Filmvilág blog

Premierek a héten

Dínók, nácik, gyilkosok

2013. május 02. - filmvilág

JURASSIC PARK 3DSpielberg emlékezetes, éppen 20 évvel ezelőtt bemutatott dino-kalandja ismét a mozikban, ezúttal 3D-ben. [előzetes]

CAMILLE Noémie Lvovsky saját maga írta, rendezte és főszerepelte erősen önéletrajzi ihletésű filmjét, amelyben az általa alakított középkorú színésznő szilveszter éjszaka hirtelen visszarepül a múltba és 16 éves önmaga testében találja magát. (Pontosabban: a teste ugyanaz, de a környezetének ez a jelek szerint nem tűnik fel.) [előzetes]

A NAGY NAP Sztárokkal telezsúfolt hollywoodi remake-je a francia Az öcsém esküvőjének. A sztori: „A rég elvált Don és Ellie Griffin (Robert De Niro és Diane Keaton) kénytelen eljátszani a boldog párt nevelt fiuk, Alejandro (Ben Barnes) kedvéért. Teszik mindezt azért, mert a fiatal vőlegény rendkívül vallásos vér szerinti anyja váratlanul úgy határoz, hogy a fél világon átrepülve részt vesz fia esküvőjén.” További fellépők: Robin Williams, Amanda Seyfried, Katherine Heigl, Topher Grace, Susan Sarandon. [előzetes]

LORE Az ausztrál Cate Shortland Németországban német nyelven, német témáról forgatott. A történet a II. Világháború végnapjaiban játszódik, a főszereplő Lore, egy magasrangú náci tiszt kamasz lánya, aki hirtelen családfővé avanzsál, miután anyja és apja is menekülni kényszerül. A film az idei Titanic Fesztiválon elnyerte a fődíjat, a Német Filmakadémia pedig a legjobb filmnek járó bronzszoborral tüntette ki. [előzetes]

lore.jpg

A Filmvilág kritikusa szerint: Shortland filmje számtalan módon válhatott volna didaktikussá vagy giccsessé. Hogy nem így történt, az legfőképpen a rendezőnő – már legelső munkájában, a Cigánykerékben is felmutatott – elbeszélő stílusának köszönhető, amely legalább annyira, ha nem jobban épít a lírai képekre, mint a dialógusokra. (Baski Sándor kritikája a májusi Filmvilágban olvasható.)

A HÍVÁS Brad Anderson (Transz-Szibéria, A gépész) új thrillerében a Halle Berry által alakított 9-11-es operátort azzal hívja fel egy fiatal lány, hogy elrabolták, és most egy kocsi csomagtartójában fekszik. A nő először értesíti a megfelelő szerveket, majd maga is nyomozni kezd. [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Brad Anderson legfrissebb munkájából csak az derül ki, hogy a párhuzamos montázst megszerette, valamiért azonban most nem érezte fontosnak a karakterteremtést. (Roboz Gábor kritikája a májusi Filmvilágban olvasható.)

HOGYAN NEVEZZELEK? Az Alexandre de La Patelliere - Matthieu Delaporte forgatókönyvíró-páros az utóbbi színdarabját adaptálta, amelyben egy vacsora komoly vitává fajul. Szinopszis: „Közös vacsorára készül egy baráti társaság, amelyen egyikük elújságolja, hogy születendő gyermeke fiú lesz. A hírt kitörő örömmel fogadják a barátok, ám amikor megtudják, hogy szülei Adolfnak (egészen pontosan Adolphe-nak) neveznék el, elszabadulnak az indulatok. A keresztnévadás körüli parázs vita régmúlt sérelmek és mélyen őrzött titkok sorát hozza felszínre.” [előzetes]

A Filmvilág kritikusa szerint: Kellemes francia darab a Hogyan nevezzelek?, ami egy pár óráig érdekes elméleti kérdést firtat a nevek szerepéről és a családtagok közötti dinamikáról, ennél többet nem is vállal. (Lovas Anna kritikája a májusi Filmvilágban olvasható.)

A bejegyzés trackback címe:

https://filmvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr705262447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása