A pályáját kaszkadőrként kezdő, kisebb szerepekben Dino Risi egyik korai filmjében, valamint a Ben Hurban (William Wyler, 1959) és a Doktor Antonio megkísértésében (Federico Fellini, 1962) is látható színész első komoly feladatát Luchino Viscontitól kapta A párduc forgatásán (nem mellesleg a még Mario Girotti néven működő Terence Hill és a kolumbiai Lou Castel karrierjében is fontos lépcsőfok volt ez a mozi). 1965-ig főleg peplumokban (pl. I due gladiatori) és kosztümös filmekben (Angélique-sorozat) volt látható, ám sztárstátuszba egyértelműen a Duccio Tessarival forgatott Ringo-filmek és Giorgio Ferroni Egy lyukas dollárja, azaz a westernek repítik -- igaz, Montgomery Wood álnéven. Később mindkét rendezővel dolgozik még (Ferroni filmje az itthon is matiné-favorit A tüzes íjász, Tessarié a nemrég DVD-n megjelent Tex és a mélység ura), legjelentősebb "házirendezője" mégis Michele Lupo, akivel hat közös filmet készít, köztük az itthon is forgalmazott Ben és Charlie-t, Afrika Expresszt, Californiát, és a Quentin Tarantino apropóján e blogon már megénekelt Kettős bűntény Hamburgbant. Pályája bővelkedik Magyarországon is népszerű művekben (pl. Tetőnk, a csillagos ég, A nagy csata, Angyali jobbhorog, Élve, de inkább holtan, A hatalom ára, Szerelmi bűntény, Vadnyugati szamuráj, A vasprefektus, Ezüstnyereg, Tűzsivatag c. sorozat), melyek egy részében Gemma szerepe egyéb okokból is figyelemreméltó, pl. A harag napjai főszereplőjeként állítólag Han Solo karakterének egyik ihletője volt, Az angyalok is esznek babotban nyilvánvalóan az éppen Sergio Leonével forgató Hill pótlására tették Bud Spencer mellé, a legtöbb filmjénél jóval sötétebb hangulatú Tenebrében Dario Argento egy rendőr szerepét bízta rá. A vásznon leginkább tiszta tekintetével és széles mosolyával hatást keltő Gemma az úgy nevezett komolyabb filmekben is kipróbálta magát, leghíresebb ezek közül talán A tatárpuszta, melyért rangos díjakra is jelölték. Egyik utolsó munkája is elismert alkotó, Woody Allen nevéhez köthető (Rómának szeretettel).
Béke poraira!