HASTA LA VISTA! – Szüzesség-elvesztős belga film, jókora csavarral: a három flamand főszereplő mindegyike fogyatékos, egyikük látássérült, a másik kettő kerekesszékben kénytelen élni. Tudomásukra jut, hogy Spanyolországban működik egy bordélyház „speciális vendégek” számára. Útra kelnek. A film a Titanic Filmfesztiválon közönségdíjat nyert. [előzetes]
A KÉT MESTERLÖVÉSZ – Korhatáros francia szkeccsfilm, amely a férfiúi hűtlenség témakörét vizsgálja, főszerepben a friss Oscar-díjas Jean Dujardin-nel és Gilles Lellouche-sal. Az epizódok rendezői közt megtalálhatjuk többek közt A némafilmest jegyző Michel Hazanavicius-t is. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: (…) A már-már drámai üresjáratok miatt sorolható szkeccsünk az érzékeny, emberi védtelenségre okosan reflektáló francia alkotások közé, bár alapvetően többet áldoz a játékos provokáció, mint a melankolikus együttérzés oltárán. (Forgács Nóra Kinga kritikája a májusi Filmvilágban olvasható.)
BOSSZÚÁLLÓK – A Marvel utóbbi években készült képregényfilmjei a stáblistákat követően egy-egy önmagában nehezen értelmezhető bónusz jelenettel szolgáltak: a Samuel L. Jackson által alakított Nick Fury felkereste a Vasembert, Thort, Amerika kapitányt és Hulkot. Joss Whedon filmjéből kiderül, miért is kellett összecsődíteni a szuperhősöket. [előzetes]
OSLO, AUGUSZTUS – A Szerzők norvég rendezője, Joachim Trier második filmjében a Louis Malle-féle Lidércfény alapjául is szolgáló La Rochelle regényt dolgozza fel. A főszereplő nála alkoholista helyett egy leszokófélben lévő heroinista – az ő egy napját követhetjük a címbéli helyen és időben. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: Trier filmje városfilm. A norvég társadalomról, a norvég alkoholistákról mélyebben tudósítanak az olyan szerzők, mint Jo Nesbo vagy pláne Karim Fossum. Az Oslo, augusztus – és egyébként maga a város is - idegesítően olyan, mintha minden (kocka)kövét stylistok tervezték volna. (Kolozsi László kritikája a májusi Filmvilágban olvasható.)