SZÜRKÜLETI ZÓNA
Mintha Hollywood kezdene másképp tekinteni az idősekre. Régebben még így szólt a vonatkozó álomgyári bon-mot: „Ha el akarod veszíteni a közönséged, csinálj filmet öregekről”, de mára a trend megfordulni látszik, Hollywood új célközönséget talált magának. Az ötven fölötti nézők nem a nagyköltségvetésű szuperprodukciókra, hanem a régi idők sztárjaira kíváncsiak.
Baski Sándor: Nem vénember (Hollywood és az idősek)
Vajda Judit: Idősebbek is elkezdhetik (Túlkoros testiség)
Hirsch Tibor: Nem vénnek való filmek (Öregek a magyar filmben)
MAGYAR MŰHELY
Muhi Klára: Permanens vizuális forradalmár (Grunwalsky Ferenc-portré)
Kelecsényi László: „Soha nem lesz belőlem operatőr” (Beszélgetés Szécsényi Ferenccel)
ASSAYAS
Báron György: Az eltűnt lázadás nyomában (Egy magyar Párizsban: Olivier Assayas)
BOLLYWOODI ÁLMOK
Az indiai filmgyártás idén 100 éves. A kontinensnyi országban ma már évente 1000-1200 film készül. A bollywoodi filmtermés ennek csak egy részét teszi ki, de ez a kétszáz film vonzza moziba a nézők többségét. Bollywood látványos, színes, romantikus álomvilága az utóbbi időkben már Európában és Amerikában is egyre népszerűbb. Nem véletlenül, ezek a filmek egzotikusak, szórakoztatóak, ugyanakkor olyan filmtípust képviselnek, mely egyedülálló a világ filmgyártásában.
Vajdovich Györgyi: Ahol a szuperhős is táncra perdül (Bollywoodi műfajkeverék)
Tóth Luca: Bollywood Bollywoodról (Farah Khan: Om Shanti Om)
ÖRDÖGŰZŐK
Európa ugyan a boszorkányüldözésből több mint kétszáz éve kigyógyult, de a kifejezés és a bűnbakkeresés tébolya – új és új tartalommal – velünk maradt. A klasszikus exorcista filmek (Salemi boszorkányok, Ken Russel Ördögökje, vagy a Mater Johanna) nem a katolikus/protestáns vallást kritizálják, még csak nem is az egyházat ostorozzák, hanem egy ön- és közveszélyes kóros lelkiállapot és világszemlélet diagnózisát adják.
Varga Dénes: Mindenkiben ott bujkál (Az ördögűző utóélete)
Schubert Gusztáv: A gonosz álarcában (Ördögűzés: Loudun és Salem)
TITANIC
Baski Sándor: Kikötött (Titanic: versenyfilmek)
Huber Zoltán: A múlt árnyai (Csehek a Titanicon)
Roboz Gábor: Csápos szörnyek és harcias családok (Titanic: Zöld sziget)
FESZTIVÁL
Buglya Zsófia: Periférikus éleslátás (Graz - Diagonale)
MOZIPEST
Erdélyi Z. Ágnes: Nappal Muskátli, éjjel Szép Ilonka (Beszélgetés András Ferenccel)
Varró Attila: Főtaxi-sofőr (András Ferenc: Dögkeselyű)
FILM/REGÉNY
Vajda Judit: Kedves ellenségeim (Stephanie Meyer: A burok)
Szabó Noémi: Széplelkű paraziták (Andrew Niccol: A burok)
KRITIKA
Horváth Eszter: Szemérmetlen burleszk (Pedro Almodóvar: Szeretők, utazók)
Huber Zoltán: Első fecskék (Joseph Kosinski: Feledés)
A címlapon: Cate Shortland: Lore (Saskia Rosendahl) – A Mozinet bemutatója