A 007-ES MODELL
Hirsch Tibor: Bond színeváltozásai (A 007-es modell)
Szabó Ádám: Otthagyni a Nőt (James Bond és a Kényelemhányados)
Huber Zoltán: A kém, akit szeretünk (A Bond-imázs)
Hubai Gergely: Dum-di-di-dum-dum (Bond-zenék)
TONY SCOTT
Tony Scott az elmúlt harminc évben Hollywood meghatározó figurája volt: bár ritkán részesült olyan egyöntetű kritikai elismerésben, mint hét évvel idősebb fivére, Ridley Scott, az 1986-os Top Gun óta megkerülhetetlen formálója az amerikai tömegfilm arculatának. Életművének legfontosabb vezérfonala a hagyományos férfiszerepek hanyatlásának feltérképezése, stílusára nagyban hatott a klipek gyorsmontázsa.
Sepsi László: Ellenőrzött vonatok (Tony Scott)
Varró Attila: Robotpilóták (Kultuszmozi: Top Gun)
CHRIS MARKER
Chris Marker a francia újhullám legizgalmasabb dokumentumfilmese, újrafogalmazta a valóság, a kamera és a dokumentumfilmes viszonyát. Társalkotója volt Resnais és Duras Szerelmem, Hiroshimájának. Állóképekre komponált rejtelmes sci-fije, a Kilátóterasz (1962) máig elemzések tárgya. Riportfilmje, a Szép május (1963) a cinéma vérité friss szemléletének kiemelkedő dokumentuma, telve Godard-i képi leleményekkel.
Bikácsy Gergely: Utópia-macskák (Chris Marker)
Bíró Yvette: Az idő spiráljában (Chris Marker: Nap nélkül)
MAGYAR MŰHELY
Kovács Bálint: Megtalálni a kulcsot (Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal)
Kelecsényi László: A többi néma csend? (Krúdy Gyula mozijában)
PSZICHOTHRILLER
A pszichothrillert mindmáig a horrorral határos műfajként jegyzik, holott világmagyarázata nem a természetfölötti szörnyűségekre, hanem nagyon is valóságos társadalmi, családi defektekre, mindenekelőtt a végzetesen elrontott apa- és anyaszerepekre épül.
Varga Zoltán: Lélekmélyi alvilág (A pszichothriller)
Varró Attila: Kettős hatás (Jaume Balagueró: Amíg alszol)
Csiger Ádám: A könyörtelen színház (Az art-giallo)
FESZTIVÁL
Schubert Gusztáv: A dózse rinocérosza (Velence)
MARILYN MONROE
Ádám Péter: A védtelenség diszkrét bája (Marilyn Monroe 2. rész)
TELEVÍZIÓ
Kovács Gellért: Motorizált gengszterék (Kurt Sutter: Kemény motorosok)
KRITIKA
Alföldi Nóra: Nápoly felett az ég (Matteo Garrone: Reality)
Pintér Judit Nóra: Haneke poklai (Michael Haneke: Szerelem)
Vincze Teréz: Vicces, de nem nevetünk (Ulrich Seidl: Paradicsom: Szeretet)
Margitházi Beja: Lombtalan álmok (Vancsó Zoltán: Álomvölgy)
A címlapon: Michael Haneke: Szerelem (Emmanuele Riva) – A Cirko Film novemberi bemutatója.