HERSKÓ
Tehetsége, szókimondó hiperaktivitása az elintéző, kijáró, gatyába rázó, rendbe tevő szerepkörére predesztinálta – melyre itt a legnagyobb hiány szokott mutatkozni rendszerváltásokon át –; Herskó hamarosan pótolhatatlanná vált, s ettől csak még nagyobb hatalom lett. A gondot az okozta, hogy közben született demokrata is volt és kérlelhetetlen minőségpárti.
Muhi Klára: Prospero odavan (Herskó János)
Mitrovits Miklós: „Nem akartam rossz kompromisszumokat kötni” (Beszélgetés Herskó Jánossal)
MADÁCH/JANKOVICS
Hirsch Tibor: Emberrajz (Jankovics Marcell: Az ember tragédiája)
Schubert Gusztáv: Ádám a vérzivatarban (Madách és Jankovics)
DR. GONZO
A 20. századi amerikai irodalom óriásai nehéz természetű emberek voltak, nem is bánt velük kegyesen Hollywood. Hunter S. Thompson, a nyugalmas amerikai álmot megzavaró, egocentrikus, szabadszájú gonzo-újságíró nagyon nem illett a hollywoodi szabványba, néhány elszánt filmes azonban a mozikba is átplántálta HST kritikai attitűdjét.
Géczi Zoltán: Hunter kontra Hollywood (Hunter S. Thompson-adaptációk)
Varró Attila: A kis Gatsby (Bruce Robinson: Rumnapló)
TARSEM SINGH
Baski Sándor: Barokkos képzelet (Tarsem Singh)
Megyeri Dániel: A nyúlon túl (Tarsem Singh klipjei)
TINTIN
Tintin, az örökifjú, cserkész szellemiségű riporter 1929-ben lépett színre, máig a francia-belga képregény alapfigurája. Rajongói közé tartozik a Dalai Láma és Steven Spielberg. Hogy a tibeti szent embert mi ragadta meg, csak sejthetjük. Spielberg esetében egyszerűbb a megfejtés: a Tintin-történetekben minden megvan, ami sikeressé tette az Indiana Jones-trilógiát: politika, misztikum, bűntény, történelem és kaland.
Bayer Antal: Ide áll egy belga (Tintin képregények)
Hlavaty Tamás: Az igazi ifjú Indiana Jones (Steven Spielberg: Tintin kalandjai)
FILMEMLÉKEZET
Zalán Vince: Minden rossz és minden jó (Evald Schorm – 1. rész)
Takács Ferenc: Az ördög cimborája (Gabriel Pascal)
ÖKOFILMEK
Gerdelics Miklós: Digitális Gaia (Ökológiai videójátékok)
Barotányi Zoltán: A világ nélkülünk (Élet az ember után)
MOZIPEST
Palotai János: Várostérkép (Az új Budapest kortárs filmen)
HATÁRSÁV
Horeczky Krisztina: Apa, Fiú, Szentlélek (Mundruczó színháza)
TELEVÍZIÓ
Baski Sándor: Kibervitézek (Hacktion)
FESZTIVÁL
Babiczky László: A tudás-alapú mozi (Szolnok)
KÖNYV
Gelencsér Gábor: Lépésirány (Paul Schrader: A transzcendentális stílus a filmben)
FILM/REGÉNY
Vajda Judit: Egy szegény vénember panaszai (Mordecai Richler: Így látta Barney)
Roboz Gábor: A fősodor verziója (Richard J. Lewis: Barney és a nők)
KRITIKA
Pintér Judit: Vatikáni vakáció (Nanni Moretti: Van pápánk!)
A címlapon: Nanni Moretti: Van pápánk! (Cirko Film – Másképp Alapítvány)