépséghibáját.
VÉGJÁTÉK – Orson Scott Card sci-fi klasszikusának (a rajongók által) régóta várt és egyben rettegett adaptációja Gavin Hood (Tsotsi, X-Men kezdetek: Farkas) rendezésében. A történet szerint egy gonosz földönkívüli faj a bolygónk elpusztítására tör. Az ellenséggel egy gyerekkatonákból álló osztag hívatott szembeszállni. Ilyen gyilkossá manipulált katona a főhős, Ender is, aki máshogy akarja azt a bizonyos végjátékot lejátszani. A neves szereplőgárda: Harrison Ford, Abigail Breslin, Hailee Steinfeld, Asa Butterfield, Sir Ben Kingsley, Viola Davis.
PHILLIPS KAPITÁNY – A kézikamera legnagyobb barátja, Paul Greengrass egy 2009-es incidenst dolgozott fel: a Maersk Alabama nevű teherhajót, amely szomáliai, ugandai és kenyai jótékonysági szervezetek számára szállított segélyt, kalózok támadták meg. Phillips kapitány nem tudta megakadályozni, hogy a banditák feljussanak a hajóra, de a legénység testi épségét szavatolandó maga ajánlkozott túsznak. A címszereplőt Tom Hanks alakítja, a kalózokat pedig szomáliai amatőrök.
A Filmvilág kritikusa szerint: Greengrass korrekt iparos munkája az iskolapéldákba kívánkozó thrillerjelenetekkel képes fenntartani az érdeklődést, de nem éri el A bombák földjén, a Zero Dark Thirty vagy a szintén kalóztémájú dán Emberrablás rétegzettségét, és látványosan elsüllyed, amikor a társadalmi-politikai parabola vizeire sodródik. (Pálos Máté kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)
DERMESZTŐ MÉLYSÉG – Az ismert izlandi (de újabban Hollywoodban is feltűnő) rendező, Baltasar Kormákur új filmje egy megtörtént esemény krónikája. Szinopszis: „Egy jeges téli napon egy halászhajó a szokásos fogás reményében fut ki a kikötőből. A hajó azonban baleset következtében elsüllyed, a legénység pedig a fagyos hullámok között találja magát. A mínuszokban az emberek számára reménytelen a túlélés, egyiküknek mégis sikerül órákon keresztül életben maradnia és kijutnia a szárazföldre. A valószínűtlen túlélést előbb ünneplik a helyiek, majd mind többen furcsállják a csodát. Az egyszerű halásznak pedig egyszerre kell szembenéznie a média figyelmével, az áldozatok családjaival, valamint a tudósok érdeklődésével.” (port.hu)
A Filmvilág kritikusa szerint: A sokarcú Kormákur ezúttal nem a műfaji mintákkal brillíroz, sokkal inkább az érzékletes ábrázolásmóddal és drámai hatáskeltéssel meséli el egy valóságos eredetű csoda krónikáját, amelyet – habár némileg szürkébb eddigi remekeinél – továbbra is a legfinomabb kivitelezés jellemez. (Tüske Zsuzsanna kritikája a novemberi Filmvilágban olvasható.)