MAGYAR FIATALOK
A nemzedéki közérzetfilmekben a hagyományos történetmondás általában a háttérbe szorul, az elbeszélések egyszerűek, eszköztelenek, vagy éppen szándékoltan sablonosak, akár banálisak. A rendszerváltás nem adta vissza a fiatalok illúzióit. Az elmúlt két évtized nemzedéki közérzetfilmjeiben megalázó hatalmi játszmákba keveredő, céltalan figurák lézengenek.
Kránicz Bence: Passzív ellenállás (Nemzedéki közérzetfilmek)
Hirsch Tibor: Kontroll alatt (Kádár-kori fiatalok)
Bilsiczky Balázs: Ördögi színjáték (Beszélgetés Bodzsár Márkkal)
A GIALLO KEZDETEI
A német zsánerfilmezésről ritkán írnak elemzéseket, pedig az NSZK filmesek már Sergio Leone színrelépése előtt népszerűvé tették az európai westernt Karl May-feldolgozásaikkal, az Edgar Wallace-adaptációk másfél évtizedes, rendkívül népszerű „krimi”-ciklusa pedig a giallo műfaj előképe lett.
Hegedüs Márk Sebestyén: A német kapcsolat (Krimi és giallo)
Varga Zoltán: Rokonszenves hüllők (Sergio Martino giallói)
Nagy V. Gergő: Periszkóp a nappaliban (Giuliano Petrelli: Szemek a fal mögött)
CHILE ’73
Lénárt András: A rend tébolya (Chile ’73)
FILMISKOLA
Huber Zoltán: Betűhangolás (Szinkron vagy felirat?)
Nevelős Zoltán: Magyar hangja (Szinkronkészítők régen és most)
CINEFEST
Díszlet az egész világ. Trauner Sándor ars poétikáját a nyers valóságra kíváncsi cinéma vérité ugyan félretolta, de a Szerelmek városa, vagy a Legénylakás költői erővel teremtett díszlet-valósága nem veszített értékéből. A francia „költői realizmusnak” és Billy Wilder nagyvárosi vígjátékainak egyaránt ő adta meg máig hatásos és hiteles közegét és vizuális zenekíséretét.
Takács Ferenc: A város szerelmese (Trauner Sándor)
Csiger Ádám: „Nincs olyan, hogy fesztiválfilm” (Beszélgetés Bíró Tiborral)
MOZIPEST
Sipos Júlia: A városi ember művészete (Beszélgetés Dévényi Tamás építésszel)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Krízisek és újrakezdések (Szemrevaló/Sehenswert)
Barkóczi Janka: Minden egész (Karlovy Vary)
FILM ÉS IRODALOM
Gelencsér Gábor: Drámai keretek (Taviani-testvérek: Cézárnak meg kell halnia; Philippe Le Guay: Molière két keréken)
Ádám Péter: Mauriac „fekete angyala” (Claude Miller: Tékozló szív)
Bocsor Péter: Mit tudott Maisie? (Henry James: Maisie tudja)
Varró Attila: Tágra nyílt szemek (Scott Mcgehee-David Siegel: Maisie tudja)
KÖNYV
Zalán Vince: Hazatérőben (Ember a havason. Szőts István 100)
TELEVÍZIÓ
Szabó Dénes: Kossuthkifli (Beszélgetés Rudolf Péterrel)
KRITIKA
Sepsi László: Megváltó betegség (Neill Blomkamp: Elyzium)
A címlapon: Ulrich Seidl: A remény Paradicsoma (Melanie Lenz) – Az Anjou Lafayette bemutatója