MAGYAR PANTHEON
Pintér Judit: Havasokon innen, búzamezőkön túl (Szőts István centenárium)
Kelecsényi László: Hamis játékosok (Ottlik-mozi)
SPANYOLCSIZMA
A normálisak uralta világban egy testi-lelki sérültekből álló terroristacsoport küzd a csúfak jogaiért (Mutáns Akció), egy pap a lehető legtöbb gonoszságot kénytelen elkövetni, hogy kijátssza a sátánt (A fenevad napja), a média mindent átható virtuális valósággá növekszik (A nevetés halála), a spanyol polgárháború máig kísértő horror (Egy őrült szerelem balladája). Iglesia filmjeiben a provokatív társadalom- és médiakritika a filmzsánerek iránti rajongással párosul.
Sepsi László: Minden eladó (Álex de la Iglesia)
Szabó Ádám: Valóságmágia (Víctor Erice)
Huber Zoltán: Receptek előítéletek ellen (Spanyolcsizma a Titanicon)
WES ANDERSON
Az örökifjú Sundance-kölyök munkássága a kettősségek és a szélsőségek jegyében alakul: intellektuális mélyanalízis és könnyed mese, giccsbe hajló érzelmesség és pléhpofa, a végletes igényesség elefántcsonttornya és szenvedélyes rajongói weboldalak. Wes Anderson bizarr, de vonzó világa egyszerre nyomasztó, mint egy jó dán melodráma, és édes, akár egy klasszikus Disney-film.
Kovács Kata: Ahol a madár se jár (Wes Anderson királysága)
YOUTUBE-GENERÁCIÓ
A videómegosztók, a handycam és a képrögzítésre alkalmas mobiltelefon szubjektív felvételei és a térfigyelő kamerák megteremtették az elkapott pillanatok minden közvetítő apparátust nélkülöző rögvalóságának csalfa képét, Hollywood pedig örömmel kebelezi be ezt az új formát, vagy éppen fordítva: az új generáció és a YouTube-dokumentarizmus most már a nagyjátékfilm szövetét rágja szét.
Farkas Gábor: Digitális delírium (YouTube vs. Hollywood)
Huber Zoltán: Sugárzásveszély (Bradley Parker: Ideglelés Csernobilban)
WUXIA
Géczi Zoltán: A háború művészete (Stratégia és wuxia)
STAND-UP KOMÉDIA
Teszár Dávid: Dumaszínpad (Kortárs amerikai stand-up comedy)
Baski sándor: Hofi után szabadon (Magyar stand-up)
MOZIPEST
Sípos Júlia: Loft kilátással (Beszélgetés Kovács Dániellel)
SPORTMOZI
Hubai Gergely: Gyorsabban, magasabban, kamerával (Az olimpiai dokumentumfilmek aranykora)
PREMIER PLÁN: MAMOULIAN
Varró Attila: Művész és nyelvújító (Rouben Mamoulian – 3. rész)
FESZTIVÁL
Buglya Zsófia: Fiatal film nézőt keres (Linz)
FILM/REGÉNY
Roboz Gábor: A fenséges valutaárfolyam (Don DeLillo: Cosmopolis)
Varró Attila: Önanalízis (David Cronenberg: Cosmopolis)
KRITIKA
Nevelős Zoltán: Titánok nyomában (Ridley Scott: Prometheus)
Schubert Gusztáv: Párizsi esernyők (Christophe Honoré: Szerelem nélkül soha)