Filmvilág blog

Itt a novemberi Filmvilág!

Svéd krimi, webmozi, Kennedy

2013. november 04. - filmvilág

1311x.jpgMAGYAR MŰHELY
Murai András: Tapasztalat és emlékezet között (Krónika – újranézve)
Sárközy Réka: A krónikás humánuma (Sára Sándor: Krónika)
Vincze Teréz: „Finomabb szűrői a valóságnak” (Gaál István modernista hősnői)

KENNEDY-FILMEK
A képernyőre termett John Fitzgerald Kennedy az amerikai elnökök sorában az első volt, aki az egyre befolyásosabb tömegmédiát professzionális módon tudta saját szolgálatába állítani, és az egyetlen, akinek a sors kegyetlen iróniájaként meggyilkolását is celluloidszalagok konzerválták, amelyek a nemzeti emlékezetbe 9/11 képeihez hasonlítható billogként égtek bele.

Andorka György: Camelot legendái (Kennedy-filmek

VELENCE
Schubert Gusztáv: Ég a ház is (Velence)      

SVÉD ZSÁNER
A világszerte népszerű svéd zsánerfilm odahaza is kelendő. Az ezredforduló óta biztosan tartja a 20 % körüli részesedést, ami átlagosan évi négymillió nézőt jelent. Miközben a sokszínű, sok műfajú svéd film éves filmtermésének keresztmetszeti ábrája egy szivárvány színeiben tündököl, közelebbről nézve az alkotásokat, egyfajta egységes, és meglehetősen sötét tónus válik szembetűnővé.

Varró Attila: Fekete szivárvány (Svéd trendek)
Roboz Gábor: Testkereskedelem (Mikael Marcimain: Call Girl)                 
Vajda Judit: Hideg nyomon (Camilla Lackberg krimik
Hegedüs Márk Sebestyén: Vörösben, sárgában, feketében (A svéd giallo)   

BALKÁN EXPRESSZ
Forgács Iván: Lépéshátrányból lépéshátrányba (Horvát filmek)

TRENDVÁLTÓK
Csiger Ádám: Stáb nélkül lázadó (Robert Rodriguez)    
Huber Zoltán: Robert Rodriguez: Machete gyilkol
Pernecker Dávid: Egyetemi évek (Don Hertzfeldt)

WEB-MOZI
A kulturális evolúcióban is megtörténhet, hogy egy új organizmus az ősibbet bekebelezve nem megsemmisíti, hanem integrálja. E sajátos összeolvadás jegyében zajlik a televíziós és internetes tömegkultúra közeledése. A smarttévén böngészhető világháló és a tableten futó online tévéadás korában a profi média és a filléres YouTube-dokumentarizmus hasonulása is érzékelhető.

Karkus Zsolt: Csatornaváltók nemzedéke (YouTube vs. Televízió)     
Kránicz Bence: Reformkonyha (Ipacs Gergely: Chili vagy Mango)   

KLIPMÁNIA
Szabó Dénes: Robot a kamera mögött (Daft Punk klipek)

FESZTIVÁL
Barkóczi Janka: Tabuk (CineFest – Miskolc)         

MOZIPEST
Sipos Júlia: Budapest retró (Beszélgetés Papp Gábor Zsigmonddal)  

FILM/REGÉNY
Sepsi László: A harag napja (Stephen King: Carrie)      
Varró Attila: Domináns gének (Kimberly Peirce: Carrie)         

TELEVÍZIÓ
Margitházi Beja: Menekülő (út)vonalak (Nagy Viktor OszkárPetrik András: Felsőbb parancs

KRITIKA
Baski Sándor: Greta és a város  (Noah Baumbach: Frances Ha)
Nevelős Zoltán: Egy nehéz nap odafenn (Alfonso Cuarón: Gravitáció)      
Forgács Nóra Kinga: Egy madár halála (Felix van Groeningen: Alabama és Monroe)  

A címlapon: Pierce Kimberly: Carrie (Chloë Grace Moretz) – A Fórum Hungary bemutatója.

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr355613621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása