BOSZORKÁNYVADÁSZOK – A Náci zombik rendezőjének új filmjében Jancsi és Juliska már felnőttek és közösen vadásznak gonosz boszorkányokra, mert miért ne? Főszereplők: Jeremy Renner, Gemma Arterton, Famke Janssen, Peter Stormare. [előzetes]
MEGTÖRT VÁROS – Az Éli könyvének rendezője, Allen Hughes zsarudrámát / krimit forgatott. Szinopszis: „Billy Taggart a New York-i ex-zsaru (Mark Wahlberg) az egyik legjobb rendőr volt a városban, ám utolsó nyomozása során túl messzire ment. Magándetektívként próbálja helyre tenni életét, mikor egy nap telefonhívást kap a polgármestertől, Hostetlertől (Russell Crowe), aki munkát ajánl neki, és lehetőséget, hogy visszakapja jelvényét. Hostetler attól tart, hogy feleségének (Caherine Zeta-Jones) viszonya van, és ezzel veszélybe sodorja újraválasztásának esélyeit. Billy komolyan veszi a feladatot, egyre mélyebbre ássa magát az ügybe, és rájön, hogy sokkal többről van szó, mint egy sima házasságtörési botrány.” [előzetes]
(Huber Zoltán villámkritikája holnap lesz olvasható, itt a blogon.)
HITCHCOCK – A két párhuzamosan forgó „Hitchcock-film” közül először Sacha Gervasi verziója futott be a magyar mozikba, Sir Anthony Hopkins-szal a főszerepben. Ez a produkció a rendezőzseni egyik filmjének, méghozzá a Psychónak a forgatását dokumentálja. Hitchcock feleségét Helen Mirren, míg Janet Leigh-t (a Psycho női főszereplőjét) Scarlett Johansson alakítja, de Jessica Biel is feltűnik, mint Vera Miles. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A mozifilm minden ihletettebb részlete ellenére összességében nem több elegáns és ízléses, ám hosszútávú memóriánkban aligha megmaradó biztonsági játéknál. (Varga Zoltán kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)
MOST JÓ – Újabb verziója készült el a „gyógyíthatatlan beteg fiatal a halálra készül”-típusú filmeknek, ezúttal brit produkcióban. A bakancslistát készítő leukémiás lányt Dakota Fanning alakítja, a rendező Ol Parker, a Keleti nyugalom - Marigold Hotel forgatókönyvírója. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A kiváló szereposztás és az átélhető figurák sem feledtetik teljesen az ordító közhelyeket, bár a könnyfacsarást azért sikerül garantálniuk. Ez is az egyike azoknak a moziknak, ahol a rák nem több egy rövidre nyírt, helyes frizuránál. (Kovács Kata kritikája a februári Filmvilágban olvasható.)