LAZACFOGÁS JEMENBEN – Lasse Hallström új romantikus filmjében a jemeni sejk meg kívánja honosítani országában a címbéli halfajtát. Ehhez először is egy halászat-specialistát (Ewan McGregor) kell importálnia Angliából, üzletkötője (Emily Blunt) segítségével. Szem és halastó nem marad szárazon. [előzetes]
PROJECT X – A BULI ELSZABADUL - Három végzős gimnazista bulizik. Nagyon durván, sőt még annál is durvábban. Hogy lesz ebből film? A moziban kiderül. Egy biztos: a főszereplőt Thomas Mann-nak hívják. Producer: a Másnaposokat is jegyző Todd Phillips. [előzetes]
AZ ÖRDÖG BENNED LAKOZIK –1989-ben Maria Rossi meggyilkol két papot és apácát, akik megpróbálták, a jelek szerint hiába, elvégezni rajta az ördögűző szertartást. Húsz évvel később a lánya, egy dokumentumfilmes stáb kíséretében, elutazik Olaszországba (itt ápolják anyját), hogy kiderítse, mi is történt. Alacsony büdzsé, kevésbé ismert színészek, áldoku-stíl. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A film pontosan olyan hangulatot áraszt, mint egy egynyári sláger, két év távlatából újrahallgatva: nosztalgiának még kevés, manírjai miatt viszont erősen mosolyogtató. (Alföldi Nóra kritikája a márciusi Filmvilágban olvasható.)
TÜKRÖM, TÜKRÖM – Hollywood jelenleg legfelkapottabb indiai származású rendezője (M. Night Shyamalan leküzdötte magát a második helyre), Tarsem Singh az ismert Hófehérke-történetet dolgozta fel, sajátos stílusában, Lily Collins főszereplésével. A gonosz királynőt Julia Roberts, a királyt Sean Bean, a herceget pedig Armie Hammer alakítja. [előzetes]
BOR, TANGÓ, KAPUFA – Címe ellenére Ole Christian Madsen (Prágai történet, Szerelem magyarázat nélkül) filmje nem argentin, hanem dán produkció. A helyszín azonban Buenos Aires, itt próbálja meg a faképnél hagyott férj (Anders W. Berthelsen) visszaszerezni a feleségét (Paprika Steen), akinek egy ifjú sztárfocista az aktuális szeretője. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Bor, tangó, kapufa, tangózó csótányaival és lovagias pofozkodó-versenyével, mutasson bár kissé vegyes képet, kitűnő kombinációját nyújtja a napos argentin lankákon nevelt és a zord dán vidékről származó borok házasításának: egy jóféle cuvée.(Vajda Judit kritikája a márciusi Filmvilágban olvasható.)
SZILVÁS CSIRKE – A Persepolis alkotója, a perzsa származású Marjane Satrapi elkészítette első élőszereplős filmjét. (A rendezésben és a forgatókönyvírásban Vincent Paronnaud segédkezett.) Szinopszis: „Nasser-Ali, a tehetséges hegedűművész elveszti az élni akarás vágyát, miután eltörik kedvenc hangszere, amelyet pótolhatatlannak érez. Hiába keresi következő lehetséges hegedűjét, egyik sem "úgy" szól. Nasser-Ali a teljes kudarc érzetével úgy dönt, nem akar tovább élni. Felesége értetlenül szemléli Nasser-Ali állapotát, ami minden segítő szándék ellenére tovább romlik: a kezdeti hisztérikus kedélyét depresszió és magába fordulás váltja fel. Ekkor ismerjük meg visszaemlékezéseit saját, és néhány jövőbeni történést gyermekei életéből - és lassan megértjük, miért választja a Halál Angyalát.”
A Filmvilág kritikusa szerint: A végeredmény egy játékos, kedves, korrekt alkotás, amelynek készítése során az eredeti könyvben szereplő klasszikus iráni hangszert, a tart (konkrétan és szimbolikusan is) sajnos mégiscsak egy európai hegedűre cserélték át. (Barkóczi Janka kritikája a márciusi Filmvilágban olvasható.)
VESZÉLYES VÁGY – Új filmjében David Cronenberg Jung és Freud, illetve egy bizonyos Sabina Spielrei kapcsolatát mutatja be, Viggo Mortensen, Michael Fassbender és Keira Knightley főszereplésével. A forgatókönyvet Christopher Hampton (Veszedelmes viszonyok, A csendes amerikai, Vágy és vezeklés) írta saját színdarabjából, ami viszont John Kerr hasonló című tényregényén alapul. Szex, hazugság, pszichoanalízis. [előzetes]
A Filmvilág kritikusa szerint: A Veszélyes vágy lehetett volna a pszichológiai mélyfúrások filmje, ebben az értelemben pedig ugyanolyan zsigeri alkotás, mint Cronenberg legtöbb műve. Mélyfúrás helyett azonban csak a felszínt karcolgatjuk. (Horváth Eszter kritikája a márciusi Filmvilágban olvasható.)