BERLIN
Schubert Gusztáv: Fekete éjjel közepén (Fliegauf Benedek: Csak a szél)
Schreiber András: Németleckék, történelemórák (Berlin)
Gyenge Zsolt: Családom és egyéb állatfajták (Berlin)
EMBER AZ ŰRBEN
Az 1960-as években az űrkutatás volt a new black, a tömegkultúra legnagyobb szenzációja, miután a gazdasági fellendülés megteremtette az anyagi feltételeket, a hidegháborús fegyverkezési verseny pedig kellő motivációval szolgált a nagyhatalmak számára. Az űrutazás lehetséges hajtóerejeként a dicsvágy mellett egyre gyakrabban bukkan fel a szükségszerűség: ön- és közveszélyes életvitelünk miatt fajunk túlélése a szemérmetlenül kizsákmányolt földön nem garantálható.
Géczi Zoltán: Hello, spaceboy! (Űrmozik)
Várkonyi Benedek: Ember az űrben (Beszélgetés Almár Iván csillagásszal)
Barotányi Zoltán: Égből hullott mesék (Kataklizmafilmek és tudomány)
TITANIC 100
1912-es elsüllyedése után alig egy hónappal már elkészült az első Titanicról szóló film; a mozi érdeklődése az elmúlt száz évben sem csökkent. Annak ellenére, hogy a legtöbb adaptációt éppúgy balszerencse kísérte, mint a hullámsírba szállt óceánjárót. Az egyik Titanic-film producere így átkozta vállalkozását: „Olcsóbb lett volna leereszteni az óceánt, mint kiemelni a Titanicot.” Az átkot csak James Cameron tényszerű és látványos, ugyanakkor ellenállhatatlanul érzelmes világsikere törte meg 1997-ben.
Hubai Gergely: Száz év ütközései (Titanic-filmek)
EROTIKA
Kelecsényi László: A test szavai (Utazás az érzékek birodalmába – 2. rész)
Harmat György: Előítélet a bőrünk alatt (Pasolini, film, homoszexualitás)
FILMISKOLA
A kortárs egészestés némafilmek nem egyszerűen csak imitálnak egy régi stílust, hanem belekomponálják a jelent, önironikus megoldásokkal jelezve a hajdani fénykor óta eltelt időt. a mai némafilmek az aktuális vizuális trendektől érintetlen monokróm, letisztult stílusukkal, a 3D és CGI korában üdítő minimalizmusukkal paradox módon az újdonság erejével hatnak.
Benke Attila: A nagypapa mozijában (A némafilm utóélete: 1930-1990)
Margitházi Beja: Régi idők új mozija (A némafilm utóélete: 1990-2012)
MESE
Hirsch Tibor: Sorskönyvvel, sorskönyvtelenül (Mese(film)terápia 3.)
Varga Zoltán: Százszor volt, hol nem volt… (Magyar népmesék 1 –100.)
MOZIPEST
Sipos Júlia: „Ebből ismertem meg a Tabánt!” (Ráday Mihály Budapestje)
KÖNYV
Bocsor Péter: Könnyűszerkezetes történetek (Syd Field: Forgatókönyv)
Nagy V. Gergő: Megélhetési mesélés (Robert McKee: Story)
KRITIKA
Kovács Bálint: Boldogság, gyere haza! (Beszélgetés Szirmai Mártonnal)
Baski Sándor: Hófehérke, Bollywoodból (Tarsem Singh: Tükröm, tükröm…)
Sepsi László: Ponyvátlanítás (Andrew stanton: John Carter)