MAGYAR MŰHELY
Forgách András: Kívül időn és téren (Beszélgetés Szász Jánossal)
Pályi András: „Nem félni semmitől” (Szász János: A nagy füzet)
Baski Sándor: A halál angyalai (Bodzsár Márk: Isteni műszak)
Zalán Vince: Történelem az ablakunk alatt (Gyarmathy Lívia: A tér)
ODESSA-DOSSZIÉ
Amikor Európában elhallgattak a fegyverek, a filmvásznon is kezdetét vette a náci háborús bűnösök elleni hajsza – mégis hosszú évtizedekbe tellett érvényes karakterrel felruházni a nemzetiszocialista gazemberek fenyegető árnyékot vető, bizarr ellentmondásokban bővelkedő figuráját.
Géczi Zoltán: Köd utánam (A nácivadász filmek)
Schubert Gusztáv: A halál fuvarosa (Margarethe von Trotta: Hannah Arendt)
REAGAN ÉS HOLLYWOOD
A Reagan-éra ugyanazt kínálta a Vietnam és a Watergate-botrány által megtépázott nemzetnek a politikai retorika szintjén, mint a 70-es évek köldöknézése után a movie bratek által fémjelzett Új-Hollywood infantilis blockbuster-eszképizmusa a mozitermekben: közérthető válaszokat és fekete-fehér világképet, ahol „jó” és „rossz” világosan elkülöníthető egymástól.
Andorka György: Végjáték (A Reagan-korszak Hollywoodja)
Békés Márton: Elnökszerep (Ronald Reagan Superstar)
IDŐKÉP
Az időutazás azon ritka alműfaja a fantasztikus filmeknek, ahol a szubjektív verziók megelőzték az objektívet: a csodás események magyarázatát előbb kapcsolták a hősök elméjéhez, álmaihoz, fantáziájához, mintsem tudományos eszközökhöz vagy mágikus szertartásokhoz – a gépek csupán a képek nyomában jártak.
Varró Attila: A gépeken túl (Időutazás és melodráma)
Andorka György: Goldberg-variáció időutazásra (Shane Carruth: Találmány)
Sepsi László: Időkerekek (Ron Howard: Hajsza a győzelemért)
ÚJ RAJ
Varga zoltán: Taps a sötétben (James Wan démonológiája)
SEIDL
Ruprech Dániel: Köztük a kötél (Beszélgetés Ulrich Seidllel)
BALKÁN EXPRESSZ
Szíjártó Imre: Napkelet (Az új macedón film)
FESZTIVÁL
Barotányi Zoltán: Valamit visz a víz (Éltető Víz Filmszemle)
Szabó Dénes: Bepózol a csuka (Beszélgetés Mosonyi Szabolccsal)
MOZIPEST
Sipos Júlia: Repedések – Budapesti etűdök (Beszélgetés Almási Tamással)
FILM/REGÉNY
Bocsor Péter: A kifordított személyiség (Irvine Welsh: Mocsok)
Roboz Gábor: Szorul a hurok (Jon S. Baird: Mocsok)
KRITIKA
Baski Sándor: Kizökkentő szerelem (Abdellatif Kechiche: Adèle élete)
Margitházi Beja: Illegális élet (Danis Tanović: Epizód egy vasgyűjtő életéből)
KÖNYV
Kelecsényi László: Irány Irán (Vincze Teréz: Szerző a tükörben)